rustig of pittig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 17:16

Hoi, als ik jou was zou ik niet een Fjord nemen. Ik heb er zelf een tijdje een gehad en je kunt er lekker mee buitenrijden, wat dressuren, wat springen, maar het serieuze werk moet je toch aan een andere pony overlaten denk ik. Een Fjord heeft hiervoor gewoon minder aanleg en je ziet hem dan denken van Verward Wat nou weer?? Waarom zou je niet een mooie wedstrijdpony kopen die ook nog eens heel betrouwbaar is, zodat je ook daarmee lekker buiten kunt rijden? *LOL* Heel veel succes!


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 18:42

He leuk dat je binnekort een pony krijgt.
Als groot fjordenfan(al 15 jaar) zou ik natuurlijk kiezen voor de fjord.
Maar laat ik wat neutraal blijven.
Met een fjord kun je net zo goed wdstrijden rijden. Het voordeel van een fjord is dat je er nooit uitgroeid, met je sportpony heb je dat waarschijnlijk wel.
Een fjord is ook soberder in onderhoud(minder biks nodig). Heeft goede harde benen(enkele uitzondering)wat zelden beenproblemen geeft.
Ik vind dat bij sportponies best vaak beenproblemen voorkomen.
Mocht je voor de fjord gaan ga dan heel goed zoeken. Informeer bij het stamboek en ga eens op stallen kijken waar ze meerdere fjorden hebben staan. Koop een wat oudere fjord die goed gereden is. Een fjord is een pony met een kop erop die een zeer consequente baas nodig heeft. Elk paard heeft natuurlijk een goede opvoeding nodig maar ik vind dat een fjord ff meer nodig heeft vanwege zijn eigenzinnige karakter. Maar heb je eenmaal een fjord gevonden dan heb je wel een maatje voor het leven. het is toch ook leuk als je straks met je ouders een ritje met de wagen kan maken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 21:30

Ja ik heb nu ervoor gekozen dat ik voor de fjord ga want oppeens kon ik eigenlijk alleen een shet krijgen. Maar ik praten ijslanders zijn cool extra gangen enzo niet veel groter ook rabuust enzo. Dus op een gegeven moment zij mn vader okee en ijslander dan. Maar toen liet k m zien hoe duur die beesten zijn Haha! Dus ik zeggen fjorden zijn de helft van die prijs. Dus na een tijd praten mag k dus nu een fjord:)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:35

Ooh gaaf krijgen we er nog een fjordenliefhebber bij......jippieeeeeee Pling

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:32

Ik denk dat je niet naar een bep. ras moet kijken. Koop een braaf paardje wat goed kan lopen en het leuk doet op wedstrijden. Maar wel koel in zijn kop. Dit kan een Welshcob zijn maar ook een forester zijn. Een ras zegt eigenlijk nix. Ik heb een forester gereden dat gewoon een kreng was. Maar ik ken ook een arabiertje wat superbraaf is maar toch wel pittig en heet. Je moet gewoon kijken wat je koopt. Een fjord is niet per definitie braaf. Er zijn ook krengen maar dat is met elk ras zo. Ik zou zeggen: kijk goed rond en koop niet de eerste beste omdat ie zo'n leuk koppie heeft omdat hij zo;n lekker kontje heeft of omdat weet ik veel.
en nog 1 tip. Koop geen paard die niet ingereden is en dus nix kan. Een paard inrijden is een vak apart dat kun je niet als je het nog nooit gedaan hebt. DAt moet je van iemand leren.
Groetjes!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 22:38

dat zal ik ook zeker niet doen.
Ik zoek een wel redelijk jonge maar goed bereden fjord.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:39

Ps, maaike, Milena lijkt me nu echt leuk. DE EERSTE LEUKE FJORD!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:42

Lieke er staat een hele gave fjord te koop op fjordnet....hoogte 1.52 en hij is 5 jaar oud....loopt nu L maar kon volgens die mensen veel meer, hij is ook betuigt Pling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers