!koetsiersbewijs!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

koetsiersbewijs is.....

zeer moeilijk vooral theorie
Geen stemmen
moeilijk vooral praktijk
Geen stemmen
allebei moeilijk
1 (7%)
mwah gaat wel, is te doen
13 (92%)

Totaal aantal stemmen: 14


Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

!koetsiersbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 15:38

hoihoi

jaja, ik heb zaterdag koetsiers examen......... Bloos! Bloos! Scheve mond Scheve mond

wie van jullie is er al in het bezit van een koetsiersbewijs, kunnen jullie misschien wat vertellen over hoe de theorie ging en praktijk etc etc, waar veel op gelet wordt????

alvast bedankt Bloos


groetjes

maaike

Pling Blondie doet het super Pling
Concert Robbiewas super!!!


Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 15:57

mm weinig mensen met koetsiersbewijs????

Pling Blondie doet het super Pling
Concert Robbiewas super!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:10

Ach... als je het weet is het niet moeilijk. Tong uitsteken

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:21

Mijn ouders hebben allebei het koetsiersbewijs, ik het ruiterbewijs. Wij vonden het alle drie niet moeilijk, gewoon goed leren!! Voor de praktijk moet je gewoon rustig blijven en je gezonde verstand gebruiken...

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:26

oo , is niks aan hoor!! als je veel practijk geoefend hebt lukt dat, en ik veronderstel dat je iets afweet van paarden, thoerie was een makkie, bij praktijk viel ook best mee, hier en daar paar detailfoutjes (vergeten omkijken in het verkeer, culeron vergeten toedoen, te rechts op de baan rijden (ja, ik wou teveel plaats geven aan andere bestuurders Schijnheilig )) maar voor de rest valt dat reuze mee!!
succes hoor OK dan!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:55

Succes zaterdag!

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:03

Haha ik ben benieuwd hoe het gaat, ik begin volgende maand met lessen voor het examen, moah weet wel veel van paarden, maar weinig van mennen dus hopelijk heb ik een kansje om het te halen.

In ieder geval veel suc6

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 19:42

dank jullie wel:P ik heb wel verstand van paarden, en praktijk heb ik veel geoefend. dush ik hoop dat het gaat lukken!!!!

Pling Blondie doet het super Pling
Concert Robbiewas super!!!

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:10

Ik heb het in Oktober gehaald.
Theorie had ik goed geleerd en vond ik niet moeilijk.
Praktijk vond ik ook meevallen,opletten dat je veel kijkt.
Ik vergat om te kijken bij de links omkeerd, die mocht ik dus ook 3 keer doen.Toen kwam ik er pas achter wat ik verkeerd deed

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:10

mijn antwoord staat er niet bij, vond het een makkie Theorie kan voor sommige pittig zijn, maar ik vond het wel meevallen. De praktijk was ook heel goed te doen Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:29

Het enigste wat ik moeilijk vond was die koetsjes kennen... Die had ik dus alle 3 fout...

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:03

liberty schreef:
mijn antwoord staat er niet bij, vond het een makkie Theorie kan voor sommige pittig zijn, maar ik vond het wel meevallen. De praktijk was ook heel goed te doen Haha!


Maar jij mende al jaren, dat vind ik wat anders dan als je voor de cursus nog nooit aan de leidsels hebt gezeten.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:58

Ik vond het wel te doen. Je moet een beetje gelukkig hebben maar theorie is goed te leren en als je al wat praktijkervaring hebt maakt het dat wel makkelijker. Succes!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:57

Ik heb mijn koetsiersbewijs al enig jaren ik denk dat het nu wel zwaarder zou zijn.
Voor mij viel het mee ik hoefde alleen die namen van koetsen te leren en een aantal onderdelen van kar en tuig.

Tijdens mijn examen moest ik halt houden ik keurig gekeken of er iets achter zat. Er kwam niets dus ik stopte. Bij het weer wegstappen herinnerde ik me dat ik mijn hand in de lucht moest steken, vertelde dit aan de examinator en bood aan om het over te doen. Dit hoefde van hem niet. Tja dat ik dus het nadeel als je al veel mende, als er een auto achter had gezeten was ik het zeker niet vergeten.

Mijn voordeel was dat ik met een A-pony mee deed volgens mij vond meneer het zielig of zo wij werden als eerste beoordeelt en we mochten wel terug naar stal.
Wat eigenlijk het grappige is dat de pony gewend was 2 a 3 uur te lopen voor de kar, terwijl er een tuigertje bijliep die tijdens de cursus was beleerd en zeker geen conditie had en die moest dus de hele rit uitlopen.
Hij kwam bijna sloffend thuis.

Veel succes zaterdag het zal je vast meevallen, de examinatoren zijn vriendelijke mensen.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:29

Veel succes. Het is allemaal goed te doen hoor. Vorig jaar heb ik ook alles in 1x gehaald. Erg leuk maar we hadden wel een vreemde examinator.
Hij was van de wagen afgestapt en zei tegen de vrouw die net gereden had: ah, u bent aan de beurt, pak de teugels op maat, stap op en nodig mij uit om te gaan zitten.. Verward Haha! Hij was ook al heel oud, kwam 3kwartier te laat en zat als een ketter te roken op de wagen (etiquette??!!)
Allemaal van die maffe dingen, we hebben echt in n deuk gelegen om die man.
Wel was iedereen gelukkig geslaagd OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:44

ik lees je topic nu pas, maar ik heb nog een aantal vragen liggen van het koetsiersbewijs. Met de antwoorden Haha!.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers