Bandages???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:15

Als ik bandageer, doe ik er altijd onderlappen omheen. Ik bandageer alleen als ik naar les ga, dus hard ga trainen, of als de bak thuis heel zwaar is, maar dat is gelukkig bijna nooit.
Ik denk dat de vergelijking met een knie of pols bandage enigzins krom gaat, omdat je bij het paard geen gewricht ondersteunt, De kogel een klein beetje maar niet echt onderlangs. Je moet het dus meer vergelijken, met een bandage om je eigen onderbeen of arm volgens mij.

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:07

Citaat:
Op 2001-09-24 09:15, schreef Jasmijn:
Ik denk dat de vergelijking met een knie of pols bandage enigzins krom gaat, omdat je bij het paard geen gewricht ondersteunt, De kogel een klein beetje maar niet echt onderlangs. Je moet het dus meer vergelijken, met een bandage om je eigen onderbeen of arm volgens mij.



Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ook kun je net zo goed fleecebandages gebruiken, daar heb je geen onderlappen bij nodig.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:29

Ik gebruik ze meestal voor het mooie. Ik vind het er heel gaaf uitzien als een paard om alle vier de benen gebandageerd is.
Met springen doe in de peeskappen om de voorbenen en bandages om de achterbene voor de bescherming. Als ze er bijvoorbeeld een balk afgooid met dr achterbenen, dan zit de bandage nog tussen het been en de balk (minder snel wondjes dus)
Je moet er wel voor zorgen dat de bandages goed vast zitten, anders gaan ze om de benen bungelen en dat vinden die paarden vaak niet erg fijn Haha! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:46

Ben het niet met jasmijn eens.
Een bandage om je knie is vaak ter ondersteunig van je pezen en spieren. Het is niet het gewricht wat slap wordt maar de speiern en pezen.
Ik denk dat bandages bij paarden alleen nut hebben bij hele zware oefeningen zoals Anky van Grunsven dat doet.
Voor de rest zou ik gewoon voor een peesbeschermer kiezen.
Een paarden been moet immers ook sterk worden voor het zwaardere werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:56

ja cowgirl als wwe allemaal wachten met bandages tot we net als anky zijn zullen der een bandages meer verkocht worden dnke ik Knipoog achhet staat uperchique hoor, en het helpt hem ook op de bodem op wedstrijd enzo en die steun en veiligheid die hij krijgt is ook super!! en ik heb met tor ook het beructe wondjesprobleem, krijgt van de duurste peesjes zelfs wondjes

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:04

Ik vindt ook dat bandages voor de veiligheid zijn, maar dat zie ik het ook alleen maar voor het springen.
Voor trainingen met dressuur vindt ik het eigelijk een beetje onzin.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 23:00

hai,

ik heb telkens een aantal dierenartsen gesproken ( van heel hoog niveau) en niet iedereen was het er mee eens dat de benen er door verzwakken. dus dat ten eerste.

ten tweede denk ik dat het paard ( vooral bij het springen) best wel wat ondersteuning mag hebben.

ten derde denk ik dat je het niet altijd moet je gebruiken, dus niet bij iedere pas die hij zet. met rijden krijgen de meeste van mijn paarden ze wel om, maar niet in de molen. Owja, tijdens de cross hebben ze peeskappen om.

ik denk niet dat bandages slecht zijn, maar ze ondersteunen wel goed.