wel of geen bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

wel of geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:55

Ik zit te dubben of ik er verstandig aan doe om een bijrijder te nemen.
Ik heb een KWPN hengst van 6 jaar met een goud karakter en dus ook super eerlijk maar ook niet achterlijk en weet wat hij wil, nu is er bij on sop stal een jongen van een jaar of 14 (denk ik) die heel lief is voor paarden rijd netjes (stille hand en zit, rustig en behouden) en bovendien geen roudouwer is waarbij alles zo hard en gek mogelijk moet.
Zelf wil ik wedstrijden gaan rijden met mijn paard maar heb stomweg niet de motivatie om er 6 dagen per week op te zitten en als hij dan 1 keer per week gewoon lekker bereden word (rechtoe rechtaan) zou voor hem en mij lekker zijn.
Maar nou vraag ik me dus af of ik er wel goed aan doe, wat vinden jullie?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:40

Waarom niet?
Die jongen heeft ene keer een goede knol onder zijn kont lopen Haha! jij hebt lekker een dagje vrij en je paard went ook aan andere mensen en rijmanieren.

Als het niet werkt kan je er altijd weer mee stoppen toch?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:58

je kan het altijd proberen he

Die jongen heeft een leuk paard, jij hoeft een dagje niet te komen...zijn jullie allebei weer blij.

Als het niks is kan je altijd nog stoppen

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:01

Je kan hem je t niet helemaal zeker weet misschien een paar x in een lesje mee laten doen en zien of het klikt.
Wij hebben geen echte bijrijder, maar wel iemand voor noodgeval, en ik vond het wel fijn dat ze een paar x een privelesje op Flanna nam.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:04

Jellie schreef:
Je kan hem je t niet helemaal zeker weet misschien een paar x in een lesje mee laten doen en zien of het klikt.
Wij hebben geen echte bijrijder, maar wel iemand voor noodgeval, en ik vond het wel fijn dat ze een paar x een privelesje op Flanna nam.


Hij rijd nu op een paard van Helene Aubert en daar heeft hij ook les op.
Gisteren heeft hij voor het eerst op mijn paard gereden en dat ging eigenlijk heel erg goed gewoon tussen de pony's niets aan de hand hij liep lekker ontspannen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:10

Als het goed gaat en die jongen vind het erg leuke en prettig om op jouw paard te rijden zal ik het zeker doen. (Ook prettig als je ziek bent)
Wel goede en duidelijke afspraken maken.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:12

HIhiii voelde me nog zeer vereerd toen hij zei dat het rijden op mijn paard voelde als echt paard rijden

Lekker ruim en leuk autootje te koop voor weinig bij interesse stuur effies een pbtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:16

Geef 'm een kans, bv een proefperiode van een maand en dan met een bakkie erbij even evalueren.

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:31

Ik weet alleen niet of een proefperiode werkt. Ik heb met mijn paard gemerkt dat hij behoorlijk moest wennen aan een nieuwe bijrijder, waardoor hij de eerste maand niet bepaald fijn liep als ik 'm reed. Maar toen hij eenmaal gewend was is hij erg vooruit gegaan. Ik weet niet of het nou kwam door zijn eenkennigheid of doordat hij moest wennen aan 2 verschillende rijstijlen en niveau's...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, MarjanB, Saranghea en 32 bezoekers