Vragen over de spullen van een eigen paard !?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:53

Misschien ka je wel een paard kopen inclusief alle toebehoren.. Dat zou in jouw geval wel zo makkelijk zijn Lachen

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:24

Koop zoveel mogelijk tweedehands spullen. Ik heb een vermogen uitgegeven aan nieuwe spullen die achteraf toch niet zo noodzakelijk waren of toch niet bleken te passen of die simpelweg in de kast lagen weg te roesten. Probeer dus eerst uit met tweede hands of het allemaal echt zo nodig/goed/handig is.

Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:38

Is het niet vanzelfsprekend dat je dat weet? als je een eigen pony krijgt

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:36

Herby schreef:
Is het niet vanzelfsprekend dat je dat weet? als je een eigen pony krijgt

Zeker nooit een eigen pony gehad?

Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:38

Nee, maar het is toch meer dan logisch dat je dat weet?? als ik er 1 zou krijgen weet ik wel wat ik echt nodig zal hebben

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:49

achja misschien wil ze een second (en third, etc) opinion... en meedelen dat ze n paardje voor dr zelf krijgt (=leuk!)

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:51

Herby schreef:
Nee, maar het is toch meer dan logisch dat je dat weet?? als ik er 1 zou krijgen weet ik wel wat ik echt nodig zal hebben


Ik denk toch dat je als je een eigen paard krijgt/koopt toch ook wel even zal moeten bedenken wat je allemaal moet hebben.
Ik vind het juist een goede zaak dat ze hier vraagt wat ze nodig heeft en niet misschien zelfverzekerd alles zelf wel weet en tegen problemen aanloopt.

Ik ben met Lars begonnen met een halster, borstels, een zadel en een hoofdstel.
Op mijn verlanglijstje stond een deken..achteraf gezien gebruik ik deze deken pas na 10 jaar intensief...

En wat iedereen al zegt, koop alleen de basis en hou gewoon geld apart voor als je erachter komt dat je bepaalde dingen echt nodig hebt. Heb je iets heel urgent nodig hebt , dan heb je vast en zeker wel een aardig stalgenootje wat je even uit de brand wil helpen.

Succes!

Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:01

Hee ik ben het idd met je eens dat het wel verstandig is om het te vragen maar het kwam echt even over bij mij dat ze niet wist wat ze hebben moest.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:45

Herby schreef:
Hee ik ben het idd met je eens dat het wel verstandig is om het te vragen maar het kwam echt even over bij mij dat ze niet wist wat ze hebben moest.


Oh...OK en ik begreep uit het verhaal dat ze wat meer zekerheid wilde over wat ze nodig had...... Knipoog

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:44

Als je geen idee hebt wat je voor een paard nodig hebt, dan zou ik een boek over paardenverzorging kopen.....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:52

Echt noodzakelijk:
zadel
hoofdstel
leerverzorging (zadelzeep + dressing oid)
halster
touw
borstels
hoevenkrabber
2 zadeldekjes
Basis EHBO (wondspray, betadineshampoo enz.) (en als je wat lieve stalgenootjes hoeft dat in het begin ook niet meteen)

Als je paard al de hele winter onder deken staat heb je ook nodig:
winterdeken
fleece plaid van de blokker voor 5 euro

Verder toch wel heel handig om te hebben
emmer + paar sponzen (bij de boerenbond halen, niet bij de ruitersportzaak!)
zweetmes
longeerlijn + longeerzweep
peesbeschermers
gereedschapskist voor je poetsspullen
haarborstel voor mensen (voorzichtig de staart mee doen)

en daarna schaf je al die andere zooi aan die ik inmiddels ook verzameld heb Bloos

Mara ik zou het meeste investeren in een goed zadel. Met een goede honderd euro heb je de rest van de absolute noodzakelijkheden ook gekocht (simpele uitvoering wel natuurlijk).

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:14

Ik heb de mazzel gehad dat ik veel spullen heb kunnen overnemen/mee heb gekregen toen ik mijn paardje kreeg. Ik vroeg me toen af waarom ze in godsnaam twee regendekens voor hem hadden. Tja, toen hij een keer in een modderwei in de regen had buitengestaan wist ik het... Haha! Hij vind het heerlijk om in die drab te rollen, dus dan moet je wel weer je deken verwisselen.
En ja, wat al eerder gezegd is, als je paard gewend is om zonder dekens de winter door te komen, dan scheelt dat een hoop.
Verder heb ik geen toevoegingen aan de echt noodzakelijke spullen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:24

Herby schreef:
Nee, maar het is toch meer dan logisch dat je dat weet?? als ik er 1 zou krijgen weet ik wel wat ik echt nodig zal hebben


De vraag komt eigenlijk van de ouders. Ik kan me goed voorstellen dat die zeggen: "het dát allemaal nodig?". Er is een groot verschil tussen 'graag willen' en 'echt nodig hebben'. En aangezien paardensport een ongelooflijk dure hobby is als je alles koopt wat in je opkomt, is het wel erg verstandig deze vraag te stellen.