Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Ongeluk meegmaakt?

Ja, al meerdere keren jammer genoeg
52 (42%)
Ja, 1 keer
36 (29%)
Nee, nooit gelukkig
34 (27%)

Totaal aantal stemmen: 122


Sting

Berichten: 12850
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:04

Hebben jullie al wel eens een echt ongeluk zien gebeuren, of het is je overkomen?
Vroeg ik me af... Ik heb het gelukkig nog nooit zelf meegemaakt, maar heb gisteren wel een meisje van stal eraf zien vallen, die heeft nu een gebroken sleutelbeen.
Ik bedoel dan wel een ''echt'' ongeluk, dus dat er iets gebroken of zwaar gekneusd was.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:10

laatste twee jaar dat ik in deurne zat, toen lieten ze dus echt alle kneuzen toe op de opleiding...wekelijks kwam de discobus langs Scheve mond
ja hoor, was weer een eerste jaars geketst :S
ik rijd cross...dan zie je ook nog wel lichtelijk iemand iets breken...meestal die oudere jachtruiters...die rijden veels te hard met hun paarden en kunnen vaak zelf amper rijden

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:11

tot nu toe nog niet echt
wel dat ik een hersenschuding had
of een blult op mijn knei (was super opgezwollen kon hem niet meer buigen) op kamp van b brevet heb 1 dag niet kunne rijden de dag daarna weer wel (met veel moeite) en de dag daarna mijn b bevret gehaald Haha!
en 1 keertje vloog ik salto van mijn pony en mijn hooft kwam onder mijn lichhaam terecht hoorde mijn nek overal kraken zo vies!!! Dat is nu toch al 3 jaar geleden en het er nu soms nog last van aan mij nek.... en ik durf nu alleen geen salto meer toen doen in het begin ook geen kopral raakte ik gans in schok enz
Maar een echt ongeluk heb ik nog niet meegemaakt

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:16

tsjah, maar paard is beetje te lui om zijn benen op te tillen, dus dan is dat op de weg nog niet zo een heel erg probleem, hij gaat bijna op z'n plaat iedere keer, maar dat is zijn prbleem (ik ben er wel gewent aan geraakt) maarja, toen ginge we door een tunneltje geen en je raad het al, meneer tilt ze been weer niet op en valt, maar omdat het naar beneden ging kon hij zichzelf niet opvangen en viel.... tjsah, dat paard eerst op zijn knieën om mij heel te laten, maar het lukte em niet dus hij viel om en toen lag ik eronder dus hij heel snel weer opgestaan en toen bleef me voet nog in de beugel hangen dus ik die snel eruit getrokken en dat paardje ging toen heel snel staan en kwam daarna heel lief naar me toe met een gezicht van gaat het wel baasje? egt zo lief!
Dus daarna een week niet kunnen lopen -> knieën helemaal open -> enkel gekneusd en een zere rug, maar wat wil je verwachten als er een paar dop je ligt....
Dus na een paar maanden werden de klachten steeds erger -> onthield niets meer, viel om enz... en toen bleek dat zo ongeveer de helft van mijn wervels was verschoven! Dus dat is nu (na ong. een jaar) nog niet goed!
en dat paardje had nix, daar was ik wel blij meej!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:19

Ja.. ik ben gelanceerd Haha!
Ik reed paarden voor een handelsstal. Meestal reed ik elke dag 1 vast paard.. Leuk dier, wat eigenwijs.. Ik liep met hem naar de binnenbak. Wilde opstijgen en hij schrok omdat er iets binnen gebeurde, hij draait zich om naar buiten. Ik zat nog niet Bloos! ,.. ik belande achter het zadel door de snelle draai & weggaloperen.. Hij kende dat niet en begon te bokken.. Ik belande in het zadel.. even dacht ik "het is goed afgelopen". Toen bleef ie doorbokken en ik vloog over z'n hoofd en lande op het beton... Huilen .. Paard was 1.65m en met de snelheid van galop & bokken kwam ik niet zo zacht neer... Meteen naar de eerste hulp.. Hersenschudding (had m'n cap niet op..stomstom). Pols licht gekneusd en bekken / heup zwaar gekneusd... gelukkig nisk gebroken.. heb erg geluk gehad...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:22

Jep, ik ben meerdere keren behoorlijk lelijk gevallen met alle gevolgen van dien. De laatste keer heb je zelf kunnen aanschouwen Bloos! Het resultaat was in ieder geval dat ik bijna 5 maand niet heb kunnen rijden en fietsen en dat ik op een opgerolde handdoek heb moeten zitten Boos!
Laatst bijgewerkt door bloemkooltje op 26-01-04 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

*\o/* *\o/*

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:22

Paard dood is dat erg genoeg?? Verward
ik leg uit:

Mijn beste vriendin had een fjord nisman en die kon je niet instappen of sturen
als je ging zitten moest je eerst verplicht 10 min crossen zo was hij. Bloos da konde we wel(1e keer ben ik erafgesprongen van schrik hihi)
Op straat en bos ging het altijd goed OK dan!
Op 25 oktober 1999 gingen we bossen ik was mee stef zat erop en lindsay was mee en nog 2 paarden en kennisen van dierenhoekje prinsen beek
De twee kennisen gingen naar huis en wij moesten nog een stukje rijden
maar een meisje moest vroeg thuis zijn dus gingen we over het fietspad deden we wel vaker
Ineens rende nisman naar rechts ...............de weg op tegen een groene auto en ja hoor ikke gillen ze hebben me aan de andere kant van het bos gehoord me vriendin vloog eroverheen maar had niks..........de fjord daarintegen
hij had een gebroken been het bot was helemaal gebroken de onderkant van zn been hing aan een velletje en hij had een borst wond
dankzij mijn gegil om danny(kennis die net thuis was met paard) kwam hun gezin aangerend op sokken en al
veel mensen kwamen helpen om nisman staande te houden
ik heb snel zn zadel afgedaan en weggelegd een mevrouw kwam me troosten stephanie bleef heel cool geen traan totdat de mannen aant wachte waren op de dierearts en ik haar in me armen nam.
We wisten het allemaal natuurlijk het ging niet meer......
Wij wachten toen zagen we nog een gevaar het enige waar hij bang voor was was vrachtwagens en wat kwam eraan naast het fietspad .........ja vrachtwagen nisman is van angst in de sloot gesprongen en later kwam de dierenarts.....hij moest een spuitje hij zou hier een trauma aan overhouden iedereen ging afscheid nemen....
en toen ik naaar m toe ging mocht ik er niet bij .. Verdrietig Huilen volgens mij was de oorzaak dat hij terug wilde en bij de andere paarden wilde blijven.....
Hij was mijn verzorgpaardje ik ging ook elke dag samen met stef maar ik mocht er niet bij en wel dat andere meisje die maar af en toe kwam kijken
ik zit nu met tranen in mijn ogen omdat dit zo verschrikkelijk veel pijn doet ik hield zoveel van hem
maar ik zal je nooit vergeten nisman je ben me ventje .......ik hou van je

sorry voor het lange verhaal maar het lucht weer effe op Verdrietig

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:25

Ja, 1 maal. Een paar weken geleden was ik met een jonge pony aan het rijden die voor het eerst ging springen. Toen hij het eenmaal doorhad, begon hij wat naar de sprong te trekken, maar ik moest hem gewoon even laten doen. Juist toen hij terug wat kalmeerde, struikelde hij een paar passen na de sprong, en zijn we samen onderuit gegaan.
Na verschillende keren bewusteloos te zijn gevallen werd ik naar de eerste hulp gebracht en tja, neus gebroken.
Daarom dat ik nu ook thuis zit, omdat ik vrijdag geopereerd ben aan mijn neus.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:25

Ik mn been verbrijzeld met Pinto

So close,
no matter how far.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:27

ooh bakkie dat is gewoon verselijk!!
maar weerom mocht jij dan niet bij hem komen???

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:29

Daar zoek ik ook nog steeds antwoord op
misschien omdat ze hem bijna niet meer konden houden??
maar stef en linds mochten er wel bij
ik weet niet...... Verdrietig

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:30

Ik ben in volle gallop onderuit gegaan met paard en al. Het vervelende was dat ik er nog op zat toe ie viel dus ik lag eronder. Dit heeft mij m'n enkel gekost. Hij is er niet af of zo Lachen maar hij doet altijd pijn. Scheve mond Ik heb ong. een jaar niet paard gereden, en ben nu best wel een schijterd met hard de bocht door gaan. Maar ja het blijft het risico van het "vak". Cool

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:36

ligt eraan wat je onder ongeluk verstaat.

ik heb 1 keer een verkeers ongeluk meegemaakt, toen wilde mijn paard niet voldoende de berm in, waardoor er toen een auto tegen me aan reed met haar spiegel daardoor stijgerde mijn paard op de moterkap. paard en ik hadden gelukkig geen schade de auto wel.

