welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
James2000
Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-09

welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-17 17:28

Hallo leden een verlangen en wens is uit gekomen Mijn Tink en zijn maat komen naar huis. Maar mijn tink heeft weinig respect voor stroomdraad.....Nu kan ik het wel aan mijn stalbaas vragen maar die heeft ong 8 HA om met stoom te voorzien en ik maar 8000m2. Welke apparaat voor stroom gebruiken jullie, ben wel overal aan het zoeken maar komt zoveel tegen. Dus ik vraag het hier gewoon. lees jullie berichtjes graag terug.



Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:34

Wij hebben 15 jaar geleden zo'n lichte Gallagher gekocht, die op het lichtnet is aangesloten. Was geen zware want hier hoeft ie ook maar een paar duizend meter af te leggen.
Probleemloos ding.
Je hoeft er dus niet erg ingewikkeld over te doen, een simpele Gallagher doet de truuk wel. Voor jááááren achtereen :D

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:28

Ik verplaats dit topic even naar Verzorging Stalling Weide

TI-->VSW

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:35

Als je de mogelijkheid hebt om hem aan het lichtnet te hangen, dan zou ik dat zeker doen. Behalve als je 100% zeker weet dat je nooit begroeiing tegen je draad aan gaat krijgen zou ik gaan voor een wat zwaarder apparaat.

De gallagher M200 kost 200€ en geeft een serieuze klap stroom, ook als het op sommige plaatsen wat lekt. Het goedkoopste apparaat is 110€ en voor jouw paard eigenlijk niet geschikt, het volgende model is al 150€, dus dan scheelt het slechts 50€ voor een flinke klap meer stroom en daardoor zekerheid.

https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... adapparaat

Anders zou ik gaan voor een apparaat op zonne-energie en een flink groter apparaat kopen dan je op basis van je afmeting nodig zou hebben.

Hier heb ik wat geschreven over op zonnepaneel: [VSW] schrikdraad batterij

Als je een min of meer vierkante weide hebt, dan heb je zo'n 400m draad. Bij een weide van 400x20m heb je zo'n 900m draad. Dat eerste heeft in principe een minder zwaar apparaat nodig dan het tweede.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:37

Koop niet een te lichte, krijg je altijd spijt van. Beter een iets grotere met een beste tik, dan leren ze het direct en leer je niet dat ze toch regelmatig eens gaan testen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:38

Dees schreef:
Wij hebben 15 jaar geleden zo'n lichte Gallagher gekocht, die op het lichtnet is aangesloten. Was geen zware want hier hoeft ie ook maar een paar duizend meter af te leggen.
Probleemloos ding.
Je hoeft er dus niet erg ingewikkeld over te doen, een simpele Gallagher doet de truuk wel. Voor jááááren achtereen :D

Mijn Gallagher gaat al 40 jaar mee. Draad staat ook een beste klap stroom op, ontsnappers blijven er ook netjes achter.

Draad heb ik van koltec, geen idee meer welk type. Sowieso hoge geleiding, lage weerstand en lage breek kracht.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: welk schrikdraad/ apparaat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:10

Ik heb een gallagher M300, en powerline draad van gallagher.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:24

De M300 van Gallagher is iderdaad een fijn apparaat. Deze kost 244 euro. Plaats wel voldoende aardpnnen. Een set van 3 aardpennen kost 62,85. Hiermee kun je echt jaren vooruit ook omdat er 7 jaar garantie op het apparaat zit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annick96, IASCrawler en 113 bezoekers