Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ongeluk meegmaakt?

Ja, al meerdere keren jammer genoeg
52 (42%)
Ja, 1 keer
36 (29%)
Nee, nooit gelukkig
34 (27%)

Totaal aantal stemmen: 122


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:55

hihi, ik ben al twee keer onder een paard terecht gekomen dat viel uit galop, ben al meerdere malen met een leuk uitziende salto gelanceerd, heb al tussen de balken gelegen en aan een zadel gehangen.
de enige keer dat ik ooit iets gebroken heb was een splintertje in mijn pink, bij een auto-ongeluk(je) Haha!

natuurlijk weleens wat blauwe plekken, maar ik val precies altijd goed (*afkloppen!!*)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:55

[PP] Naar aanleiding topic:Paard stierf door Sedalin

Helaas wel!! Verdrietig


En mijn huidige paard schrok ooit een keer van een ligfiets van uit een inrit en steigerde en sprong de weg op. Er kwam op dat moment precies een auto aan! ik trok hem net op tijd weg,maar tijdens het omtrekken raakte zijn voorhoef de buitenspiegel van die auto! (die gewoon doorreed en trouwens nog veel te hard ook Boos! Boos! Orlando had gelukkig helemaal niets,maar ik heb de eerste tijd niet meer door die straat gedurft,en alleen maar op fietspaden durven rijden. Die spiegel lag er trouwens helemaal af!
Gelukkig is ie voor de rest nooit meer geschrokken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:59

Wat is een ongeluk?
Vind het vaak meer pech hebben.

Over de kop heb ik een paar keer gedaan.
Door struikelen en door de balk bij de voorbenen niet kwijt kunnen raken

in de sprong geland met en zonder paard.
Door verkeerd uitkomen bij de sprong

Een paard wat onderuit schuift als je erop zit komt ook wel eens voor.
1 die zich expres op zijn zij liet vallen omdat hij me er niet afgebokt kreeg en me zo wel kwijt raakte
en een paar keer door uitschuiven door galdheid/te scherpe bocht

Wat klappen gevangen omdat iemand anders zijn paar liet snuffelen en omdraaien, zodat ik de klappen mocht voelen.

En er vaak afgebokt zijn Lachen

Afkloppen, meestal met aanvaardbaar letsel Lachen

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:31

De eigenaresse van een paard dat ik reed heeft een keer een flinke klap van een paard tegen haar gezicht gekregen.
Met de ambulance naar het ziekenhuis en ik stond daar maar met haar paard aan de hand. Ik heb de les niet meer meegereden.
Zij bleek een zware hersenschudding te hebben, een gebroken schouder en een paar tanden los in de mond. Ook had ze nog wat bot in haar gezicht gebroken.
Dat beeld waar zij op de grond ligt met dat bloed dat uit haar mond kwam blijft me altijd bij...

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:51

Wel verschillende dingen gehad. Gelukkig niet iets echt ernstigs.

Als 5-jarige door een boze fjord in mijn gezicht (kin) geslagen.
Verschillende hechtingen gekregen, maar gelukkig maar klein litteken aan over gehouden.

Toen ik 15 was met pony over de kop geslagen met springen.
Ik had een gebroken sleutelbeen en een hersenschudding

Toen ik 17 was met jong paard gevallen na sprong. Ook een hersenschudding.

Verder nog diverse kneuzingen en blauwe plekken, verrekte schouder van verschillende valpartijden met en van paarden.

Ik heb echt wel eens gedacht van "dit had ook heel anders af kunnen lopen". Ik ben er wel een stuk voorzichtiger van geworden. Ik vind het niet meer nodig om op elk paard te stappen. Met springen ben ik tegenwoordig helemaal een held op sokken.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:00

ik weet niet wat er nou onder ongeluk valt, maar tijdens een buitenrit, 6 jaar geleden, fietste een vriendin naast me. naast mij sprong opeens een hond uit de bosjes, m'n pony schrok en maakte een sprongetje opzij. helaas raakte hij de fiets van m'n vriendin die wat ongelukkig op het asvalt viel. jaren lang pijn aan haar knie, 3 operaties, allerlei medicijnen geslikt, fhysio, enz. nu pas heeft ze niet meer zoveel pijn en kan ze wat meer doen ( Bloos! )
trappen, beten, vallen heb ik vaak genoeg gehad, maar nooit met ernstige gevolgen. afgelopen dinsdag viel ik nog met paard en al tijdens het rijden (paard gleed uit in de bak). en afgelopen vrijdag liep ik met een paard dat uitgleed buiten, en mij tekkelde in zijn val. toen ik hierna ging controleren of hij wondjes ofzo had, kreeg ik een trap tegen mijn hoofd Stoom uit je oren

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:12

Ja, meerdere keren helaas. Hier ff snel de ergste dingen samen gevat. Ik heb nog wel veel meer kneuzingen en dergelijke gehad, maar die heb ik al niet eens meer geteld.

Er is bij ons een pony in de sloot gevallen en verdronken. Toen we het vonden leefde hij nog. Maar vlak daarna is hij overleden.
[VvdD] Onze Max is vandaag verdronken in de sloot

Dennis is 1x achter over geklapt voor de wagen en 2x dus danig aan de kletter gegaan dat hij met z'n been over de boom kwam en ik van de kar afgedonderd ben en de kar over mij heen gereden is.

En ik ben een keer van een atactische KWPN-merrie afgevallen en die is op mijn rug gaan staan. Toen ben ik met de ambulance afgevoerd, heb ik 2 dagen op de IC gelegen en in totaal 8 dagen in het ziekenhuis. Ik had inwendige bloedingen, een beschadigde lever en van alles gekneust(m'n been, ribben, arm, sleutelbeen enzo).
Laatst bijgewerkt door Dennis op 26-01-04 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:13

Ikke 2 weken terug nog mee gemaakt. Ben de eerste dagen dat ik weer reed daarna ook wel angstig geweest om te vallen. Dus niet zo zeer voor mijn pony (die kon er niet echt wat aan doen) maar gewoon voor de grond. Clown

Ik was toen zonder zadel aan het stappen met een halstertje. En ik was met een vriendin een beetje melig aan het doen. Zette mijn pony stil en ging even een rondje draaien op haar rug. Net t moment dat ik achterstevoren op haar rug zat schrokken alle paarden in de bak en begon zij dus ook te rennen. Ben toen dus met een hele harde klap op de grond gevallen.
Had een hersenschudding, gebroken neus, onwijs veel gekneust en een spier in mijn been beschadigt. Scheve mond

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:20

Ik heb wonder boven wonder nooit zelf iets heel ernstig opgelopen. Ik ben wel 2x vol op mn hoofd gevallen (1x in een bakrand), maar ik kwam er met 1x 2 dagen en 1x 5 dagen niet meer kunnen zitten van de pijn in mn nek vanaf.

Verder heb ik in hindernissen gelegen met en zonder paard, waarvan 1x de complete hindernis op mijn rug instorte (daar heb ik nu nog steeds (2,5 jaar verder) wel is last van).

En de paarden? Die hebben eigenlijk nooit wat gehad, terwijl ik koprollen, steigeren en achterovervallen en zichzelf vloeren met een halstertouw heb gezien.

Als ik dit zo lees heb ik altijd een engeltje op mijn schouder zitten! (Afkloppen)

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:26

Scheve mond Op ponykamp (Toen was ik 16 ofzo) liep er een paard zo voor een auto vanwege de steekvliegen. De auto stopte maar reed evengoed tegen het paard aan. Alle paarden schrokken en namen de benen maar gelukkig viel het achteraf mee. Het paard had een wond aan zijn been en de ruiter was geschrokken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:42

Ik heb gelukkig nog nooit een ongeluk gehad, alleen wat pech incidentjes.

De paar pijnlijkste:
-Zadelmak maken met iemand die tijdens het opstijgen losliet, paard tolde om zijn as met vier benen in de lucht, toen ik eenmaal op de grond lag is hij bewust boven op me gesprongen. Resultaat, 1 borst gewone C cup, de ander donkerblauw en E cup Haha!

-Hele domme actie waarbij ik een door vliegen en dazen zwaar geirriteerd paard los in de wei wilde inspuiten met vliegenspray. Paard haalde uit en raakte me vol op mijn heup. De klap werd opgevangen door mijn mobiel die ik aan mijn broeksband had hangen.
Resultaat: Mobiel overmidden, ik heb poosje bewusteloos in de wei gelegen en ben een paar dagen beroerd geweest. Verder ruim een jaar een flinke deuk in mijn heup gehouden.

-Poging tot cross country in het bos, ik wilde een natuurhindernis nemen toen net in de landing mijn ouders met de aanspanning mij toevallig achterlangs passeerden. Paard draaide gelijk om en ging dwars door het bos er achteraan. Toen hij een grote spar naderde heb ik mijzelf afgeweerd met mijn arm, die is langs de ruwe schors geschuurd.
Resultaat: littekens op mijn arm die een vlak van zo'n halve meter lang en 10 cm breed bestrijken.

De meest recente:
-Tijdens een stoffige periode wilde ik niet in de bak rijden, ik pakte mijn jonge net zadelmakke hengst, zadelde hem op, voor een merrie stapte ik erop en al passagerend reed ik hem de wei in...
Daar stapte hij 10-20 seconden opgehitst rond, tot hij explodeerde. Tollend, bokkend, steigerend als een echter rodeo knol, met zijn kop tussen de knieën en bolle rug ging hij de wei door. Toen mijn beugelriem losschoot ben ik er afgesprongen, ik vloog kaarsrecht de lucht in, landde op mijn voeten, veerde door mijn knieën, en toe ik vol ongeloof wilde opsrpigen, omdat ik zo'n onwijs grote sprong heelhuids en zonder te vallen kon navertellen;
Bokte mijn paard nog na, op de zijkant van mijn knie...
Resultaat: afgescheurde kruisband, maandenlang revalideren, wellicht nog een reconstructie operatie en geen contactsporten meer mogen beoefenen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:48

ik heb zelf gelukkig nooit wat ergs gehad (AFKLOPPEN) ben der alleen op de manege een keer af gekletterd en teon was mn heup gekneusd maar ik heb de laatste 2 jaar iemand zien vallen door t hek> gebroken been> iemand met springen eraf gebroken sleutel been en toen ze daar net van genezen was viel ze nog een keer had ze ook iets maar weet niet precies wat

-xxx- Anouk

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:49

1 keer.
Op een buitenrit gleed mijn paard uit in een middendrafje. Ik lag er met mn been onder. Pijnlijk, 600 kilo bovenop je been, ik heb een week niet kunnen lopen. het is nu 2 jaar geleden en mij knie is nu nog steeds dikker als de andere en word blauw onder de douche

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 21:01

Als ik het zo lees is een gebroken sleutelbeen inderdaad bijna niks....
Jeetje, wat een verhalen allemaal. Doodeng sommige!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:16

Ikzelf ben meerdere keren gelanceerd waaronder 1 x in een hindernis en 1x tegen een hek waardoor ik mij pols brak. Ik ben flink tegen mijn knie getrapt en door een steigerend paard tegen mijn rug (gelukkig niet m'n hoofd!). Maar dit zijn meer ongelukjes. Mijn nicht daarentegen is door een jong paard in haar gezicht getrapt en heeft een ongeluk gehad tijdens een buitenrit. Het paard ging er vandoor, zij klapte tegen een boom, het paard kwam onder een auto. Wonder boven wonder had het paard alleen een paar schrametjes en was wat stijf, zij heeft nu nog steeds last van haar rug.
Een vrouw van stal is met paard en al van een heuvel afgedonderd en een vriendin van mij is met d'r pony van de dijk in de sloot gerold.
Leuk he, paardrijden Verward

