stal+wei(bij boer oid) omg. Eindhoven(max 10 km)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

stal+wei(bij boer oid) omg. Eindhoven(max 10 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 00:07

Voor een vriendin van mij ben ik op zoek naar een stal in de omgeving van Eindhoven, max +/- 10 km vanaf centrum Eindhoven

er hoeft geen bak aanwezig te zijn, paard is niet meer geschikt om nog fanatiek mee te rijden, bossen in de omgeving zou wel fijn zijn.

Wie weet er een boer ofzo waar het paard overdag lekker in de wei kan staan en 's nachts op stal staat?

alvast bedankt Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:29

Ik ken wel een leuke fijne stal in Stiphout, bij Helmond. Het is dus niet in Eindhoven zelf, maar zeker de moeite waard om heen te rijden. Heeft ze een auto, of afhankelijk van OV? Met OV is het dus niet te doen.

Op die stal worden ze elke dag binnen en buiten gezet, word de stal elke dag helemaal uit gedaan, is het bos op ongeveer 50 meter, is er een buitenbak met verlichting aanwezig, een klein binnenlongeerbakje ook. Het is bij een "oud-boer" zeg maar, hij doet de paardjes nu voor zijn hobby. Er staan een stuk of 10 paarden daar. Super aardige mensen daar, heel leuk!

Voor foto`s kan je volgens mij ff naar het profiel van Annababs surfen, zij staat daar ook nog op stal meen ik.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:32

Hmpf, ik zie dat de foto`s in haar profiel het nu niet doen... Boos!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:32

Ik kan anders ook vragen of ze bij mij haar paard kan stallen. Als ze afhankelijk van OV is dan kan ze hier ook komen. Hier komt dacht ik ieder half uur de bus en vanaf daar is het ongeveer 800 meter lopen. Als ze niet iedere dag tijd heeft kunnen mijn opa en ik er ook altijd voor zorgen. Mijn paard staat iedere dag lekker in de wei vanaf dat het licht wordt tot het donker wordt. De bossen zijn op 5 minuten stapafstand en daar kan je jezelf uren in kwijt rijden.

Verder geen bak enz. Het is gewoon een stal en wei. Kan het voor haar vragen en mij lijkt het erg gezellig.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 00:38

bedankt voor de antwoorden!

ze heeft een auto, dus hoeft niet met het OV

Haar paard heeft artrose in de hals, loopt nu wel oke, maar ze wil er niet te veel meer mee doen, af en toe en buitenritje, en verder vooral veel weidegang voor het paard(staat nu op een dure manege/pensionstal in e'hoven met maar 1 uur per dag weidegang)
alles tot +/- 10 km afstand van e'hoven was oke, dat vond ze geen probleem.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:43

Je kan me altijd pben of een email sturen naar illipil@hotmail.com vanaf morgen zal ik alleen voor 12 dagen op vakantie zijn. Dus als mijn reactie wat langer duurt weet je hoe het komt.

Daarbij kan ik ook zeggen dat het helemaal niet duur is waar mijn paard staat. En ik vind het ideaal, vooral als je graag de bossen in gaat. Maar laat het maar weten via pb of email. Je mag haar mijn email-adres ook doorgeven. Dan kan ik het altijd gaan vragen aan de eigenaar van de wei en stal of hij het goed vind dat er nog een paardje van iemand anders bij komt.

En als je de A67 op gaat vanuit Eindhoven dan is ze ongeveer 10 minuten onderweg naar hier. Daarbij als ze een dag (of meerdere dagen) niet kan, hoeft ze haarzelf geen zorgen te maken, want dan ben ik er nog en mijn opa is ook heel graag met paarden bezig (verzorgt die van mij ook regelmatig). En ik vind het ook niet erg om een x ermee te gaan wandelen of wat dan ook. No problem....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 00:54

oke bedankt!ik zal het haar zeggen!
ik zie haar dit weekend, en ze is zelf ook wat aan het rondkijken, als het haar wat lijkt dan hoor je het wel, via pb of mail

ze heeft idd niet iedere dag tijd om er heen te gaan, dus als er dan iemand is die bv in de winter er op let dat ze bv dr deken niet op half 11 heeft hangen oid, is dat superfijn!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:23

De stal die ik vertelde kost 130 Euro per maand all in.

Vanaf Eindhoven (Berenkuil) de doorgaande weg naar Helmond nemen. Als je in gemeente Helmond aankomt, afslag Stiphout (links af), en dan ben je er in 2 minuutjes.

Noud let heel erg goed op de paarden. Als er idd iets scheeft zit of hangt, of een ijzer is eraf, dan weet je dat ook meteen. Nogmaals, het is kleinschalig en voor de hobby, en hij heeft heel veel voor de paarden en eigenaren over, het is zijn grootste bezigheid.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:44

Ik weet niet of hij in prijs verhoogd is, maar de laatste keer heb ik 265 EURO voor een heel jaar betaald. Er zit dan verder niks bij. Maar of ik nu wat meer op en neer moet rijden om brokken te halen is geen probleem van mij en hooi en stro kan ik bij de overbuurman halen. De kosten zijn natuurlijk ook makkelijk te delen.

Nou ja laat het maar weten, ik ben straks voor 13 dagen weg, maar daarna zie ik wel een pbtje of een mail. Of niks, ik lees het wel waar haar oog op gevallen is. Als ze zo wat meer wil weten het is op het Berkeind(je) in Lierop.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers