paar vraagjes van werkstuk over stalling.

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beautyfull_mickey

paar vraagjes van werkstuk over stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 20:11

ik ben ook bezig op een grote opdracht voor school Haha!
maar ik vind helaas niet echt veel op internet,en ik heb nog een paar vraagjes,zijn er mischien bokkers die me er alvast mee kunnen helpen?
je mag me ook pb'en!

de veiligheid.
weet iemand nog tips voor veiligheid op een stalling?
waar opgelet moet worden enzo?

beroepsziekte.
kun je ziektes/klachten aan dit beroep overhouden?
ik zelf wist eigenlijk niet meer te bedenken als eventueel rugklachten Verward

milieu.
er moeten 5 vragen over het milieu te maken hebben.
ik weet er echt geen?
ja over de mest.

diploma's
iemand die toevallig weet welke diploma's je nodig hebt om een stal (fokkerij)te starten/te hebben Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:12

phoeh..dat zijn nog al wat vragen..
in deurne kreeg jaar les over...ff denken of ik er nog wat weet..
milieu zou je iets kunne verzinnen over de hygienen over de stal..dus schoonmaak middelen enzo..
en idd mest..
veiligheid van eens tal..denk aan brand veiligheid..
dat een paard niet vast kan komen te zitten..
geen deuren zelf open kan maken en dat soort dingen..
als je verder niog vragen hebt hoor ik het wel !1
succes !

Trotse mama van Julian 15-01-2011 <3 En Nina 06-07-2014 <3

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:26

beautyfull_mickey schreef:
maar ik vind helaas niet echt veel op internet,en ik heb nog een paar vraagjes,zijn er mischien bokkers die me er alvast mee kunnen helpen?
je mag me ook pb'en!

de veiligheid.

beroepsziekte.
kun je ziektes/klachten aan dit beroep overhouden?
ik zelf wist eigenlijk niet meer te bedenken als eventueel rugklachten Verward

milieu.
ik weet er echt geen?
ja over de mest.

diploma's
iemand die toevallig weet welke diploma's je nodig hebt om een stal (fokkerij)te starten/te hebben Haha!

de veiligheid-->kijk even op
http://www.paardensport.nl/veiligpaarden/index.html
hun hebben ook zo'n map, die alle fnrs maneges moeten hebben waar veel info over veiligheid op stal instaat informeer even naar een fnrs manege bij jou in de buurt.

beroepsziektes-->hernia, astma, problemen met de luchtwegen, door een ongeluk met een paard verlamming.

milieu--->mest ja, afvoer van overig afval, welke vergunningen zijn er aanwezeg voor welke dieren. hebben ze land dat bemest word en zo ja hoe?zoiets??? Verward

diploma's-->om een stal op te starten heb je in principe geen diploma;s nodig. wel is een paardenhouderij of paardensport(de 4 jarige)aan te bevelen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:32

beautyfull_mickey schreef:
je mag me ook pb'en!

*gaat eens een gok doen, misschien heb je er wat aan, heb er weleens een werkstuk overgemaakt maar die ligt op zolder verstopt Haha! *

de veiligheid.

*
1) geen rommel in looppaden, zoveel mogelijk vrijhouden.
2) brandalarm en een blusapparaat.
3) een bewakingscamera *vooral op de luxere stallen toch wel belangrijk*
4) Stevige boxen.
5) alles moet netjes een plekje hebben, dit klinkt raar maar wat als iedereen opeens hun strotouwtjes overal laten slingeren?
Dus ook opletten dat je die niet per ongeluk met het stro de box ingooit *Gebeurt toch vaak zat*
Hoe rommeliger het is hoe meer kans je hebt dat je paard eens een keer het verkeerde in zijn mondje of onder zijn hoeven krijgt *denk aan rieken*
6) vliegenstrips.....klinkt heel stom maar weet je hoe vaak ik het al heb gehoort dat er mensen vliegenstrips ophangen tegen de vliegen, lekker in de box want ja...daar zitten de vliegen, paard snuffelt er eens aan en ja hoor....vast Haha!
7) ongediertebestrijding, op sommige stallen zie je de anti muizen korrels al liggen als je binnenkomt.
Muizen zijn onwijs taai dus het gif is in veel gevallen zo sterk dat er een flinke hond flink ziek van kan worden.
Dit hoort dus nooit op een plek te liggen waar andere dieren bij kunnen.

Heel stom, maar ik heb een tijdje geleden op stal weer eens een penny voor mijn neus gehad, daar stond een plaatje in van een veilige stal en van een rommelige onveilige stal.
Misschien sowieso handig om erbij te maken of op te zoeken, laat heel duidelijk het verschil zien en daarbij zie je dus alle punten die hierboven staan ook.*

milieu.
ik weet er echt geen?
ja over de mest.

*Schoonmaak middelen, ten eerste moeten ze veilig zijn voor je paard, maar ten tweede spoel je ze bijna altijd weg het erf op of gewoon via een putje de stal uit of een sloot in.
Dit mag natuurlijk ook niet schadelijk zijn voor het milieu.
Geen haren of strotouwtjes tussen de mest *zegt onze staleigenaar altijd, waarom weet ik eigenlijk niet eens Haha!
Ongedierte bestrijding, welke is wel en welke neit geschikt voor op een stal en het milieu rondom de stal?
De sprays en andere mikmak die wij gebruiken om onze paardjes mooi, glanzend en schoon te krijgen.
Neem bv glanssppray, je hebt de pomp en de spray, en sommige sprays zijn dus slecht voor het milieu, zal wel niet iets zijn waar gelijk de aardbol van vergaat, maar als we eens gaan tellen hoeveel paarden er gesprayt worden zijn wij toch wel erg verantwoordelijk Knipoog
Meestal kan je dit al op het etiket lezen.*

diploma's

*Volgens mij alleen vergunningen....tegenwoordig trekt elke varkensboer een stal uit de kluiten dus veel diploma's zouden er naar mijn idee niet voor nodig zijn.
Alhoewel ik paardenhouderij toch wel belangrijk vindt om te hebben.*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 21:43

bokkers jullie zijn schatten! *LOL* Rock-on, dudes!

bedankt!
ik kan met alle tips wat doen!
kan ik tenminste weer verder werken OK dan!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie