Vriend houden, of heerlijk leerpaard nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:36

Ik vindt het aan 1 kant jammer voor je. Je had zo'n plezier met dit nieuwe paard en met Moos is het niet leuk meer vertel je zelf.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 22:41

Biepmiep schreef:
Ik vindt het aan 1 kant jammer voor je. Je had zo'n plezier met dit nieuwe paard en met Moos is het niet leuk meer vertel je zelf.


Klopt.
Het is met Moos nog nooit mogelijk geweest om normaal in een bak te rijden.Vroeger was ie nog erger, dan liet ie zich gewoon vallen.
Nu probeer ik t in de wei, maar daar is meneer t ook niet echt mee eens.
Hij maakt je dan ook echt bang.

Maar ik leg me er maar bij neer, dan had ik hem jaren geleden maar moeten verkopen.....

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:43

Het is jouw besluit, jij moet je er goed bij voelen.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:47

Vind het wel een goede beslissing van je Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 22:53

Lydiia schreef:
Vind het wel een goede beslissing van je Lachen



Bedankt enne........Felix komt niet op de site, want die beheer ik gelukkig zelf. ~~}>

Als er mensen voor komen zeg ik gewoon dat ie bijt!
Hahaha!

Ga morgen Felix en Moos samen in de wei zetten.
Ik denk dat dat heel goed gaat, ik denk dat ze t samen goed kunnen vinden.
Ik ga fotos maken!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:36

Leuk! Ben benieuwd.

Kijk wel uit dat je je niet teveel gaat hechten aan Felix hé Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:41

natasje is verhuizen naar een stal dicht bij het bos geen optie dan????

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:48

Hi
Ik heb niet alle reacties gelezen (zijn er nog al veel, sorry)...moeilijke keus...maar bekijk het eens anders, niet vanuit jezelf maar vanuit Mozart die je al 11 jaar hebt...hoe zou hij het hebben bij iemand die graag buitenrijd, meerdere keren per week ... dan is hij toch het ideale paard voor zo iemand... daarmee doe je hem (denk ik) ook een groot plezier...hij heeft daar wellicht meer plezier aan dan 1x per 8 weken een keertje erop uit...daarintegen is zo`n paardje asl felix voor jou een kans om er weer lekker in te komen, ondanks dat de keus moeilijk is heb ik natuurlijk makkelijk praten als buitenstaander...er komt ook veel emotie bij kijken natuurlijk, maar bekijk het eens van deze kant..misschien vergemakkelijkt het je keuze, suc6

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:49

Lydiia schreef:
Leuk! Ben benieuwd.

Kijk wel uit dat je je niet teveel gaat hechten aan Felix hé Knipoog


Onmogelijk, heb ik al gedaan........ Huilen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:50

graciaxxx schreef:
natasje is verhuizen naar een stal dicht bij het bos geen optie dan????

Nee, voorlopig niet.


Ruby white en andere Bokkers:
Mochten jullie iemand weten die een kerngezond paard zoekt, om heerlijk mee naar t bos te gaan,laat t me weten.
Afst. Symphonie X Saluut X Onyx.
Ze mogen hem gratis meenemen, maar ik verkoop hem niet.

Ik wil ook eerst uitvoerig kennismaken met mogelijke kandidaten.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:12

is hij door iedereen buiten wat makkelijk te rijden? en hoe is hij naast een jonger paard om mee naar buiten te gaan....ik woon aan de rand van het bos (onze oprit af, weggetje over en je rijd zo door kilometersbos)...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 01:25

Hij is gewend om een jong leidpaard aan de hand te begeleiden!!!

Ook om groepen te begeleiden.
Je hoeft maar te zeggen "Let op"en hij draait zich voor de hele groep als er 1 tussenuit naait.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 02:16

Natasha schreef:
Hij is gewend om een jong leidpaard aan de hand te begeleiden!!!

Ook om groepen te begeleiden.
Je hoeft maar te zeggen "Let op"en hij draait zich voor de hele groep als er 1 tussenuit naait.


Kan Xena Moos niet eens lenen Schijnheilig Knipoog

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:59

vergis ik me of krijg je nu een mooi aanbod van rubywhite...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:37

Kido schreef:
Waar komt die felix vandaan heet hij op papier mischien felixstone?


Dacht ik ook aan die bruine lijken allemaal zo op elkaar maar de leeftijd zou misschien kunnen.....

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:11

Alet schreef:
vergis ik me of krijg je nu een mooi aanbod van rubywhite...


Pling ik zou het wel weten, alleen heb momenteel geen stal vrij...zucht,altijd als ik iets kan kan t weer niet Schijnheilig ...wordt tijd dat we gaan uitbreiden hiero!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:21

Fotos van Mozart en Felix!
Zoals ik al dacht: het zijn gelijk goede maatjes!
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UwAAAEUYLuOPuL02SFiICYvMiMzHJArqHmUTre0bCp*RfrWrL2g4bEa5HYPg*c*vOXqiIYyhCrbt75OPMoK4arS1FIHleICObi70iikaYcg6NrSI4PMtAcqP4Hfd*djg/Moos%20en%20f%20(1).jpg?dc=4675457757710382079[/img]

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:23

Ik ben ook groot, zegt Moos, vooral als ik mijn lange hals erop zet......

