Witte haren laten eerder los dan ander gekleurde ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Witte haren laten eerder los dan ander gekleurde ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 20:38

Ik weet niet of dit hoort, toeval is of weet ik wat.

Maar sinds de haren weer los beginnen te laten lijkt het wel of Bas meer witte haren verliest dan zwarte.
Als ik over het zwarte ga komt er wel wat uit, maar als ik het witte borstel komen er echt bossen uit.
Als ik klaar ben met borstelen heb ik meer witte dan zwarte haren.
Nou is Bas zn verhouding wel aardig 50/50 dus om nou te zeggen, hij heeft meer wit dus je hebt meer witte haren...nee

En ik merk het dus echt bij het borstelen dat de witte haren veel meer en beter loslaten dan de zwarte...

Hoort dit zo of is dit toeval? Wie herkent dit ?


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:41

Het is toch ook zo dat witte haren dikker zijn dan zwarte? Tenminste, dat dacht ik? Haha!
Dan kan het misschien ook zo zijn dat het op de plaatsen met wit haar (dikker) warmer is dan de plaatsen met zwart haar (dunner) en dat ie daarom daar meer verhaart?

Of slaat het nergens op wat ik zeg Schijnheilig

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:43

Ik heb dat idee ook bij Berdien, maar misschien is dat ook wel omdat de witte haren meer opvallen op het bruine Verward (ze is meer bruin dan wit) Misschien zitten de witte haren op de plekken waar de haren eerder loslaten (Bij Berdientje op d'r kont). Verward Ik zou het eigenlijk niet weten, maar het is mij ook 'opgevallen'.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 20:45

Bij Bas zitten de witte haren euh.. overal op zn lichaam, van voor naar achteren, dus om nou te zeggen dat het een bepaalde plek is van het lichaam...
Ik zie ze meestal als eerste op de hals haren loslaten.
Maar bij hem is het gewoon overal waar het wit is dat het lijkt alsof het daar meer loslaat...

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:36

Misschien vallen de witte haren meer op?
Maar ik moet zeggen dat ik bij mijn pony merk dat zijn witte aftekeningen ook meer verharen.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:38

Grappig, bij ons op stal zijn veel bonte paarden en ook daarbij lijkt het nu zo alsof de witte gedeelten ( Lachen ) al wel verharen, en de donkere gedeelten niet.. ?! Wel apart, misschien is het gezichtsbedrog, of misschien is er een logische verklaring voor?

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:39

mijn pony is helemaal wit, dus ik zie geen verschil Knipoog

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 21:40

Hmz, meer dus die het opvalt...
Nou nog iemand die even verklaart wat voor reden het heeft Haha!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:41

grandeur schreef:
Grappig, bij ons op stal zijn veel bonte paarden en ook daarbij lijkt het nu zo alsof de witte gedeelten ( Lachen ) al wel verharen, en de donkere gedeelten niet.. ?! Wel apart, misschien is het gezichtsbedrog, of misschien is er een logische verklaring voor?


Yep bij onze tinkers vallen momenteel dus echt alleen de witte haren uit (nog geen bruin/vos of grijs haar zit los!!!). Ik vind het best vaag hóór:# maar misschien heeft iemand een verklaring?!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 21:44

Als ik het niet vergeet zal ik het eens even aan de DA vragen, die komt toch binnenkort, misschien heeft hij een verklaring...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:05

Bij Gam zijn de witte haren ook langer en dikker en vallen eerder uit dan de bruine... voor mij is het normaal dus Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 22:07

Ik heb voor het eerst een paardje met witte en zwarte haren, dus voor mij is het een openbaring Haha!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:13

De witte haren staan dikker/meer ingeplant, dit omdat wit de zon/licht/warmte afstoot en zwart/donker het juist opneemt. De zwarte gedeeltes hebben dus minder haren nodig om hetzelfde percentage warmte binnen te halen.
Meer haren, meer kans dat ze los laten --> witte haren later eerder los.

Hmmm, dit heb ik ooit eens gehoord en klonk best logisch, maar misschien is het wel 'n kletskoekverhaal

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 22:18

Dat klinkt opzich logisch, zwart trekt idd warmte aan dus hebben ze daar minder van nodig... klinkt best wel goed

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:22

assie schreef:
De witte haren staan dikker/meer ingeplant, dit omdat wit de zon/licht/warmte afstoot en zwart/donker het juist opneemt. De zwarte gedeeltes hebben dus minder haren nodig om hetzelfde percentage warmte binnen te halen.
Meer haren, meer kans dat ze los laten --> witte haren later eerder los.

Hmmm, dit heb ik ooit eens gehoord en klonk best logisch, maar misschien is het wel 'n kletskoekverhaal



hee, dat wilde ik ook net gaan zeggen. Een eigen bedenksel dacht ik dus, en misschien wel grote onzin, maar nu ik dit lees toch niet zo heel dom bedacht misschien.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:25

Bij Oki zijn de witte haren ook dikker, en ik heb het idee dat ze ook nu veel sneller los laten.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:26

Maar op de donkere haren is het juist warmer, dus dan zou het ook logisch zijn als die eerder loslaten, omdat ze het dan minder warm hebben *LOL*

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:37

Ja maar die donkere haren worden dus gewoon niet zo heel dik, (geloof dat er hier al een aantal zeiden dat de witte haren langer en dikker zijn) en dus heb je ook minder haarverlies op de donkere delen. Toch?! Verward

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 08:46

Ja idd, er zijn dus veel meer en dikkere witte haren, dan de zwarte.
Dus ze laten wel ongeveer tegelijk los, maar omdat er minder en dunnere zwarte zijn vind ik daarvan minder.... Zoiets geloof ik, haha , ik ben niet te volgenn Knipoog Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 27 bezoekers