wat kost 'n wei in M. Limburg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

wat kost 'n wei in M. Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 16:04

Ik kan een wei kopen van zo'n 6000 m2. Nou vragen ze voor de wei 6 euro per m2. De wei ligt buiten een klein dorpje in midden Limburg. Nou vraag ik me af of dit een normale prijs is(Natuurlijk niet gaan vergelijken met de randstad hè Tong uitsteken )?

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:13

Het is een behoorlijk hoge prijs als het alleen agrarische grond is eigenlijk. De gemiddelde grondprijs weet ik op het moment ook niet, moet ik ook nodig weer eens gaan navragen overigens.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:24

Wow, bij ons zou dat stikduur zijn. Maar dat zegt natuurlijk niets over jullie streek (en jullie land). Ik denk dat je best eens gaat rondvragen bij andere paardenhouders die een weide gekocht hebben.

Je moet ook rekening houden met de grootte van de wei (kleine weides zijn relatief duurder), of er watervoorzieningen zijn en hoe goed ze bereikbaar is (loopt er een weggetje naast?).

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 16:28

Ik heb zelf ook het idee dat het aan de hoge kant is. Maar ik hoor in mijn omgeving verschillende prijzen noemen dus nu weet ik niet wie ik geloven moet. Vandaar mijn vraag aan 'ervaringsdeskundigen' Haha!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:50

Grondprijs ligt denk ik tussen de drie en de vier euro in deze streek maar als het een weiland is met schuilstal, watervoorziening en goede omheining zal je misschien iets hoger uitkomen. Zes euro is wel extreem veel, voor die wei betaal je dan maar liefst 36000 euro oftewel ongeveer 79200 gulden.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 16:59

Er i s geen watervoorziening, en de schuilstal staat er illegaal (wel al enkele jaren). De stal zou btw toch verbouwd moeten worden, want is erg gammel.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:00

Prijzen kunnen ook nog al eens schommelen afhankelijk van wie de grond aan wie verkoopt.

Bij ons worden gronden tussen landbouwers onderling vele goedkoper verkocht. Terwijl ze aan die "rijke paardenlui" Knipoog lekker doorvragen.
Ergens begrijp ik dat wel. De landbouwgrond is in de eerste plaats om te zorgen wat we eten hebben. Hobby's komen eerder op een tweede plaats, zeg maar.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 21:30

Visje ik denk dat zowieso de prijzen niet te vergelijken zijn met Nederlandse prijzen. Kijk alleen al naar de huisprijzen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:16

Ik zeg ook niets over absolute cijfers, hé.