de bestuurder reed veel te hard en te dicht langs de kant, ze zei ook nog eens dat ze echt wel wist hoe hard ze langs een paard af mocht rijden omdat ze zelf ook paarden had. (zeker nog nooit met een paard naar buiten geweest)

nou is mijn paard gelukkig heel erg nuchter en is dus niet in paniek geraakt, maar ik was wel vreselijk boos op de bestuurder.


daarnaast ben ik er al vele malen vanaf gevallen, tijdens het springen en trainen in de bak. tja het blijven toch levende beesten.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:41

nou gister dus mijn sleutelbeen gebroken en vorig jaar ofzo ook mijn pols gescheurt!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:41

Heb je even? Ik maak een opsomming, heb de verhalen al vaak zat verteld...
*vader tegen het hek gesmakt --> gebroken arm, 24 u ziekenhuis
*kopstoot van paard --> hersenschudding
*paard besloot te gaan bokken op een heuvel (ging omhoog), glijdt weg en flikkert om, lag ik eronder --> 6 mnd een blauwe peesplaat in m'n been
*Nog steeds 't zelfde paard: achterna gezeten door 40-50 jachthonden, op het asfalt gevallen --> gebroken rug (klein stukje van een wervel, niet heel ernstig)

*Mijn ouwe paardje: tussen het hek geplet --> gekneusd scheenbeen (zit nog een botvergroeiing)
*met longeren haalde hij uit --> 2 gekneusde ribben
*paard sprong door het schapengaas --> hij twee gekneusde achterbenen

Nog dingen waar ik niet bij was, maar wel bijna: paps flikkert van mijn paard --> zware hersenschudding. Hij knalt met zijn eigen paard tegen de boom --> gebroken schouder. Zusje is er nog een paar keer afgelazerd, maar heeft 'pas' 1x iets gehad dacht ik (lichte hersenschudding, was ze wel ontzettend naar van).

Ik heb nog het gevoel dat ik wat vergeet. Ben er sowieso ontelbaar vaak op nogal spectaculaire wijze afgelazerd, maar de meeste keren heb ik er niets aan over gehouden, gelukkig maar Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:43

Mijn nichtje is over de kop geslagen met haar "lease"paard. Dat was echt vreselijk. We reden op een ruiterpad over de strabrechtse heide, handgalopje, lekker ontspannen, toen ineens het paard van mijn nichtje voorover viel, zonder ook maar enig teken van struikelen ofzo. Ze kwam eerst onder het paard, later draaide het paard de naastgelegen droge sloot in. Er was geen nek te zien, die lag onder zijn lijf... Mijn nichtje stond gelukkig weer op. Mijn Viola die normaal woest is, stond als een lam stil...Met tweeen hebben we het paard geprobeerd op te trekken en om te rollen...Na wat geworstel stond het paard weer op, wij erg blij natuurlijk....Na een tijdje gestapt te hebben werd het paard ontspannen en liep weer redelijk. We zijn naar huis gelopen en daar bleek dat het paard niet meer stil kon staan. Hij zweette over heel zijn lijf en we zijn met hem blijven lopen tot de dierenarts kwam. Die heeft met een stroom-pen de ruggegraat gechecked...Het paard reageerde niet! Later is ie neergevallen in de binnenbak en niet meer opgestaan. Hij heeft nog een nacht in een soort tuig gehangen met medicatie maar helaas, het mocht niet baten, hij had zijn rug en nekwervels gebroken.....Ik hoop dit nooit meer mee te maken, het was te vreselijk en je gaat ineens anders denken....Mijn nichtje heeft heel lang niet durven rijden. Zelfs nu zit de schrik er nog steeds in... Bah.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:55

