cap of niet....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

draag jij een cap of niet?

altijd
91 (64%)
nooit
17 (12%)
alleen bij buitenritten
7 (4%)
alleen bij springen
9 (6%)
alleen bij springen en buitenritten
17 (12%)

Totaal aantal stemmen: 141


fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

cap of niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 19:42

ik vroeg me nu eigelijk wel af wie een cap draagt:d ikzelf niet Haha!

MiEn SjAtTiEz=> Britt*Broske*Romina*FyFeL*NaThALiE*ILLUsion*Sheila*Bijoux*RoMeO*ReNko


Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:57

hier zijn al zoveeeeel topics van probeer de zoekfuncie is dan vndt je heel veel maar ik draag nooit een cap op mijn verozgrpony maar wel altijd op de manege

Muh pro is vernieuwd (ben nog wel bezig)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:59

topic numéro zoveel, hier zijn de laatste tijd al ontelbare van gepasseerd Knipoog

Maar zelf draag ik altijd cap, veiligheid voor bij mij.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:01

Ik wel, ik heb een keer onder me pony gelegen en was erg blij dat ik hem ophad...
Een kennis van mij was aan het mennen en haar man reed en zij zat ernaast en toen gingen ze een kruispunt over en toen kwam er een auto met 80km/h tegen hun aangereden, want die man was in zijn dashboardkastje zijn bril aan het pakken. Toen is die vrouw over die auto heen 'gevlogen' en daarna op de grond gekomen, van haar helm (die had ze op want het was tijdens een wedstrijd) was niets meer over als 1000en stukjes. Als je zoiets zo dichtbij meemaakt dan wil je wel een cap op, dan maar iets minder charmant, maar veiligheid voor alles!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:03

Ik vrijwel altijd, af en toe een keer niet als ik een stukje buiten uit ga stappen, of als ik dressuur wil rijden in de bak.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:03

Altijd.

Goedgekeurd onderschrift :)

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:06

Sinds ik mijn GPA heb wel (die zit tenminste lekker!) en zeker als ik mn paardje ga inrijden. toen ik mijn casco had niet, dat vond ik zo'n vervelend onding (altijd rooie striemen op mn kop, waaide dr nog gewoon vanaf) en mijn pony zette toch geen stap verkeerd. met springen/buitenritten deed ik m wel altijd op. allen met dressuur in onze eigen bak niet. Mijn nieuwe cap doe ik overigens wel altijd op. (heb ik me voorgenomen)

:)

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:12

Altijd cap op! Mijn pony zet ook nooit een stap verkeerd, schrikt ook nooit. Maar je zult maar net een maloot tegen komen, die je even ondersteboven rijdt met zn vrachtwagentje. (Ja is vlakbij ons gebeurt, en dat meisje was dood) En in de bak kan ze ook altijd struikelen, en kun je altijd met je kop tegen de bakrand knallen, en of je dat dan nog na kan vertellen...

[o]

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:17

Altijd.

En gelukkig maar, afgelopen dinsdag met de kop naar onderen van het paard gevallen, gevolg hersenschudding.
Dat had zonder cap absoluut veel ernstiger uitgepakt...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:20

Topic zoveel, maar nu iets anders ingevuld als vorige keer. Toen had ik mijn brave haf nog, en koos voor de laatste optie.
Nu heb ik hem altijd op.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:26

"Altijd" heb ik gestemd. Al is me het me wel al eens overkomen dat ik hem niet ophad.

En ja... van al de keren dat ik al gevallen ben (niet zo veel, maar toch) heb ik bij mijn weten nog maar een keer mijn cap op gehad. Terwijl ik hem 99% van de keren draag.

Kortom: als ik heb niet op heb, val ik gegarandeerd Haha!

Meestal was het dan ook in een bui van overmoed. Bijvoorbeeld: toen ik het eens niet laten kon om op mijn pony (indertijd, een jaar of 5 terug) te springen in de wei. En dan liep ze natuurlijk in draf onder een laaghangende tak. Indiana Jones-gewijs probeerde ik aan de tak te blijven hangen, maar die was helaas heel dun en buigbaar, waardoor ik toch nog op mijn rug landde... tsss

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:33

soms heb ik hem op... na Zaterdag is het misschien toch verstandiger om hem wel op te zetten!

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:50

Altijd...en sinds 1 januari is het ook verplicht voor iedereen bij ons op stal.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:05

ik heb hem met western nooit op. Alleen met dressuur eigenlijk als ik het paard niet ken of als het verplicht is.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:09

eerder altijd, moest van de manege. Maar na een tijdje bij m'n verzorgpony's allen nog maar buiten en met springen (en les dan). Nu rijd ik wel weer gewoon altijd met een cap, omdat ik een paar keer heb gehad dat ik zo was gevallen dat ik veel geluk heb gehad dat ik een cap ophad.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:12

Ik heb voor altijd gekozen, omdat ik voornamelijk op de manege rijd en het daar zwaar verplicht is! Maar als ik bij mn tante ben en even mag rijden dan heb ik geen cap op. Nou moet ik wel zeggen dat ik me op de een of andere manier fijner op mn tante der paarden voel als op die van de manege Verward

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:17

Ik draag hem altijd, je weet nooit wat er kan gebeuren.

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:21

Ik heb voor altijd gekozen omdat bijna altijd er niet bijstaat Tong uitsteken Hehe. Maar waar ik rijd, moet ik een cap op (van haarzelf niet, maar van haar ouders wel) Alleen af en toe als Afke aan het rijden is ofzo, en ik mag er ook ff op, dan rijd ik altijd zonder. Maar dat is niet vaak Lachen

Ik moet ook van mijn moeder met cap, maar zou ik gewoon zonder langsrijden, zou ze het niet eens in de gaten hebben denk ik!! Haha! Haha.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:59

Ik rij ook altijd met cap, bij ons op school is het verplicht en op de manege ook, en op mijn verzorgpaardjes rij ik ook altijd met cap, ik moest maar eens verkeerd neerkomen ofzo...

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:03

Bij ons op de pension is het min of meer verplicht. Niet iedereen houdt zich hieraan. Maar ikzelf draag (bijna) altijd een cap, vooral nu met lichtgewicht dingen vind ik het niet erg meer om met een cap te rijden. Vroeger (heel lang geleden) vond ik het vreselijk. Lekker zweten, en barstende koppijn er van krijgen, dat is verleden tijd.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:03

ik draag hem praktisch altijd,behamaar als ik hij toevallig thuis ligt,of ik heb gewoon geen zin om naar de kast te lopen en hem eruit te halen,tjah,dan maar zonder Haha!
maar mij zal je nooit zien springen,buiten rijden of op een jong/nieuw paardje rijden zonder

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:48

Ik draag altijd een cap, hoe braaf en betrouwbaar een paard ook mag zijn.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:06

Alleen met buitenritten en springen.. Waarom?! Eigen keuze..
Op vreemde en jonge pony s heb ik altijd wel een cap op trouwens Lachen

Obelix is gewoon stoer!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:22

Ik heb nooit wantik rijdt nooit met cap vin het een verschrikkelijk ding
Ben wel dom dat ik zelfs na een ongeluk zonder rijdt maar ja ( ik kom er nog wel achter)
op me haffies waar ik nog op mag gaan rijden willen ze geloof ik wel dat ik een cap draag

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:27

ik draag eigelijk nooit een cap vooral op me shetje niet..
op me fjord doe ik het eigelijk ook nooit..
waarom omdat ie altijd in de auto ligt en ik nooit zin heb om hem mee te nemen.. ja stomme smoes i now..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Akshay, joyce83, karinmanon en 35 bezoekers