hoeveel voor deze shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 16:21

ik zet zometeen alles op verslag van de dag ofzo!!! Lachen Lachen

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:22

Aramat"]
[quote="annuh"]ik DENK dat ze niet echt meer hoefbevangen is, ze heeft ook duidelijk geen pijn meer en staat er stukken vrolijker bij Lachen dus het gaat de goede kant op maar ik weet zeker over 1/2 maanden dat het weer verkeerd gaat door het gras
[/quote]
[quote="annuh schreef:
kan nu beetje stappen maar niet draven en oook geen kleine bochtjes enz alleen langzaam aan op zachte ondergrond stappen aand e hand...



Sorry dat ik t zeg maar je hebt echt een bord voor je kop! Ik heb t altijd goed gevonden wat je voor dr deed enzo, maar dit vind ik echt erg...
Volgens mij heb je nog steeds niet door wat hoefbevangen inhoud en hoe ontzettend veel pijn paarden daaraan kunnen hebben!
Ze kan amper lopen en jij denkt dat ze niet meer bevangen is, hoefbevangenheid gaat NOOIT over zonder DA behandeling en medicijnen. Ze geeft zelf aan dat ze echt heel veel pijn heeft dat zeg je zelf, een paard hoort normaal te kunnen stappen en draven, ook op t harde en in bochten!
De pony van een vriendin van mij is ook hoefbevangen, daar zie je wel wat aan maar lang niet zoveel als dat jij bij meike beschrijft. Die pony heeft een week in de kliniek gestaan met heel veel medicijnen en moet voorlopig nog veel medicijnen krijgen! Kan je nagaan hoe erg t bij Meike is..
Sorry dat ik me hiermee bemoei en ik weet dat je t beste voor dr wilt, maar je moet toch echt wat realistischer gaan worden denk ik!
[/quote]

Hoo, stop! Mijn verzorgpony is heel erg hoefbevangen geweest, en heeft alleen maar pijnstillers gehad. De DA had hem al afgeschreven.
Wij eigenlijk ook. Maar toen ging het als door een wonder beter!!
Elke dag hebben we zijn hoeven afgespoten voor de bloeddoorstroming. En ik ben zodra hij het aankon met hem gaan lopen, wandelen, longeren in stap, wat dan ook. Als ie maar liep.
En hij is er echt helemaal weer bovenop gekomen!!! Nu kan (en wil) hij echt alles weer, keihard racen door het land, zelfs met iemand erop kan ie alles weer. Alleen als ie net bekapt is zijn zijn hoeven wat gevoelig.
Nu zijn we zooo blij dat we op het laatste moment beslist hebben hem niet te laten inslapen!!!
Natuurlijk zetten we hem niet in een vol weiland met gras, maar hij staat nu alweer een hele tijd zonder problemen in de wei hoor. Op kort gras, dat wel.

Maar het kan dus wel, of Diesel moet een uitzondering zijn geweest....

Maar als de pony teveel pijn heeft en je echt geen verbetering ziet is het soms beter om hem uit zijn lijden te verlossen....

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:24

er is zeker verbetering!! ze kan nu al stappen op de verharde weg (vandaag geprobeerd) en draven voorzichtig op het gras wat ze een maand geleden niet kon!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:29

Ik spreek je toch niet tegen Marinke?? Ik snap niet wat je bedoeld..
Of bedoel je die medicijnen? Zijn pijnstillers geen medicijnen dan? Bij jou pony is een DA geweest, jij besefte hoe erg t was, das heel wat anders dan waar t hier over gaat helaas..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:30

hier is ook een DA bijgeweest en dierenbescherming enz en ze is 4 maanden aan de medicijnen geweest!!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:34

annuh is ze nu van jou?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:35

kijk bij verslag van de dag!! ze is nu voor 5 maanden niet helemaal van mij maar ik mag dr we zo beschouwen en ergens anders neerzetten

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:36

4 maanden aan de medicijnen waarvan de eigenaar vaak genoeg de medicijnen niet gaf, en dr gewoon op t gras liet staan..
Maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee, jij wil niet inzien dat je pony pijn heeft, tis jouw pony, moet je verder zelf weten!
Suc6 met r!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:37

Mijn idee: Koop voor die 25/50 euro schrikdraad en paaltjes en zet een stukje voor haar af waar ze niet in het vette gras kan maar wel naar buiten.
Zorg nog een leuk tijdje voor haar en laat hem voor de kosten opdraaien.
Misschien kun je het veulen kopen als die er is, en het tijd is om gespeend te worden.
Heb je veel meer aan.
Hoe lief en leuk en zielig je haar ook vind, ik zou haar niet eens kopen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:42

Aramat schreef:
4 maanden aan de medicijnen waarvan de eigenaar vaak genoeg de medicijnen niet gaf, en dr gewoon op t gras liet staan..
Maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee, jij wil niet inzien dat je pony pijn heeft, tis jouw pony, moet je verder zelf weten!
Suc6 met r!


je hebt dr nooit gezien, ze gaat met sprongen vooruit!! en je ziet duidelijk als ze loopt emt dr oortjes naar voren van de hele wei naar de andere kant dat ze geen pijn heeft!!

valt me nog mee dat je me nog succes wenst

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:42

Aramat schreef:
4 maanden aan de medicijnen waarvan de eigenaar vaak genoeg de medicijnen niet gaf, en dr gewoon op t gras liet staan..
Maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee, jij wil niet inzien dat je pony pijn heeft, tis jouw pony, moet je verder zelf weten!
Suc6 met r!

Diesel is misschien 1 maand aan de medicijnen geweest, misschien nog niet eens.
Wat ik bedoel is dat hij er echt door middel van veel stappen en benen koelen bovenop is gekomen. Terwijl iedereen dacht dat ie er niet bovenop zou komen.
laatst was de DA er om ze in te enten, die was echt stomverbaasd dat Diesel uberhaupt liép!

Maar ik weet niet hoe het in deze situatie is, iig moet je de hoop niet opgeven! Dat probeerde ik te zeggen maar dat was een beetje krom gezegd misschien Knipoog
Was ook niet aanvallend naar Aramat bedoeld hoor, sorry als het zo overkwam

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:44

Marinke schreef:
Was ook niet aanvallend naar Aramat bedoeld hoor, sorry als het zo overkwam


Zo kwam t niet over hoor Lachen

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:44

annuh"]
[quote="Aramat schreef:
4 maanden aan de medicijnen waarvan de eigenaar vaak genoeg de medicijnen niet gaf, en dr gewoon op t gras liet staan..
Maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee, jij wil niet inzien dat je pony pijn heeft, tis jouw pony, moet je verder zelf weten!
Suc6 met r!


je hebt dr nooit gezien, ze gaat met sprongen vooruit!! en je ziet duidelijk als ze loopt emt dr oortjes naar voren van de hele wei naar de andere kant dat ze geen pijn heeft!!

[/quote]

Zo ging het dus precies met Dies, die ging ook met sprongen vooruit. En je merkt vast wel aan dat beestje of ie pijn heeft!

Heel veel succes, er is heus een kans dat ze er wél bovenop komt dus!
Maar met een pony die eens hoefbevangen is geweest, is het zoiezo heeel erg uitkijken natuurlijk. het kan zo weer terugkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:45

ik vind 100 euro een leuke prijs... gewoon omdat je die man kent , je voor zijn pony hebt gezorgt enz.. Hij houd er een leuk centje aan over er jij 2 pony's. 50 euro voor een veulen is leuk en 50 euro voor een ouwetje ook.. vind dat je niet te zuinig moet zijn.. die man moet ook leven.. 50 euro is nix meer tegenwoordig

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:05

Nooit meer in het gras hoeft niet mijn pony heeft ook hoefbevangenheid gehad en best wel erg maar hij staat nu gewoon weer op de wei maar eerst heb ik wel 2 jaar gewacht en pas midden in zomer er op gegooit, want dan is al het verse eraf, en opbouwen met een kwartier, haluur(wel per maand en eerst3x per week)en hij mag nu niet meer dan 4 urr op de wei staan en ik heb voer met de minste eiwitten erin. succes

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 02:29

Genoeg ervaring met hoefbevangenheid, als iemand meer info wilt pbt hij maar.

Maar ik raad je af deze pony te kopen, dat is toch altijd waar die boeren op hopen.

Zo kreeg ik ook mijn ponytje op mijn 9e verjaard, domme ouders en oud ponytje, ziek etc.
Wel veel leuke jaren mee gehad maar goed achteraf niet slim geweest.

Hoefbevangenheid kan met de juiste behandeling erg goed bestreden worden maar dan niet de ernstige kant (gekantelde hoefbeentjes).
Heb 3 shetters die ooit bevangen zijn geweest.

Hier gaan ze nu zomers 's nachts in de paddock, houd niet van die vette ponytjes en zo heb ik geen last van bevangenheid.

Winterdag lopen ze wel hele dag buiten, 's nachts in groepshuisvesting.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 03:02

Je moet gewoon er voor uitgeven wat je haar waard vindt, je houdt van haar dus wat geeft het? al heeft ze nog 1 maand heel gelukkig geleefd, heb jij daar wel voor gezorgd.