He get, dat is erg naar. Ik moet zeggen dat de keren dat iemand eraf lazert en blijft liggen me ook goed bijgebleven zijn. Zeker als het m'n zusje of m'n vader was. Zelf ben ik ongeveer een jaar geleden van mijn zusjes hengst afgeklapt (of was het deze herfst??). Keihard met m'n rug op een boomwortel. Precies op de plek waar mijn rug 2 jaar geleden gebroken is geweest. Pijnlijk tot en met, dus ik kon nog net uitbrengen dat mijn zusje haar hengst zelf maar even moest grijpen (die bleef gelukkig gewoon staan). En dat midden in het bos, dan weet je echt niet hoe je nog thuis moet komen. Na een paar minuten ging het wel weer en ben ik als een ouwe taart weer op het paard gekropen en zijn we heel rustig naar huis gereden. Gelukkig had ik niks (beetje spierpijn de volgende dag, maar verder niks geen centje pijn meer).
Ik weet ook dat mijn vader zich helemaal lam geschrokken is toen ik op het asfalt bleef liggen. Hij kon niks doen behalve blijven zitten, het paard waar ik op reed was stuurloos en ging er als een raket nóg harder van door. Hij keek nog achterom en zag mij doodstil op het asfalt liggen. Hij was dan ook nogal verbaasd doen ik een paar minuten later (hij had zijn paard terug gekregen, die van mij was al thuis, bleek later) mij aan zag komen, wel helemaal in shock, maar ik liep nog. Dat is ook wel het naarste wat ik meegemaakt heb, ben drie dagen echt van slag geweest.
Maar, ja, paps die in de bak bleef liggen was ook geen succes, gelukkig begon hij al snel weer te bewegen, al was ook dat geen pretje

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:01

Ooit met pony door de brug gezakt Rijkswaterstaat had wegens vakantietijd de rotte planken niet op tijd vervangen...

Van paard afgelazerd en die rende vervolgens 80-km weg op - tegen het verkeer in

Van paard gelazerd en toen herkende ik hem niet meer (zware hersenschudding), dat uur ben ik nog steeds kwijt.

Van paard gelazerd met springen: op mijn rug gevallen en tussenwervelschijf beschadigd, heb ik nog steeds last van.

Van paard gelazerd (springen) en kniebanden verrekt, is 3 jaar geleden en ze spelen nog steeds op als ik veel loop.

Mijn vorige paard heeft een keer uit stress achteruit getrapt en vloerde daarbij een meisje van een jaar of 8...ben nog nóóit zó geschrokken, maar het liep gelukkig goed af. (Nou ja, wel afscheid van mijn paard genomen Verdrietig )

O ja en ik had mijn nieuwe net en toen ging ik - je raadt het al - springen en toen ging ik op mijn bek en kon door naar de eerste hulp om een gat in m'n kin te laten hechten....Ik spring dus maar niet meer Knipoog

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:20

Ik ben een keer van Irma gevallen en toen had ik me schouder gebroken. Ook een keer ging ik buitenrijden en toen vond Irma iets eng ofzo maar toen liep ze iig steeds verder van de weg af en toen in de berm en toen vielen we in de sloot Scheve mond er zat daar achter die sloot dus ook een weiland afgezet met prikkeldraad Boos! nou Irma schrok zich rot dus en ze wou er zo snel mogelijk uit maar ze stond met de hoofd naar het weiland toe en ze liep in het prikkeldraad Huilen toen had ze allemaal krassen op de borst. En laatst ook met springles toen waren we een paar hindernissen omste beurt aan het springen en toen tussen die hindernissen gleed ze uit Verdrietig en toen knalden we tegen de volgende hindernis....Ik kwam met me hoofd op een balk en Irma knalde ook tegen de hindernis en had een dik voorbeen en een kras opt achterbeen en ik een schaafwond Huilen niet echt leuk dus allemaal...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:24

Ik heb helaas ook al meerdere keren een ongeluk meegemaakt.

Zelf heb ik een aantal jaar geleden een been gebroken gehad, doordat een paard op mijn been was gaan staan.... grrr

Nena is bij ons 2 keer er van door gegaan. De eerste keer is ze in botsing gekomen met een auto, de tweede keer zat ze helemaal onder de vleeswonden...

Verder heb bij een SGW 1keer iets ernstigs gezien, bah vreselijk allemaal om te zien!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:53

kwil niet zeuren, maar gebroken sleutelbeen noem ik een ongelukJE !!!!!!!

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:25

Iemand van onze stal heeft ooit een keer een ongeluk veroorzaakt.
Ze ging rijden met haar eigen pony en een andere pony van stal, die is van de boer waar mijn pony ook staat. Ik was net klaar met mijn pony en wilde net op de fiets stappen, hoorde ik een pony rennen, dus ik denk, oh die wijven zijn weer terug, maar je gaat toch niet het laatste stukje draven, en nog wel zonder ijzers op de weg Verward Komt daar die pony aan gerend, helemaal buiten adem. Dus ik vang die pony op, en stap m uit, zadel m af enzo, en poets m lekker. Ze was nl echt van streek. Even later zien we de ambulance voorbij komen, dus wij denken oliebol he, er is vast wat met hun. (eigenlijk dachten we yes, zijn we een paar dagen van haar verlost, het is namelijk echt een poedersuiker ~~}>) Maar goed, even later komt dat mens op haar pony terug rijden, en de boer kwaad natuurlijk want zijn pony kwam alleen terug, helemaal over de zeik. En zei uitleggen wat er gebeurt was. Ze hadden een oude vrouw overreden, met paard en al. Ze waren in rengalop gegaan, langs het kanaal, op een superonoverzichtelijk punt, er groeide namelijk hoog mais daar. En die vrouw liep daar met haar hondje. Zij komen langs gegaloppeerd en die vrouw wilde haar hondje snel aanlijnen, maar zij konden haar niet meer ontwijken ofzo, want er fietsten ook veel mensen Verward Mijn vraag rijst dan meteen: waarom ga je dan in vredesnaam in rengalop, op ten eerste zo'n onoverzichtelijk stuk, en ten tweede was het super mooi weer dus iedereen ging natuurlijk fietsen, en het is ook een fietspad, dus zij hadden rekening moeten houden met fietsers. Maar het gemeenste vind ik nog wel dat het vrouwtje in het ziekenhuis lag met een gekneuste rug, en dat poedersuiker niks heeft.

[o]

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:37

meerdere keren helaas:

pony met plank aan halstertouw op hol geslagen,over de kop en bewusteloos,pony met longeerlijn door ''leuke'' vrachtwagenchauffeur op hol en onderuit gegaan.veulen met achterbeen in de fietsspaken,pony hartaanval tijdens longe en dus dood!,zelf ook wel gevallen vroeger maar nooit ernstiger dan een verzwikte venkel en gekneusde ribben...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:43

de nekwerveltjes al eens aan puin gereden omdat ik zo nodig op mijn koppie moest stuiteren Haha!

en een half jaar 2 x pw een uur manuele therapie gehad omdat mijn schouderbladen niet op de goede plek zaten. Oeps Bloos

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:43

Ja, ik heb het zelf 1x meegemaakt.
Ik was bezig met een jong paard inrijden, het zadelmak maken deden we altijd in een longeerkraal.
Dit ging allemaal super, de merrie heeft nooit een kick gegeven, was ook absoluut niet onder de indruk van mijn gewicht.

Het enige nadeel van haar was dat als ze ergens geen zin in had, deed ze het ook niet. Ze had een behoorlijk karaktertje dus.

Nou maar het zadelmak maken ging dus precies zoals het hoort, eigenlijk boven verwachting. Geen bok, geen sprong echt geen pas fout.
Ik ging voor de eerste keer in de 'grote bak'. Een normale rijbaan dus. Het meisje die haar normaal longeerde stond gewoon in het midden en ik draafde om haar heen. Super, alleen lette ze meer op het meisje in het midden dan op mij.
Dus ik besloot om eens de andere kant op te gaan en dan zelf de overgangen te maken en wat te sturen.
Maar voordat ik omkeerde kwam ik even naar het midden, om mijn zweepje in een andere hand te nemen.

Toen ik weg wilde rijden had zij duidelijk niet veel zin meer. Ik gaf een stem en been hulp....geen reactie
Een tikje met de zweep, nog niets, en uiteindelijk begon dat andere meisje zich er ook maar even mee bemoeien.
Toen ook dat niet werkte hebben we haar aan een longeerlijn geknipt, misschien wel heel stom. Toen het andere meisje de zweep oppakte draaide de merrie zich in de lijn.
Die denderde in paniek achteruit tot ze met haar kont tegen het hek aan kwam en kwam omhoog. Maar verloor haar evenwicht en we vielen om (zij bovenop mij). Toen ze opstond zat mijn voet vast in een beugel en mijn andere been gedraaid in de longeerlijn. '
Het paard raakte natuurlijk in paniek, en begon flink te springen/bokken en naar mij te rammen. Ik heb met mijn hoofd meerdere malen het hek geraakt, maar gelukkig had ik een cap op (waar achteraf een grote deuk in zat Scheve mond ).
Na niet al te lange tijd kwam mijn voet uit de beugel, omdat mijn schoen en chaps uitgingen en toen kalmeerde de merrie.

Die heeft er niets aan overgehouden behalve een flinke schrik. Ik daarentegen had een gescheurde spier in mijn been en er waren stukken van mijn tanden af omdat ik zo hard met mijn kaken op elkaar was geklapt Scheve mond

Erg lang verhaal, en erg eng. Ik hoop niet zoiets nog eens mee te maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, lovelynutia, Lynn_Nikita, xHaithi en 23 bezoekers