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:31

de eerste keer dat ik van een paard viel brak ik gelijk mijn sleutelbeen, heb al meerdere malen lichaamsdelen gekneusd door van mijn paard te vallen Tong uitsteken

maar het ergste ongeluk wat toen ik Tinker wat liet grazen op een stukje gras terwijl ze op de tennisbaan naast de manege de installatie gingen testen voor de wedstrijden Scheve mond , Tinker schrok ervan en rende bokkend weg terwijl ik hem aan een looplijn vast had, eerste test hield ik hem maar bij de tweede test schrok hij nog erger en hield hij zichzelf ook niet in met als gevolg dat hij keihard bokkend wegrende, ik liet niet los dus werd een stukje meegesleurd totdat hij mij een paar keer achter elkaar raakte met zijn hoeven Verdrietig
ik had een zwaar gekneusde schouder (heb ik na minstends 4 jaar nog steeds last van) mijn vingers lagen helemaal open van het touw, grote schaafwond op mijn arm van waar zijn hoef me had geraakt, grote blauwe plek in de vorm van een (halve) hoefijzer en verder nog meer blauwe plekken en schrammen over mijn hele lichaam Verdrietig

je kan beter iets breken als kneuzen is mijn ervaring Scheve mond

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:38

Meerdere ongelukjes, gelukkig nooit grote met zware verwondingen.
Nekwervels staan wat anders dan normaal na een flinke schuiver in de Cross, paard kwam niet goed neer en struikelde, ik werd over zijn hoofd gelanceerd en kwam vol op mijn kin waardoor mijn nekwervels verschoven zijn, mijn heup gekneusd en mijn pinken gebroken, is duidelijk te zien nog steeds.
Op het strand kwam een zeilwagen mij passeren, hij nam daarbij geen afstand en eer ik het wist ging mijn paard er als een haas vandoor, geen houden meer aan, en hij rende vol naar de duinen, dwars door het prikkeldraad, waardoor wij een aardige schuiver maakte, maar hij zat met zijn achterbenen compleet verstrikt in het prikkeldraad... mijn benen lagen compleet open maar ik ben op hem gaan liggen met mijn onderbenen op zijn hoofd zodat hij bleef liggen, gelukkig deed hij dit toen ook, daarna heb ik met mijn (arme)blote handen het prikkeldraad van zijn benen af weten te krijgen, daarna rolde ik van hem af en weg was hij, richting zantvoort..... ik heb nog uren op het strand gelopen, mensen die mij wilde helpen wees ik af, mijn paard.....
tot ik aan de horizon 3 paarden aan zag komen, 2 met berijder en 1 zonder...
lopend zijn wij naar stal gegaan, alwaar de d.a. zijn wonden kon hechten en ik naar de huisarts kon voor mijn wonden..
alles goed afgelopen op wat behoorlijke lidtekens na.
Dit zijn er iig 2 die ik nog goed kan herinneren, ik ben er nog wel vaker vanaf gevallen maar dat was het gewone vallen en opstaan verhaal.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:42

te veel, helaas Boos!

Zelf een keer tijdens een buitenrit Scheve mond
Was met ene pony op stap, samen met een vriendin van me. Kwam er van de achterkant een brandweer met sirene en zwaailicht aanzetten! Nou, dat vond die pony niet koel Dus wij in galop over de weg, opweg naar het zandpad, hopen nog voor de brandweer daar te zijn! Nou, toen wilde ik het zandpad op, vloog het paard de andere kant op, brandweer met volle sirenes achter ons, ik gelanceerd Scheve mond Paard is onderuit gegaan, maar weer opgestaan, ik teugels vasthouden, uiteindelijk samen in de sloot tot stilstand gekomen Lachen

En mijn vriendin dr pony is een keer tijdens het uitstappen na de les op de manege verstrikt geraakt in een visnet, het was donker, en iedereen stapte altijd rondje om de manege uit, toen is die pony in paniek geschoten, mn vriendin eronder gekomen en zn haar mild gescheurt en hele toetstanden, echt eng!!!

En ook een keer met een vrachtwagen, die eikel remde niet af! Met paard en al op de weg onderuit gegaan, ja leuk! 4 dagen ziekenhuis, zware hersenschuddig! Gelukkig had ze toen wel een cap op, maar het was echt geen leuk gezicht

