Weidegang of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Weidegang of niet?

Paard liefst 24/7 buiten
162 (61%)
Paard enkel overdag of snachts buiten
100 (37%)
Paard af en toe eens een uurtje buiten
Geen stemmen
Paard zoveel mogelijk op stal
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 264


Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:25

Zomer 24/7 in de wei. Komende winter staan ze voor het eerst aan huis en ik hoop een paddock met een stuk overkapping te kunnen realiseren. Wel dan s nachts op stal in de winter. Rij op subtop niveau dressuur

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:40

Recreatieruiter die rijdt op basisniveau met af en toe een wedstrijd.
Paard staat op een manege (volpension). Ik wil mijn paard zoveel mogelijk paard laten zijn, lekker buiten met vriendinnetjes. Zomer en winter komen ze evenveel op de wei/paddock.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:55

Dit moment eigenlijk soort van trainingsruiter. Twee jonkies die nu aan het beleren en sterker maken ben en één oudere die 2 tot 3x in de week train om soepel te houden. Bij mij staan ze zomers met tempratuur van 10+ 24/7 buiten. In de winter als tempraturen onder de 10 worden en meer regen is staan ze nachts op stal en overdag 8+ uur buiten.

xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:57

Ik Ben een dressur wedstrijd ruiter. Mijn paard staat s' nachts op stal en overdag van 8 tot 8 buiten. Als hij op de volle weide staat met zn merrie en zn vriendjes kan hij zich erg goed vermaken! Als hij op de kale wei staat heeft hij het na 4/5 uur wel gezien en wil naar stal (hij blijft net zoals alle andere paarden gwn op de wei staan en wordt om dezelfde tijd pas binnen gezet). Hij wordt erg snel dik dus hij gaat waarschinlijk binnenkort weer op de korte weide. :=

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:40

(Prof) wedstrijdruiter. Ben vast een uitzondering maar heb ze het liefste 24/7 buiten met een schuilstal, alleen met extreme kou en sneeuw binnen ( ivm kans op blessures) Helaas is het nu niet mogelijk om ze 24/7 buiten te hebben en ik zet ze dan ook om 7.00 buiten en haal ze rond 22.00 weer binnen. Hopelijk staan ze binnen aanzienbare tijd bij huis en dan wil ik ze dus wel lekker 24/7 buiten hebben. Ze lopen bij mij sowieso altijd in groepsverband, nooit alleen.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Weidegang of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:22

Moeder van een springruiter: Vorige zomer 24 uur op de wei, particulier. In de winter op pension, binnenstal met 2 uurtjes paddock en 1 uurtje stapmolen.
Voorjaar verhuisd naar andere pensionstal, overdag op de wei en 's nachts in een buitenstal. Met hele warme dagen andersom.

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Weidegang of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:26

Op dit moment zijn we naar wedstrijden toe aan het werken dus beetje tussenin!
Maaarr

Mijn pony gaat sochtends om 09:00 naar buiten en savonds om 20:00/21:00 weer naar binnen
onze 3 shetjes staan 24/7 buiten

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:30

Voorheen wedstrijdruiter.
Nu recreant.
Alles staat de hele dag in de wei die ook in de winter geen blubber word, in de nacht op stal.
Dit doe ik al de ongeveer 40 jaar dat ik in de paarden ben en alleen maar positief voor de paarden zowel fysiek als geestelijk.

Jonge paarden wel 24/7 buiten met schuilstal.

Kabayo

Berichten: 13969
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:30

Op dit moment recreatie ruiter, maar binnenkort weet wedstrijd ruiter. Overdag buiten en s'nachts binnen

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:33

Recreatieruiter(s) en dressuur wedstrijden (maandelijks). Ik zou het liefst hebben dat ze zelf kan kiezen (dus weiland in combinatie met paddock/stal, in ieder geval een overdekt stuk). Maar ik zou ze niet 24/7 op een open weiland willen. Die van mij gaat in de lente/zomer/najaar 's ochtends in de wei en we halen haar zelf 's avonds weer binnen. In de winter 's ochtends een uur in de paddock en ook nog in de paddock als we zelf op stal zijn. Vind ik een fijn idee, zeker met slecht weer. Ik vind het eng dat ze met bijvoorbeeld onweer of zo buiten zou staan (al een keer meegemaakt dat een paard door de bliksem is overleden 's nachts).

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:38

Endurance ruiter (korte klasses) met de paarden 24/7 buiten. Fysiek en mentaal het beste voor de paarden om lekker in groepsverband rond te scharrelen, sociaal bezig te kunnen zijn en te herstellen na een training of wedstrijd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:39

recreanten, 24/7 buiten, bij voorkeur het hele jaar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:41

Recreatieve wedstrijdruiter :D Overdag buiten (ongeveer 10 uur) en 's nachts op stal, hele jaar door op deze manier.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:41

Het verbaast me dat er 2 figuren zijn die het paard zoveel mogelijk op stal willen houden. Dan ben je in mijn ogen geen paard waard. Arme dieren :(

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:45

Dressuurruiter Z, maar ook recreatief... gebaseerd op mijn paard die helaas pas overleden is.

Ik heb gekozen voor dagdeel buiten. Dit wil ik wel het hele jaar door.
Ik wilde hem eerst altijd 24/7 buiten hebben maar dan kwam die uiteindelijk over de hekken heen na een uurtje of 5 buiten. Terwijl zijn vriendjes nog relaxed stonden te grazen.
Ook na wennen verbeterde het na jaren niet... terwijl er altijd genoeg gras e.d. stond en hij echt gek was met zijn maatje. Na een bepaalde tijd wilde en ging hij gewoon naar binnen. Hij heeft zich ook een keer zeer ernstig verwond na een ontsnappingspoging.

Dus hij kwam dagelijks rond de 4 uur buiten op het land en in de winter in de paddock, met vriendjes en de rest op een zeer ruime stal met kijkluik en paarden contact. Waarvan die dan ook weer in de namiddag of avond altijd weer een uur of 3 eruit was voor rijden, longeren of wandelen.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 16-08-17 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Weidegang of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:56

Wedstrijd ruiter en heb ze 24/7 buiten,
Ze gaan alleen naar binnen op het moment dat het gaat onweren met oud en nieuw en als het extreem word.
Ik heb zelfs mijn hengst buiten staan en van wat ik bemerk is dat de paarden erg relaxed zijn en veel meer in hun hummetje en hun conditie blijft ook beter
Ook blijven ze schoner en ik heb veel minder werk er van (wat natuurlijk ook niet verkeerd is :+ )

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:57

Pony's mogen het hele jaar door zelf kiezen met binnen of buiten, staldeur staat altijd open.
Tenzij er extreem weer is voorspeld met heftige regen en onweer dan willen we ze wel een opsluiten in de stal, maar dat is zelden.

En het zijn mini's, dus puur hobby.

Toen ik zelf nog een paard had en daarop reed, toen was het overdag buiten en avonds laat op stal