Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Ongeluk meegmaakt?

Ja, al meerdere keren jammer genoeg
52 (42%)
Ja, 1 keer
36 (29%)
Nee, nooit gelukkig
34 (27%)

Totaal aantal stemmen: 122


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:05

Het volgende heb ik al 2x meegemaakt:
2 ruiters zitten op hun paard en staan vlak naast elkaar. Ze zijn aan het kletsen. De 2 paarden krijgen ruzie en het ene paard mept naar het andere. Daarbij raakt hij niet het andere paard, maar het onderbeen van de ruiter die erop zit.
Dit geeft echt een enorme krak, die tot op enkele tientallen meters nog te horen is. Geen plezierig geluid dus. In beide gevallen hadden de getroffen ruiters een open botbreuk in het onderbeen.

En afgelopen zomer op concours is er een paard tussen 2 geparkeerde trailers in (die stonden ca. 1,5 m van elkaar af geparkeerd) geraakt. De benen zaten tussen de wielen van de ene trailer en het hoofd lag onder die andere trailer. De rug zat tegen een wiel aan. Uiteindelijk is het ze toch gelukt om die trailers te verwijderen. Het paard zat helemaal onder het bloed maar volgens mij had ie verder niks ernstigs.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:46

zelf:
achterover geslagen met een steigerend paard (alleen bont en blauw)
paard waar ik op zat aangereden door een auto (paard had alleen wat snijwonden van het glas, ik had niets)

anderen
amazone met paard en al over de kop: hersenkneuzing
paard dat door deurtje van de trailer naar buiten probeert te komen
en nog een heleboel zaken meer (start al bijna 20 jaar wedstrijden).

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:10

Ik heb zelf niet al te lang geleden 2 nogal vervelende blessures gehad Scheve mond

Toen ik mijn paard net had ben ik er binnen een korte tijd 2 keer hard af gevallen. De eerste keer had ik een zwaar gekneusde onderrug en de tweede keer was ik onder haar terecht gekomen en is ze met haar hoeven tegen mijn arm en bovenbeen geklapt. Beide lagen helemaal open en ik heb toen nog een hele lange tijd last gehad van spierpijn. Ik heb hieraan in ieder geval 2 behoorlijke littekens over gehouden Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:14

Ik heb gestemd op "nee", want ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Maar wel al zien gebeuren.

Een koets met een 2span voor. De koets sloeg om en de paarden vlogen volle galop een dreef door. De koets heeft toen een hele rij auto die geparkeerd stond geraakt (onze auto was de eerste, na een lange rij beschadigde auto's, die niet geraakt was). Er zaten een mevrouw en een meneer op. De vrouw is direct afgevoerd (met haar hoofdin een verband). Ik weet niet hoe het precies afgelopen is, maar het zag er allemaal heel pijnlijk uit.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:46

In Frankrijk, in rengalop over een heel lang en recht pad vliegen.
Waar je paard struikeld en valt (met mij) in een ondiep slootje ernaast.
Gelukkig met alleen met wat schammen ervanaf gekomen, maar het had
veel erger kunnen zijn als ik geen cap had gedragen (wat ik gelukkig wel deed).
Het paard had ook alleen maar een klein wondje. We zijn met de schrik ervanaf gekomen dus.

» Never give up on the things that make you smile..

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:13

Een keer heb ik een trap gehad van een paard in mijn gezicht, waarbij mijn wang helemaal gespleten was. Heb er een mooi litteken aan overgehouden.

Verder nog wat kleine dingen, zoals een pees in mijn vinger gescheurd, doordat de vinger in de teugel bleef hangen bij een val.

En 2x na een val een erg pijnlijk stuitje, zodat ik er van flauwviel.

En wat zowat nog het pijlijkst is: blaren op je handen van een touw dat door je handen slipt.

Maar zoals ik het hier lees valt dat alles nog best mee.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:17

Ja hoor meerder keren heb ik ongelukken gehad te paard een maand of 5 geleden heb ik nog een ernstige ongeluk gehad en toen heb ik 2 operaties gehad...dat het paard was ervandoor gegaan en was niet meer te stoppen en is toen over de uitgang gesprongen van 2 meter hoog en ik ging met de sprong mee en toen het paard zelf viel, viel ik ook.

Ik heb met paarden al heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel meegemaakt...en toen belande ik bijna altijd bij de dokter Verdrietig

1. kneuzingen
2. botten gebroken
3. schaafwonden
4. blauwe plekken
5. hechtingen enzo
6. trap van het paard enzo en dan problemen met lopen enzo.!!!!!

Die 1, 2, 3, 4, 5, 6 betekend gewoon welk nummer het is niet hoevaak het is gebeurt!!!!!!!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:23

Ik ben vorig jaar onder een Belgisch Trekpaard gekomen, door een ambulance met sirene waar het paard voor schrok. Hij begon
ontzettend wild te doen, en toen viel ik er vanaf. Het trekpaard steigert
en komt met z'n hoef op mijn been. Toen had ik dus een gebroken been,
en heel wat kneuzingen. Ging toen met de ambulance naar het ziekenhuis.
Later ben ik er ook nog aan geopereerd.

Was wel erg pijnlijk, maar gelukkig is nu weer alles goed. Heeft wel erg lang geduurt (was te snel begonnen met rijden Haha!).

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:31

ik ben zelf ontelbaar keren gevallen, vroeger reed ik alle pony's in op de manege.....dat ging nog wel eens fout...Haha!

ff denken welke keren me het meest zijn bijgebleven ....
ik ben een keer over de kop geslagen met een slipjacht, ging behoorlijk hard en ben even de weg kwijt geweest (had lichte hersenschudding en zwaar gekneusd been ...voelde er weinig van want tijdens de stops had ik jagermeister op Haha!

ik heb een keer met het inrijden van een paard nogal lomp klemgezeten tussen bakrand en paard(bakrand was scherp) ikke doorrijden...hoor ik ineens een gegil vanaf de kant...was heel mijn rijbroek doorweekt van het bloed??? mmm dat werden dus een stel hechtingen ( toen ik het bloed zag voelde ik het ook pas, lol)
ehm.. een keer zat ik op een tuiger, de dag ervoor had ie nog int span gelopen , en de handelaar zei, je kunt m gewoon rijden....mm nou ik hield het twee rondjes vol (bokkerdebokkerdebokbokbok) en toen keilde ik eraf ---resultaat : vinger uit de kom Scheve mond zelf teruggezet AUW !
ehm.. even denken.. zonder zadel op mijn pony, iemand gooid een steen, ik kets eraf, been tegen mijn neus ----neus weer gebroken
ook een keer voor die ene handelaar, een jonge tuiger zadelmak gemaakt, was een monster van een beest !!!
op een gegeven moment was ik alleen aant rijden, beest wilde geen kant meer op, steigerde op een gegeven moment zo onwijs hoog, dat ik van kont af eraf gleed, bok na Boos! auw !
twee jaar geleden ging ik nog even lekker een rondje buiten stappen met lazy, de dag erna zou ik op vakantie gaan ....
schrikt die rotbok van een dood varken , draait heel hard om, en ik stuur dus terug, springt ze over een hele grote begroeide sloot, ik bleef aan de begroeiing hangen , maar kon nog net blijven zitten,springt ze weer terug, want er was schrikdraad aan de andere kant, ik schuif eraf (zat zonder zadel Bloos! ) en ik val, ik blijf altijd de teugels vasthouden
en toen ging mevrouw even lekker op mijn been staan, en op die plek zat dus net mijn gloednieuwe telefoon ....resultaat : vakantie met een ontzettend dik en knalpaars/blauw been , en nieuwe foon helemaal stuk..
nu houd ik maar ff op want ik heb verder bijna alles wel gekneusd wat er te kneusen valt Haha!
toen ik nog in de paarden werkte reed ik ook 14 paarden op een dag...sja dan zit er altijd wel een klotebok tussen he
nu rijd ik er 4 en *AFKLOPPEN!!* val ik eik niet zo vaak meer

lou valt vaak met springles....die domme fjord *bukt gauw* vergeet wel eens zijn benen op te tillen....

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:36

zelf nog nooit zo iets ernstig meegemaakt, enkel een maal mijn ligamenten gescheurd, maar dat is niet zo erg als sommige verhalen hier..
Wel al meerdere malen verschillende ongelukken zien gebeuren, een keer bij ons op de weg, paardencamion die veel te hard reed en zijn bocht hier miste, direct op zijn zij gevallen, iedereen die geen schrik had van paarden heeft toen meegeholpen om de onfortuinlijke beestjes te helpen, geen enkel had iets voor gelukkig maar! Eenmaal iemand die ook bij mij op stal staat, met haar spaans paardje aan het rijden, hij had echt schrik van mensen, zij kroop erop en hij vliegt direct met haar volle rengalop door de piste al bokkend, zij vliegt over hem met haar hoofd tegen een zware treinbils (weet niet hoe jullie dat noemen Verward ) tweede nekwervel gebroken ofzoiets, ze moest een soort brace dragen waarop pinnen bevestigd waren die recht haar schedel een stukje ingingen, leek net op een kleine eifeltoren, dit heeft ze zes maanden moeten dragen, nu moet ze nog steeds een nekband aan doen als ze zware inspanningen levert, en dat te denken dat ik ook op dat paardje tweemaal gereden heb en er eenmaal op tien min. tijd twee maal ben afgevallen..... denk je toch wel even na hoor...

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:45

Ik ben in mijn "paardrij"leven al heel wat keer gevallen. Ik ben ook heel wat keer met pony samen gevallen. Een keertje staat me nog heel goed bij. Waar ik vroeger reed hadden we geen buitenbak dus als we een beetje wilde dressuuren gingen we naar een groot grasveld in het bos. Ik had lekker gereden en zat nog op de rug van mijn pony een beetje met een vriendin te kletsen. Mijn pony stond niets vermoedend een beetje te grazen. Een ander meisje bij ons op stal was daar ook aan het rijden en die kon haar paard niet zo goed aan. Dus op een gegeven moment nam hij weer een beetje een loopje met haar en kwam richting mij galopperen. Ik zag hem aankomen rennen maar had niet verwacht dat hij deed wat hij ging doen.......... In plaats van af te remmen versnelde hij nog een beetje en liep recht door min pony en mij heen. Mijn pony die kukkelde om en ik lag eronder. Dat lompe paard viel daar weer overheen. Toen ze eindelijk opstonden vond mijn ponytje het ook nog nodig om op mijn hand te gaan staan. Wonder boven wonder hadden we allemaal niets. Maar mijn pony en ik waren ons wel dood geschrokken!

Een ander ongeluk wat me nog goed bij staat is een paar jaar geleden op een manege gebeurd. Ik reed daar altijd op een vast paard. Was een beetje een etter. Zo ook die bewuste les. Ik vond d'r al zo fris maar ik ging er gewoon vanuit dat ze die dag daarvoor of anders daarvoor gewoon gelopen had. Dat bleek later dus niet zo te zijn.... Ze had een week stil gestaan. Niemand had dat echter tegen mij gezegd. Het ging bijna het hele uur goed. Tot de laatste galop en toen bleef ze met haar staart achter het boordje van de A hangen. Dat maakte nogal een zwiep geluid toen ze haar staart lostrok. En dat was blijkbaar heel eng... Bokken rennen plat door de bochten en weer bokken en nog harder rennen. Op een gegeven moment hield ik het echt niet meer vol en terugnemen was er gewoon niet bij. Dus toen dacht ik laat ik mezelf maar laten vallen. Dat doe ik dus ook nooooooooooooit meer. Het gevolg was een gebroken rib, een gekneusd rib, een hersenschudding en mijn schouder uit de kom. Ik heb zelfs nog twee uur op de ambulance moeten wachten omdat ze die eerst niet wilde bellen. Ze dachten dat het de schrik was en dat ik vanzelf wel weer op zou kunnen staan! NOT.......... Daarna ben ik wel altijd bang gebleven van wilde paarden en daar ga ik dus no way meer op.

Pfoe...... dat was mijn lange verhaal!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:51

Jakkes, wat een verhalen zeg Scheve mond
Ben er helemaal stil van..

Zelf gelukkig nooit zoiets ergs meegemaakt *klopt een gat in de tafel Scheve mond*, maar wel een paar kleine dingen:
Door ons ezeltje de wei doorgesleept, helemaal blauw en arm gekneust
Sabine (toen verzorgpony, nu verkocht) achteruit tegen een auto aangelopen (schrok), sabientje over de zeik + vent van die auto kwaad, zeikzak, niemand zag er wat van maar hij was 'kapot'
Ukkie voor de kar gevallen omdat hij schrok van een vrachtwagen, paar kleine schaafwondjes + een pony die nog panischer van vrachtwagens was (ikzelf was er niet bij toen)
Keer onder starlight gelegen, mevrouw ging te hard door de bocht Scheve mond (gebeurde wel vaker, maar nu pleurde ze om) ik dus eronder... maar met mn gekneusde been achter dr aangerend omdat het zo zielig was (ik kon wel janken, ze lag daar echt zo, gelukkig stond ze even later wel op, ook voor mn been Knipoog )
Doris zn singel schoot los, net onder een boksessie, dus ik met zadel en al keihard op mn stuitje erafgevlogen. Toen ik naar huis fietste bijna flauwgevallen (ik dacht ondertussen dat ik doodging.. Scheve mond )

maar ja, nergens iets ergs aan overgehouden gelukkig, de paarden ook niet.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:06

Ik ben een paar jaar geleden samen met een paard tegen de grond gegaan, van het vallen zelf had ik niks maar toen het paard recht krabbelde trapte hij op mijn hand en had ik een open handbreuk en hebben ze me vier maal moeten oppereren aan mijn hand.
Voor de rest heb ik nog twee maal mijn pinkbeentje gebroken en 1 maal een stukje gewricht van een vinger afgebroken.
En vorig jaar in de zomer ben ik op dezelfde manier met mijn paard gevallen als toen ik mijn open handbreuk had (paard struikelt en valt op zijn knieen) en heb ik mijn ribben gekneusd.
Dat was het zowat. Bloos
Hoop dat het hierbij zowat mag blijven.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:09

Ben er wel eens afgevallen en heb wel eens sterretjes gezien.

Gevallen met springen leverde me verrekte kniebanden op.

Trap tegen mijn been gaf een lange tijd een blauwe plek, er zit nu nog een bult.

2 jaar geleden flink op het asfalt gesmakt , toen heb ik ook wel even een tijdje met mijn hoofd tussen mijn benen gezeten. Ik was aardig gekneusd, ben niet bij de dok. geweest maar doe dat een volgende keer maar wel denk ik.

Ik durf mijn hernia niet volledig op het paardrijden af te schuiven maar een slippertje van 1,5 jaar terug kan er best eens mee te maken hebben.
Paard(andermans paard) ging eigenlijk alleen maar rennen om iets er kwam geen bok bij.
Maar s'avonds verging ik van de rugpijn, heeft een lange tijd geduurt voor dat dat weg was.
Nu ik de plek weet van de hernia kan ik zeggen dat het precies dezelfde plek is waar nu de hernia heeft gezeten.

Maar goed ik heb ook zwaar werk en daar schuif ik het eigenlijk meer op.

Verder mag ik niet klagen als ik wel eens hoor wat anderen allemaal meegemaakt hebben, of soms nog doormaken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:30

hmm ik heb ook nog mazzel gehad als ik dit allemaal lees.
Ik ging een keer een belg longeren..belg was het zat.. resultaat zware hersenschudding doordat ik ongeveer 10 minuten heb vastgehouden en dus over de grond gesleurd ben.

1 keer liep ik met een paard achter een hengstige merrie
Mijn paard ging innneens volop steigerend doorlopen dus ik half omgedraait dat beest proberen te kalmeren gaat die muts voor me stilstaan terwijl ik mijn paard naar voren probeer te trekken..
Resultaat ik vloog door de lucht grint heuveltje af.. flinke littekens op mijn onderarmen en een hoefijzer op de acherkant van mijn bovenbeen.

1 keer tijdens beleren van een jonge belg..
Stap op zonder zadel en lag er zo snel weer naast dat ik niet wist hoe ik op de grond kwam..
toen ik nadacht werd het zwart (maar heel even gelukkig)

tweede keer met zadel op de belg..
had een flinke pluk manen beet.
werd gelanceerd lag op de grond met 2 plukken manen in mijn handen die ik dus vanaf 1 cm had afgescheurd.. kon een week niet lopen en kan nog steeds niet op mijn linker knie zitten. ( is 1,5 jaar geleden)

Dat was het wel.. op wat banketstaaf dingetjes na..
valt wel mee eigenlijk

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:33

ik had een keertje paarden gehuurd samen met iemand en die wilde nog 1 galopje op de hei, ik hoefde al niet meer maar moest toch mee. paard struikelt, ik vlieg eraf, op een smal paardje en het paard overloopt me: schouder kapot (1 hoef), ribben stuk (2e hoef), hoefvormige blauwe plek op m;n bovenbeen (3e hoef) en een gebroken enkel (4e hoef)

De keuze was: lopen naar de stalhouderij (2 uur) of er weer op, ik er weer op, toch maar ff langs het ziekenhuis......wilden ze m'n nieuwe dure leren rijlaars stukknippen no way.......dus...... Cool Ik heb de laarzen nu (20 jar later) nog staan, pas ze niet meer, maar toch...