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:42

Ik heb gelukkig nog nooit wat gebroken met paardrijden of dergelijke.
* Ben wel een keer met paard en al gevallen tijdens springen. Was een 3 sprong (in-uit), paard struikelde, ik lag achter de achterste, paard denderd door, struikelt nog een paar keer en valt vervolgens mij. Staander viel ook nog es op mn hoofd Scheve mond
* Voor mn instructrice dr broer reed ik eerst allemaal (jonge) paarden, voor de handel. Had hij een haflinger gebracht, was al zadelmak en ingereden. Bleek dus wel zadelmak te zijn, niet ingereden. Gevolg, na even gehangen en gestapt te hebben ging ik er op. Pony ging alleen maar bokken, ik lag er na een tijdje af, pony zeilt nog een keer opzij, met zn hoef langs mn gezicht, ik gat in mn kin dus... Scheve mond
* Instructrice had een rotbok op stal staan, denderede altijd over je heen. Ging hem uit de wei halen, paard schrok van een zwaan, springt boven op, staat lekker in mn maag en rent weg... Scheve mond
* Met buitenrijden crosste we een keer over het ruiterpad, pony schrikt, vliegt meter opzij tegen een boom aan. Gevolg, ik lag gestrekt op de grond, pony zn oog zat dicht en had een ontzettende bloedneus. Scheve mond
* Bij mn eigen paard vorige winter, ging hem longeren maar hij was nogal blij. Loopt van me weg, neemt een spurt en slaat keihard tegen mn bovenbeen. Gevolg, heel hard gevloek, heel veel pijn en een heel erg blauw been. Gelukkig niet gebroken, kon wel een paar dagen niet lopen. uiteraard niet naar de dokter geweest Bloos Nu is het soms nog helemaal hard. Scheve mond

Maar op zich valt het best mee als ik de rest zo lees

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:51

ik heb tot nu toe niks gebroken.
Wel meerdere keren hersenschuddingen. Een keer in het bos er af gevallen. Al bijna een jaar geleden, maar nog steeds een bloedsuitstorting op mijn bovenbeen.

En een keer op het strand. Was op een camping stond ene braaf paardje, mocht ik wel rijden, ja, ook mee naar buiten, braaf dier hoor...
Nou, dat heb ik geweten. Mijn vader mee op de fietst, we waren de straat nog niet uit of het geklier begon, uiteindelijk het strand bereikt, en dat beest flipte helemaal. Op een gegeven moment recht op de duinomheining af, ik probeerde haar om te trekken, brak de teugel, en ze raasde maar door, recht om 5 draden hoog prikkeldraad. Toen ben ik er af gesprongen, alleen mijn hand in het prikkeldraad. en met mijn cap tegen een strandhuisje, dus vreselijke koppijn. Paard rende maar door. Schoot drie duinovergangen verder de duinen in, samen met mijn vader terug gelopen naar de fiets, bellend naar de camping, al helemaal paniek...
Komen we bij onze fiets aan, lopen een paar trimmers met dat paard, helemaal onder het schuim, wat wondjes aan de benen...
Bleek politie het paard gevonden te hebben, en al een zoekactie gestart naar een ruiter Clown

Sindsdien heb ik het niet zo op paarden en buitenrijden.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:04

Ja , zelf nadat het paard in galop het bos in ging (moest achter z'n vriendje aan) en vergat dat ik erop zat, tak in m'n gezicht. Zware hersenschudding en beschadigde nek. Blijft altijd zeer doen.
Paard van een vriendin uitgegleden nadat ze de berm in ging voor een auto, in de sloot, paard op haar gevallen.
Ze hield er een verbrijzeld been aan over.
Na een aantal operaties en therapie kan ze weer een beetje normaal lopen.
Meisje wat zo ongeveer opgehangen werd aan haar cap.
Paard wat een meisje platdrukte in de stal.(gebroken ribben, doorboorde longen)
Cap die tijdens de val brak en eindigde in het gezicht.
Meisje wat trap op de borst kreeg in de wei en daar bleef liggen tot m'n opa en ik haar vonden.
Je zou bijna niet meer met paarden omgaan,bijna Knipoog .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:13

Als ik dit allemaal zo lees hebben ik en de mensen om mij heen nogal wat geluk gehad.

Bij mijn vorige paard viel ik er zo vaak vanaf dat het een wonder is dat ik nooit wat gebroken heb.

