Lang leve de regen, wat doen we nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:51

hoi,

lastig al die regen! Bij de pensionstal waar 'k sta hebben ze van die kunstgras snippers ( ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen ) en de bak is bij ons ook DROOG Echt ideaal die kunstgras snippers! In de zomer stoft het niet, en i de winter is de bak droog.
Hopen voor jou dat het snel stopt met regen!

-x- Daphne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:10

Citaat:
Op 2001-09-18 11:17, schreef Eleonoor:
DROOG !!!!!!! Wat voor bodem ligt er bij jullie in de bak!!!!! Na gisteren wat er aan water weer is gevallen lijkt het mij voor de meeste buitenbakken erg moeilijk om droog te blijven.


Van die hele fijne houtsnippers, je ziet het veel tegenwoordig, tenminste hier in de omgeving is het nogal populair geloof ik. Enige nadeel is dat het zo in je schoenen gaat zitten en dat als je paard heel hard door de bocht gaat dat ie uit kan glijden.

Voordeel is dat het nooit stoft en dat je geen plassen in de bak krijgt.

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-09-18 16:12 ]</font>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:08

Ook bij ons was het vandaag DROOG! En dan ligt er gewoon zand bij ons in de bak.
Nou ja, in ieder geval geen plassen en het was niet zwaar. Had ik niet verwacht. Nou is de bak ook omgeven door 3 sloten en wordt iedere dag gesleept, dat scheelt ook. Maar nog 2 weekjes gedulkd, dan heb ik weer een binnenmanege tot mijn beschikking Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-09-18 18:09 ]</font>

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:23

Bij ons is het ook niet meer te doen, nou heb de mazzel dat ik met Winnie een klein stukje over de weg moet en dan in een park beland waar je heerlijk kunt rijden. Met Nena rij ik altijd over de weg, lekker in de polder.
Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt dat je niet kan rijden ofzo omdat de bak een soort van zwembad is Frusty
Zo ga ik mijn dochter morgen les geven, maar we gaan maar naar het park, daar heb ik een stukje ontdekt waar ik haar les kan geven, want in de bak is het niet te doen. Even ter extra informatie ik hou Winnie dan wel aan de longeerlijn hoor, ik laat haar niet zomaar rijden!

gr. Ziggy

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:46

Ik baal ook zo ontzettend van dit str*ntweer.
Thuis rijden is al de hele maand geen optie meer voor mij (geen bak Verdrietig ), de bijna-altijd-droog-bak bij de ponyclub is nu ook niet meer droog, dus dat wordt manege elke dag. Ik mag blij zijn dat ik elke dag kan rijden iig!

Maar jouw situatie is echt ja, hoe noem je dat in beschaafde bewoording..... - met een bak naast de deur waar je alleen niet in mag rijden..... Frusty

Ik weet ook niet wat ik zou doen, voorzichtig longeren in de natte bak denk ik.
Dat heb ik in de MKZ-periode toen we hier niet van het erf mochten ook een poos gedaan in het blubberweiland.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:03

Gister heerlijk in de buitenbak kunnen rijden, die was weer droog, maar ook nat is er goe in te rijden (lijkt wel wat op strandzand langs de waterlijn, vrij stevig) En ik was eergister wel er blij met de binnenbak, ookal is hij niet zo groot (20 bij 25?). Je kunt er toch best lekker in rijden... Luxe hoor, ik weet het...

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:13

Ik denk dat het de bedoeling is om het afentoe iets eruit te halen en nieuw in te doen.
Kost wel geld(als je het niet zelf doet), maar je hebt er een mooie droge bak voor terug!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:17

Zat weer eeen keertje niet op te letten Frusty
Het was dus bedoeld op de reactie van Hayley

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:28

Bij ons staat nu ook alles blank!
Ik had eigenlijk springles vanavond bij de club, maar dat vond ik echt te gevaarlijk, die bak wordt nl glad als 'ie nat is.
Dus maar een rondje duin om er toch nog even uit te zijn. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar zelfs dat stond blank...

Ik word dit wel ernstig zat hoor, nu mag de zon wel weer 'ns gaan schijnen!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:39

Helaas moest onze bak het vandaag ook laten afweten. Gisteren was hij nog wel droog. Gelukkig was het Jeps vrije dag, dus alleen een beetje spetteren in de paddock, en hopen dat de bak morgen weer te rijden is. Vrijdag heb ik les, dus rij ik binnen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 22:31

Hoi, nou zoals jullie nu weten is hier in het westland wel heeeeel erg veeeeel water gevallen. Bij ons op stal noemen we de buitenbak een tropisch zwemparadijs, de zon moet je er wel bij bedenken. Omdat Pablo gisteren beetje heel erg fris was in de les na een paar dagen rustig aan doen ivm onze buitenbak mocht hij vanavond gewoon aan de slag in de modderpoel. Morgen weer les (binnen) en het moet wel veilig blijven.....

Een bijkomend nadeel van al deze regen, MOK. Tja, dat kan er ook nog wel bij, drie witte voeten en alle drie beginnende mok. Dus mijn paard is gevoelig voor mok.......

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 01:04

Het was vandaag echt extreem, zelfs het veldje dat ik had gevonden was niet te berijden, twee rondjes stappen en Winnie begon dus te glijden Huilen Mijn dochters rijles is dus letterlijk en figuurlijk in het water gevallen Huilen Dan vind ik echt dat we in een rotland wonen, maar ja overal is wat, denk ik dan maar. Trouwens in het westland is het inderdaad helemaal bar en boos geweest Verdrietig Voor de bokkers die daar wonen: HEEL VEEL STERKTE!!!!

gr. Ziggy

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:44

Onze buitenpiste is gewoon een stuk weiland dat is afgesloten en staat dus nu zo ongeveer onder water. Ik probeer gewoon te rijden en ook les te nemen, maar ik galoppeer niet. Kan ik wat aan mijn doorzitten werken voor ik volgend jaar op wedstrijd ga! Of anders ga ik gewoon een eindje wandelen. Maar als het zo blijft zal ik blij zijn dat het januari is, want dan gaat mijn paard voor 3 maanden naar de manège.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:08

Ook bij ons staat de bak nu langzaam onder water. Alleen hebben wij het geluk dat de stal direkt aan de bosrand is, zodat we wel altijd buiten kunnen rijden. Je moet alleen een beetje voorzichtiger zijn, omdat veel wegen wel erg zompig zijn.