Paard met maanoog / paard zonder aftekeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Paard met maanoog / paard zonder aftekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 21:08

... gezocht maar dat paste niet meer Knipoog .

Samen met een vriendin moet ik een profielwerkstuk maken. Ons onderwerp is erfelijkheid bij paarden.
We gaan * als alles wat we willen doorgaat Knipoog * al drie stallen bezoeken, daar drachtige merrie's en de hengsten waarvan ze gedekt zijn bekijken, het genotype proberen vast te stellen, dit deels controleren met DNA-onderzoek bij een labaratorium. Met deze gegevens willen we dan het genotype van het veulen voorspellen.

Hiernaast willen we eigenlijk ook nog onderzoek doen naar de erfelijkheid van een maanoog en van aftekeningen.
Hiervoor zoeken we drachtige merrie's met stamboom (zodat we naar de erfelijkheid van eigenschappen kunnen kijken aan de hand van gegevens over de voorouders van het paard) die een maanoog hebben en / of helemaal geen aftekeningen hebben.

Mijn vraag is nu of er misschien nog mensen op bokt zijn die hieraan mee willen werken (gegevens en foto's over de merrie, de hengst en als het veulen geboren is het veulen via de mail versturen)...?

Alvast bedankt!


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:41

Lijkt me erg interresant over die maanogen.
Als je op mijn website kijkt, dan staan daar 2 pony´s op met maanogen, bij de merries Josephine, is inmiddels niet meer, maar heb haar dochter nog wel, Whispering Angel, die heeft geen maanogen.

Josephine heeft voor Angel al wel 2 veulens gehad met maanogen, ben wel benieuwd of Angel ze misschien toch doorgeeft, ze verwacht nu haar 2de veulen, de 1ste had geen maanogen.

En vorig jaar had ik een veulen met maanogen uit 2 ouders zonder, maar het veulen had wel een flinke bles. Zijn vader is een afstamming van Wansley Mordred (mini-appaloosa) en uit die stam heb ik regelmatig maanoogjes gezien, oa op marktplaats.
Misschien heb je er wat aan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, IASCrawler, sannedeedee1 en 88 bezoekers