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UwAAAEgY7uOPuL02SFiICYvMiMzHJArql2pY*P6TYfPpdDKRE*hrQpbysWFL2LPCz!j8LqZml!RVo2FbdCjKhwxAliJnmn0HP2efvHmWX4LfVp8iAjNwQl6!weXxux4w/Moos%20en%20f%20(4).jpg?dc=4675457757720473662[/img]

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:26

Mooie kerels, die 2.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:27

Sjee, jouw maat is wel een aanhouder, lijkt Felix met een schuin oog naar mij te zeggen.......
Afbeelding

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:29

Alles best, mijn baas inpalmen, maar ik eindig met jouw halster in mijn bezit, zegt Moos.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UwDmAkYYbuOPuL02SFiICYvMiMzHJArqHVrQ2MhJSTGmEKbgNZMC0mPzvHgeVbTT7oyIWNDnDZPQt*7Kmnfco6sZMD5kn2xG6UQqLcg8EDYIOYBUytlGkwCK4SH9cPic/Moos%20en%20f%20(2).jpg?dc=4675457757714879069[/img]

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:34

zie je wel!! ze alle twee houden, dát moet jij doen..... OK dan! ! ééntje voor binnen (de bak), en ééntje voor buiten (de bossen) Haha! !

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:36

Natasha schreef:
Ik wil niet scoren, ik wil alleen kunnen rijden op mijn paard.


Maar hier:

Citaat:
Maar vandaag weer op Felix gereden.
Het ging SUPERgoed, veel beter als gisteren.
Halthouden,galop links, galop rechts, wissel (2!!!!) op de diagonaal.
Afwenden, "appyeren"in galop , dan afwenden bij A in galop en vierkant halthouden bij X.

Dit alles doet Felix met zijn oortjes naar voren, met een veel te zware ruiter erop die stijf is.
Travers, renvers, ik leer nu hoe t moet!

Vraag aan iemand die hoog rijd:
Op de korte zijde bij A wilde Felix in het begin steeds een wending om de achterhand maken,in galop.Wat is het verschil met een pirouette?Wanneer maak je die?In het Z ook al?


...heb je het wel over ietsje meer dan alleen rijden over Knipoog. En dat is dus wat ik bedoel met de Ferrari die 280 kan en de Lada die amper berijdbaar is Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:53

fasel: in het paardrijden is de faktor rijden niet onbelangrijk natuurlijk Knipoog Haha! ....!

natasha: jij bent in de 'luxe'situatie dat je al tig paarden hebt zien voorbijkomen. als je er dán op één verliefd wordt vind ik dat je dat aux sérieux moet nemen. en dan bedoel ik niet het pennymeisjesgevoel van het 'in bezwijming vallen' voor een paard, maar eerder zoals wat nu bij jou gebeurt: het vaststellen dat je met een paard nét die dingen kan doen die je aanspreken in paardrijden. dat laat je niet zomaar voorbijgaan!
(dat is nou net de reden dat ik het zo moeilijk heb met de aankoop van een tweede paard: ik heb géén handelsstal, mijn huidige paard wil ik ook niet wegdoen, maar bij een volgende aankoop moet ik vertrouwen op wat me verteld word, en heb gewoon angst om na een tijdje te moeten vastellen dat het tóch niet de verhoopte 'match' is. en dan heb ik er wéér één waar ik niet mee kan wat ik wil.....)

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:07

ingeo schreef:
fasel: in het paardrijden is de faktor rijden niet onbelangrijk natuurlijk Knipoog Haha! ....!

natasha: jij bent in de 'luxe'situatie dat je al tig paarden hebt zien voorbijkomen. als je er dán op één verliefd wordt vind ik dat je dat aux sérieux moet nemen. en dan bedoel ik niet het pennymeisjesgevoel van het 'in bezwijming vallen' voor een paard, maar eerder zoals wat nu bij jou gebeurt: het vaststellen dat je met een paard nét die dingen kan doen die je aanspreken in paardrijden. dat laat je niet zomaar voorbijgaan!
(dat is nou net de reden dat ik het zo moeilijk heb met de aankoop van een tweede paard: ik heb géén handelsstal, mijn huidige paard wil ik ook niet wegdoen, maar bij een volgende aankoop moet ik vertrouwen op wat me verteld word, en heb gewoon angst om na een tijdje te moeten vastellen dat het tóch niet de verhoopte 'match' is. en dan heb ik er wéér één waar ik niet mee kan wat ik wil.....)



Ja das waar.Daarom geef ik ook inruilgarantie.
Betekend niet dat ik een gratis verzekeringspaatschappij ben, maar wel dat mensen kunnen kijken hoe en wat ze willen.

Maar t blijft altijd wat hoor.
Vandaag was Felix helemaal dol in de wei met Moos, en was ie binnen even heel druk.
Ik kon zijn bilriemen niet eens meer vastmaken.
Ik had geen tijd om te rijden, maar ook de kriebels gehad als ik er op zou moeten... Bloos!