Redelijke verdeling van kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 10:16

Het zit zo:
Ik verzorg en rijdt Aldira samen met iemand anders. De bedoeling was dat diegene Aldira zou kopen en ik bijrijdster zou zijn maar door omstandigheden durfde ze de koop nog niet aan en leasen we haar samen van onze instructrice.
Toen ze mij destijds vroeg wat ik wilde betalen heb ik F 100,- gezegd. Ze ging uiteindelijk accoord en dat houdt in dat zij F 250,- per maand betaalt.

Beide zouden we 3x in de week schoonmaken en rijden. Nu merk ik na een paar weken al dat zij lang niet altijd kan. Deze week bijvoorbeeld ben ik 5x geweest en zij 1x.

Ik zou me dan voor kunnen stellen dat ze het niet helemaal eerlijk vindt dat ik zo weinig betaal en zij zo veel. Ik voel me daar namelijk wat schuldig over. Maar aan de andere kant: ze heeft wel een heel goedkoop stalhulpje aan me voor 5x in de week.

Wat vinden jullie ervan??


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:22

Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen. Jij bent vanaf het begin duidelijk geweest in hoevele je wilde betalen. Dat zij nu minder kan en jij daarvoor in de plaats komt opdraven is inderdaad gewoon een gunst van jou. Als het je dwars zit zou ik er gewoon eens met haar over praten. Waarschijnlijk vind zij het ook gewoon lief van je dat je vaker kan wanneer zij geen tijd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:31

Ik sluit me bij Dimmelim aan. Ze mag blij zijn dat jij haar zo vaak kunt vervangen, toch?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 11:34

Ja op zich wel, ze is idd zelf accoord gegaan met het bedrag maar het zit me gewoon niet helemaal lekker dat ik zo weinig betaal.

Ik heb bijvoorbeeld mijn hoofdstel, shabrakken, halster, poetsbak, laarzen en weet ik wat in de kast gelegd zodat zij die ook kan gebruiken om me maar minder schuldig te voelen *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:36

Ze is zelf accoord gegaan en zelf laat ze het gebeuren. Maak geen slapende honden wakker, maar reken erop dat ze na een tijdje ermee zal stoppen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 21:11

Nou ermee stoppen zal ze niet want we hebben een 'contract' tot april, dus daarom vroeg ik me af of het wel redelijk is dat zij zo veel betaalt voor weinig rijden.
Maar idd ze is zelf accoord gegaan.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:51

Maar jij kan er toch niks aan doen dat zij niet zo vaak kan komen Scheve mond\ .
Misschien is het voor haar nu juist wel makkelijk dat jij wat vaker kan dan zij.
Jijj doet nu dus ook meer klusjes dan haar, dan neem ik aan dat je niet meer hoeft te betalen, en als zij vind van wel dan komt ze vanzelf wel naar je toe toch Verward
Anders moet je het lekker zo laten, het is niet jou schuld ,misschien komt er nog een tijd dat juist zei wat vaker komt en dat jij dan wat minder kan....dan is het allemaal toch weer recht getrokken Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers