Glaasje op...Ga je rijden?? oftewel BERN of BERT?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:32

ik drink niet, gewoon omdat ik de meeste alcoholische drankjes gewoon niet lekker vind, dus dat is voor mij erg makkelijk...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:48

graciaxxx schreef:
ik drink niet, gewoon omdat ik de meeste alcoholische drankjes gewoon niet lekker vind, dus dat is voor mij erg makkelijk...


Zelfde probleem.. En wat ik wel lust is tegenwoordig niet meer te betalen..
Maar ik vind 1 drankje wel kunnen en dan gaan rijden..
Meerdere vind ik niet okee.. Zeker niet als ze ook nog met de trailer of veewagen moeten rijden..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:57

Citaat:
Vaak is er voor de paarden wel het nodige geregeld en gaan die op tijd naar huis de rijders en eigenaren gaan erna zelf met de auto. Hoe die dat doen moeten ze maar zelf weten.


Dat is wel makkelijk gezegd, maar als ze met drank op zelf achter het stuur stappen vind ik het toch een kwalijke zaak. Je paarden zijn dan wel safe, maar je bent nog steeds een gevaar voor je medeweggebruikers...
Dat mensen zichzelf te pletter rijden kan me niet eens zoveel schelen, maar doe het dan tegen een boom en niet tegen een andere auto/fietser/voetganger etc.

Maar ik ga offtopic Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:09

ik denk dat 1 of 2 glaasjes geen kwaad kunnen (natuurlijk niet als een gek achterover slaan maar rustig op drinken ....
Maar zolang ik dan maar niet meer auto hoef te rijden ... ik drink geen druppel als ik moet autorijden
maar tsja eigenlijk nog nooit gedaan drinken voordat ik op een paard stap..... omdat ik altijd weer met de auto terug moet Knipoog

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:39

Ik drink echt nooit als ik nog iets met paarden moet doen. Ik weet van mezelf dat ik er slecht tegenkan, dus misschien is het anders als dat geen probleem is. Ik vind het echt te gevaarlijk; je reactievermogen is een stuk minder en als een paard iets onverwachts doet heb je dat toch echt hard nodig. Om dat ik hartproblemen heb, is mijn bloed ook nog een superdun (door medicijnen) en volgens mij zou ik echt zo doodbloeden als ik dan ook nog alcohol had gedronken. Ik drink nu even sowieso helemaal niet, dus het is nu geen probleem. Maar eigenlijk is het zelfs nog nooit bij me opgekomen om te drinken terwijl ik nog naar de paarden moet.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:48

Met een glaasje vind ik het zeker geen probleem, het zou misschien nog wel wat posief werken, iets minder gespannen ed Maar met meer op stap ik principieel gewoon niet op het paard. Dan maar even losgooien of longeren (is helemaal fijn met een slok teveel op, al die rondjes draaien Knipoog ) Tja ook al ben je betuurder van een auto fiets en paard, het laatste blijft toch zeker wat anders, de auto merkt het niet als jij teveel op hebt, reken maar dat je paard dat wel doet!!!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:07

1 of 2 glaasjes is toegestaan voor bestuurders, maar kan net dat tikkeltje zenuwen wegnemen. Daar heb ik dus niets op tegen.

Aangeschoten of zelfs dronken op je paard gaan zitten lijkt met niet verstandig! Hoewel.... als je dan valt heb je minder kans op botbreuken dan wanneer je nuchter valt. Als je dronken bent, ben je meestal geheel ontspannen Knipoog