Verder bleek toen ik een jaar of 5 geleden een keertje in rengalop van een jachtpaard stuiterde en meegesleurd werd doordat m'n voet in de beugel bleef steken, dat beide sleutelbenen al zeker 5 x gebroken zijn geweest.... Schijnheilig

Ik viel in de slipjacht nogal eens van mijn paard vroeger....

Mijn Zuidduits koudbloed, die ik voor deze tank had, maakte een keer een koprol met mij op z'n rug Ziek , kostte me m'n bril en m'n ego.....

en zelfs van mijn superslome trage en brave Noriker ben ik al een keer afgebokt, omdat iemand anders hem een pets op z'n kont gaf met een zweep
Dat geintje is een maand of 3 geleden gebeurd en ik loop nog bij de manueel therapeut om m'n rug weer recht te krijgen Stoom uit je oren

Als ik nu ga rijden, ga ik alleen en ik stap hoofdzakelijk, voor mij geen "geintjes" van anderen meer

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:34

Ben ooit een keer vanaf m'n paard tegen een lantaarnpaal aangeknald. Ik reed met nog 3 vriendinnen op een (soort van) ruiterpad met aan de ene kant bomen en aan de andere kant lantaarnpalen.
Ik reed achteraan en opeens ging lady er van door en haalde die andere twee paarden in en toen kwamen we een lantaarnpaal tegen en daar ben ik met m'n been er achter blijven hangen (lady liep er gelukkig net nog langs) en van m'n paard afgevallen. Toen was alles zwaar gekneusd en had ik een lichte hersenschudding.

Heb ook een keer een ongeluk met een ander paard gezien. Een meisje was aan het rijden in de buiten bak en haar paard was aldoor heel vervelend (bokken, steigeren enz) op gegeven moment ging haar paard achteruit lopen en dit pikte zij niet en gaf haar een tik. Daardoor gaf haar paard een hoge bok en kwam met z'n achterbenen over de bakrand heen en bleef daarachter hangen. Toen ben ik hulp gaan halen bij de man van een stalgenoot die er toevallig was en die heeft dat paard weer over de bakrand heen getild (met gevaar voor eigen leven)
Dat paard had gelukkig niet veel, een paar schrammen en een wond op z'n been. Gelukkig is dit allemaal weer goed gekomen

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Yessy

Berichten: 23008
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:47

ik ben een keer zo ongelukkig terecht gekomen dat m'n elleboog zwaar gekneusd was...verder voornamelijk blauwe plekken, zelfs de keer dat ik samen met dolly om ging had ik verder niets.

voor onze manege is eens iemand (van een andere stal overigens) van zn paard gevallen op het asfalt, die was op slag dood. daar was ik gelukkig niet bij, maar wel veel over gehoord..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:49

toen ik nog in deurne op school zat zat ik bij een taxi in de auto op weg naar school..
paard liep op de weg..en de taxi reed dat paard aan..verdere dingen is mij nog nooit overkomen..ben wat dat betreft best bangig..ik kijk liever 10 keer uit dan dat ik een risico neem..

Karaat_the_newforest op Instagram

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:45

Mijn eerste buitenrit eindigde in een drama.
Ik was 13 jaar.We gingen met de manege buitenrijden.Ik mocht op mijn lievelingspaard;een vrij zenuwachtig paard,Fiona heette ze.
Er waren meer aanmeldingen dan trouwe paarden,dus ging een nieuwe pony,die de dag daarvoor gekomen was,ook mee.
De hele weg waren de paarden vervelend en zenuwachtig.Er kwam steeds wat voorbij rennen.Op een gegeven moment geeft de nieuwe pony een enorme bok;meisje komt voor het zadel en de pony slaat op hol.Die van mij erachteraan;er was geen houwen aan!Ik heb steeds geprobeerd het paard de struiken in te sturen,maar dat lukte niet.
Op het laatste stukje gras viel ik er af.Het paard ging rechtsaf,het fietspad over en rende zo de rijksweg,de A12,op.
Ik hoorde auto's remmen,een klap,ik keek op en zag haar zo over de auto door de lucht vliegen.Ze was (voor haar gelukkig) op slag dood. Huilen
Ik geloof dat ik niet vaak meer zo gegild en gehuild heb.
Het heeft heel lang geduurd voor ik weer buiten durfde te rijden.De eerste keer heb ik de hele rit gehuild,maar uiteindelijk ben ik er toch weer overheen gekomen.
Toch denk ik er nog vaak aan.Zeker als ik daar rijd.
Ze hebben hierna een sloot naast het fietspad gemaakt,zodat dit niet meer kan gebeuren (het fietspad loopt tussen de rijksweg en een park met ruiterpaden door)