Tijdens 1 van die keren reedt er een meisje achter ons wat nooit haar zweep overpakte, mijn paard was nog jong en we reden voor 1 van de eerste keren in een binnenbak in een groepsles.
Rikketikketik achter ons en weg was het paard, bokkens, springen, vliegen en uiteindelijk vloog ik er op 1 of andere manier vanaf *vraag me niet hoe* en kwam ik met mijn onderrug tegen de hoek van de houten bakrand, ze hebben me de bak uitgesleurt *meen ik me te herinneren* met mijn bloedneus en toen ik eenmaal op een stoel zat heb ik iets lopen murmelen over al die vlekjes voor mijn ogen, maar kan me niet herinneren of ik nou echt weg geweest ben.
Bloedneus en ach beetje extra hersenschade Haha!

Toen ik vanaf die tijd last bleef houden van mijn rug zijn we toch maar naar de dokter gegaan, die zei dat er een paar wervels in mijn onderrug verschoven waren Verward of iets dergelijks, is al bijna 8 jaar geleden.
Ik kon het rijden maar beter opgeven want zou er altijd last van blijven houden en nog een paar van die vallen en dan kon het nog erger aflopen.
En die kans zat er wel in met dat paard van mij Haha!
Vlak daarna werd mijn paard om hele andere redenen verkocht, heb ik 7 jaar niet meer gereden en nu heb ik Parretje weer...de huisarts is het er nog niet helemaal mee eens Tong uitsteken

Had trouwens erger kunnen zijn...aan de korte zijde zat de kantine en daar zat een glazen ruit in zodat iedereen kon kijken.
Ik kwam dus aan de bovenkant terecht van het hout, en ene halve meter hoger zat het glas van de kantine.

Heb er nog vaak over nagedacht of ik dwars door het glas zou gaan als ik er met die smak tegenaan zou komen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:53

1 x erg.. met paard en wagen lekker een buiten ritje.. mijn nichtjes mee en lekker toeren.
wou de vader van mijn nichtjes (ik heb een vreemde familie, t zit niet zoals het hoort) even oefenen voor de wedstrijd die hij binnenkort had..
wat doet ie.. in de draf, korte bocht en ja hoor.. boing.. kar opzij... iedereen er af.. glijdend over t gras, paarden op hol... mijn ene nichtje heeft 2 weken in een donkere kamer gelegen, mijn andere, de jongste (5 toen) had een tand door de lip, ik had mijn nek verrekt, ribben gekneust en een heleboel spierpijn.

maar ja.. nog nooit iets stuk en ik vind weigeren voor een sprong en dan een stapje opzei doen zodat je ruiter de sprong wel kan maken niet echt een ongeluk.. maar wel pink uit de kom en nu na 2 jaar soms nog last van.

ook ik ben ontelbare keren geschopt, geslagen en gebeten maar das ook niet ongeluk.

ohw ja bij een trap had ik mijn schaambeen stuk.. tja.. doe dat maar eens na.. ik was een jaar of 7 maar het deed wel f*cking pijn..

idd eigenlijk is de ruitersport helemaal niet zo een fijne hobby als ik al deze verhalen zo lees.. en dat terwijl ik een jong paard aan t beleren ben.. misschien komt er binnenkort wel weer een nieuwe breuk op dit topic.. ik hoop van niet

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 02:14

Ergste:
-Gebroken elleboog na lancering van haflinger tegen een boom. Was achteraf erg blij dat het niet mijn hoofd was...
-Gebroken enkel. Mijn paard schrok een beetje van een auto en ging een beetje in zn achteruit, been in de sloot, hij liet zich in de (lege) sloot zakken, sprong er aan de andere kant weer uit en begint met een rodeo sessie. Ik zag het prikkeldraad al aankomen en sprong eraf, landde verkeert. Nachtje ziekenhuis + operatie. De plaat moet nog verwijderd worden...

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 06:51

Dat is met gemak te veel om op te noemen, een paar:
* Paard dat te hard de bocht door scheurt, glijdt onderuit, ik eronder: gescheurde enkelbanden.
* Pony dat hardstilstand krijgt wanneer ik erop zit.
* Paard dat me in mn buik trapte: Ik onder de koude douche. Is de bult naar binnen gegaan ipv naar buiten. Zat dus tegen mn ingewanden aan te drukken.
Dus wanneer iemand een trap in de buik krijgt: Nooit onder de koude douche gaan staan!