allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zou jij een hypoallergeen paard nemen als je alergisch voor paarden bent?

ja
4 (57%)
nee
3 (42%)

Totaal aantal stemmen: 7


ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 20:52

Heeft er hier iemand informatie over allergie voor paarden? Wij zijn bezig met een onderzoek voor school om een nieuw ras te ontwikkelen waar mensen niet allergisch voor zijn. Heeft hier iemand last van allergie en is er interesse naar een ras waarvoor mensen niet allergisch zouden zijn?

Wij zijn er achter dat en wel een paardje is waar mensen niet allergisch voor schijnen te zijn, namelijk de Curly. We zijn er echter nog niet achter hoe dit paardje gefokt is en of hier veel interesse voor is. En of er al stallen zijn met dit soort paarden. Verward

Reageer alleen als je serieus bent, want dit is voor een onderzoek van school!!! Knipoog

Alvast bedankt


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:55

ik weet enkel dat er een hele lange tijd geleden in penny hierover een artikel stond. * bloos * ja, ook ik heb penny gelezen. deze pony's haddne echt krulletjes.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:03

Ik heb de poll niet ingevuld omdat ik eigenlijk geen eenduidig antwoord hierop heb.
Ik denk dat je er ten eerste rekening mee moet houden, dat mensen die allergisch zijn voor paarden vaak ook andere allergieën hebben. Zoals, honden, katten, graspollen enz. Een paard waar ze niet allergisch voor zijn, zou zodoende maar een (klein) deel van het probleem oplossen.
Persoonlijk weet ik niet of ik voor een hypoallergeen paard zou kiezen. Het gaat natuurlijk in de eerste plaats om het karakter en de mogelijkheden van het beestje. Hoewel je misschien vanwege je allergie maar zo'n beperkte keus hebt, moet het nog steeds wel klikken om iets met het beestje te kunnen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:19


ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 21:22

Heb ik al gedaan, maar heb niks van ze gehoord.
Groetjes Marielle

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:43

iss, waarom een ras ontwikkelen als het al bestaat? (american Baskir Curly)

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 22:09

tja het is ook maar een opdracht van school, daar kan ik ook nix aan veranderen.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:28

Ik ben dus allergies voor paarden, maar heb er tot nu toe nog niet zo erg veel last van. Maar als het erger wordt en je echt bijna vergaat van de jeuk dan zou ik wel zo'n curly horse aanschaffen.
In zo'n situatie is het kiezen of helemaal stoppen met de paarden of zo'n curly.Nou doe mij dat laatste dan maar.
Ik ben alleen allergies voor paarden niet voor andere dieren of pollen ofzo.
Ik ken een verhaal van iemand die ook alergies was, had ook een paard en heeft de hele paardenwereld en haar paard met veel verdriet aan de kant moeten zetten vanwege haar allergie ( ze zat van top tot teen onder de rode bulten) Verdrietig
Ik denk dat je in zo'n situatie je erg blij bent met een curly.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:28

Richtje schreef:
Ik heb de poll niet ingevuld omdat ik eigenlijk geen eenduidig antwoord hierop heb.
Ik denk dat je er ten eerste rekening mee moet houden, dat mensen die allergisch zijn voor paarden vaak ook andere allergieën hebben. Zoals, honden, katten, graspollen enz. Een paard waar ze niet allergisch voor zijn, zou zodoende maar een (klein) deel van het probleem oplossen.
Persoonlijk weet ik niet of ik voor een hypoallergeen paard zou kiezen. Het gaat natuurlijk in de eerste plaats om het karakter en de mogelijkheden van het beestje. Hoewel je misschien vanwege je allergie maar zo'n beperkte keus hebt, moet het nog steeds wel klikken om iets met het beestje te kunnen.


Inderdaad gaat een allergie voor paarden vaak samen met andere allergien. Ik ben ook licht allergisch voor paarden, maar heb een behoorlijke huismijtallergie en ook o.a voor graspollen, hooi e.d.. Met medicijnen valt dit een heel eind onder controle te houden. Ben in elk geval niet van plan mijn hobby er voor op te geven.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:53

Twinklebel schreef:
Inderdaad gaat een allergie voor paarden vaak samen met andere allergien. Ik ben ook licht allergisch voor paarden, maar heb een behoorlijke huismijtallergie en ook o.a voor graspollen, hooi e.d.. Met medicijnen valt dit een heel eind onder controle te houden. Ben in elk geval niet van plan mijn hobby er voor op te geven.


Hier nog één Scheve mond
Honden, katten, paarden en cavia's (in lichte mate), huisstofmijt, boompollen, graspollen, aardappelschillen, aardbeien, appels. En er komt elke keer weer wat bij. Maar zolang het min of meer te onderdrukken is met medicijnen is het best te overleven

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 81 bezoekers