Yessy

Berichten: 23008
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:58

Kimmes wat verschrikkelijk Verdrietig om zo je eerste buitenrit te moeten meemaken

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:13

Ik heb dus een bijna-dood ervaring gehad..ik zal jullie vertellen hoe het kwam maar ik was er gelukkig niet bij..
Mijn paard had een lichte koliek en had wat krampjes...op zich niet zooo erg.. De veearts kwam en zei dat hij haar wat buscopan ging geven tegen de pijn...Wat we niet wisten van mijn paard was dat ze allergisch is aan buscopan Verdrietig
Dus hij stak de spuit erin..en vanaf de spuit uit de hals kwam..
Sloeg ze tilt..en steigerde en viel achterover..ze kreeg echt een aanval..Ze zette haar recht en begon tegen de muren te lopen..ze viel..en begon te spartelen zoals een gek Huilen ze stond recht..en begon met haar hoofd en mond tegen de muur te slagen.. Scheve mond ze steigerde weer en viel weer achterover...
en zo is dat heel de tijd aan de gang geweest en iedereen wou helpen maar de veearts zei dat we haar moesten laten doen..de manegehouder is al schreeuwend weggelopen en kon het niet zien...het bloed vloog in het rond als het ware en de gang lag vol bloed en ook tegen de muur van haar hoofd...
Toen ik op de manege kwam..vertelden ze me..je paard heeft een hersenschudding..ze heeft twee tanden kwijt..ze heeft een hele diepe kap in haar hoofd tussen de oren..
Haar vier benen stonden heeel hard opgezwollen en waren gewond..
Het hoofd stond vol wonden: boven de ogen..op de kaak..op de neus..op het voorhoofd..
en ik heb er 3 weken niks mee kunnen doen..ze moest in de stal blijven..ze is dus bijna dood geweest.. Huilen echt waar..pff ik heb het er nog moeilijk mee.. Verdrietig
Maar alles is in orde nu terug..dus OK dan!
Sorry voor het lange verhaal..maar dit moest van m'n hart..wat vinden jullie nu van mijn belevenis?

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 08:43

Ik heb gestemd op 1x maar daar heb ik ook mijn hele leven last van..
Ik reed een pony in voor een kennis van me en terwijl we draven glijd of valt ( weet t niet ) hij ineens om en kwam ik er onder te liggen, mijn voet en enkel deden pijn maar ik ben panisch voor artsen dus stug naar huis gefietst en 5 uur later omdat ik toch wel erg wit zag en moest overgeven, door mijn vader naar het ziekenhuis gebracht. Daar kon ik meteen blijven met de conclusie dat mijn rechtervoet totaal verbrijzeld was. Ik heb daar 2 weken gelegen met pinnen in mijn voet. 3 maanden thuis gebleven met een gipsen pootje. Na die 3 maanden mochten de pinnen eruit en moest ik opnieuw leren lopen!

Mijn voet heeft ook geen normale vorm meer, ik pas niet alle schoenen, kan niet rennen, niet springen niet lang staan en na een uur met de hond te hebben gelopen kan ik de hele dag met mijn pootje omhoog..balen dus..maar denk ik dan het had erger kunnen zijn..

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:10

Mijn pony (oude) is 2 keer gevallen op straat met mij erop dan was ze zo heerlijk aan het tuffen dat ze struikelde. En een gat in haar knie..

Gelukkig valt de rest wel mee ik zie meer gebeuren..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:48

Kimmes schreef:
Mijn eerste buitenrit eindigde in een drama.


Toch denk ik er nog vaak aan.Zeker als ik daar rijd.
Ze hebben hierna een sloot naast het fietspad gemaakt,zodat dit niet meer kan gebeuren (het fietspad loopt tussen de rijksweg en een park met ruiterpaden door)


Bah Kimmes wat vreselijk zeg!!
Was dat hier in Zoetermeer? (westerpark?)

Hoop zoiets erg toch nooit mee te hoeven maken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, Ubermetrics en 29 bezoekers