Geen hoefsmid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liekelover2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-07-17

Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 09:16

Mijn verzorgpony heeft geen hoefsmid, zijn hoeven zien er vreselijk uit en ik ben al meerdere keren naar de eigenaar gegaan om te zeggen dat ze kreupel liep en echt een hoefsmid moet komen. Zelf mag ik van mijn ouders de hoefsmid zelf niet betalen. Ik vind het echt vreselijk om te zien en ik vind ook dat als je in heg bezit bent van een dier dat je er ook goed voor moet zorgen. Hoe kan ik het de eigenaar duidelijk maken dat er echt een hoefsmid moet komen?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:39

Misschien zou het beter zijn als de pony daar weg is.
als de eigenaar al geen hoefsmit wil laten komen voor zn pony ben ik benieuwd naar wat er nog meer aan de hand is?
Is er nog nooit een hoefsmit geweest voor de pony?
En een pony kreupel laten lopen tja eigenaar lijkt zo niet het beste voor de hebben met de pony..
jammer dat je zelf niet de hoefsmit kan laten komen ivm je ouders maar het is ook niet aan jou om de hoefsmit te betalen de eigenaar is daar zelf verantwoordelijk voor.
Goed dat je actie onderneemt misschien kan je met iemand een gesprek aan met de eigenaar om duidelijk te maken dat een hoefsmit toch echt nodig is.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:00

Als het echt zo erg, lijkt op verwaarlozing?
Kun je de dierenbescherming bellen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:01

Als het inderdaad echt erg is kan je het gewoon melden bij 144, ze komen dan eens kijken en vertellen wat er moet gebeuren. In beslag nemen gebeurt in Nederland eigenlijk niet tenzij ze echt op het punt van sterven staan dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:23

Wat is de reden dat de eigenaar de hoefsmid niet belt? Ik zou daarover eerst in gesprek gaan. 144 bellen is meteen wel een heel erg zware maatregel, zeker als je het paard nog langer wilt verzorgen. Misschien kun je de eigenaar uitleggen wat de gevolgen zijn van niet bekappen, een dierenarts voor een kreupel paard is duurder

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:43

Misschien is dit iets? Ik heb het tot nu toe alleen gebruikt bij paarden waar de hoeven al goed waren, zodat het wat langer duurt voordat de hoefsmid weer moest komen, dus ik weet niet of het verstandig is om het bij dit paard te gebruiken. Het is een soort rasp waar je de hoeven mee kan bijwerken. Moet je wel op passen dat je het goed doet, dus voordat je het gebruikt goed kijken HOE je het gebruikt. Er zijn wel wat video's op het internet die het je goed kunnen uitleggen.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg

Maar om eerlijk te zijn zou ik de dierenbescherming bellen, als een eigenaar zijn paard kreupel laat lopen en er niks aan wil doen mag er wel is wat aan gedaan worden. Is er een specifieke reden waarom er geen smid mag komen?

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:35

Ik vind meteen een dierenbescherming bellen wel wat rigoreus :j
Waarom wil de eigenaar geen hoefsmid laten komen?
Als jij niet tot hem door kunt dringen kun je het nog via je ouders proberen. Volwassenen onder elkaar kunnen vaak toch wat makkelijker dingen regelen.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:42

Volgens je profiel ben je 26 en je mag dus van papa en mama de hoefsmid niet betalen?

Moet eerlijk bekennen dat ik dit met meer dan een kilo zout neem.

Waarom liegen over je leeftijd?

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:48

Door Percy nog eens in je profiel gekeken. Je zegt zelf:
Citaat:
Ik heb sinds een paar maandjes een verzorgpony, een halflinger van 14 jaar. Ze staat 24/7 buiten en er was al heel lang niets meer met haar gedaan behalve dat de hoefsmid kwam.


Dus het is helemaal niet waar dat de pony geen hoefsmid heeft.. :n

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:56

Zover was ik niet gekomen Kim_W, heb gebruikers berichten niet doorgelezen maar inderdaad, het rammelt aan alle kanten. Waarom ts? Wil je niet aan de schandpaal nagelen maar ik vraag me af waarom je zo tegenstrijdig bent.

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:48

Oh ik had ook niet in haar profiel of berichten gekeken... Misschien heeft ze een goede verklaring?

Liekelover2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:32

Misschien omdat ik 2 verzorgpony's heb? Mensen, ga nou niet gelijk allemaal conclusies trekken waar niks van waar is.....

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:47

En waarom mag je het niet betalen als je 26 bent?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:53

Liekelover2 schreef:
Misschien omdat ik 2 verzorgpony's heb? Mensen, ga nou niet gelijk allemaal conclusies trekken waar niks van waar is.....

Wij kunnen je pas tips gaan geven als we meer info krijgen van je.

Ben je echt 26 of is dit nep? Dat kan, doen meerdere mensen hier op bokt.

Hoe is het verder gesteld met de pony? Niet te mager of te dik?

Liekelover2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-07-17

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:49

Ik ben niet 26 maar 15, ik geef bijna nooit mijn echte leeftijd aan op sites, want dit doet er ook eigenlijk niet toe. Verder over de pony; ze is wat aan de dikke kant maar niet erg, hier zijn ook maatregelen voor genomen zoals dat ze in een kaal weilanden staat en er hooi word bijgevoerd.

Kim

Berichten: 1210
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Geen hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:52

heb je een foto van zijn hoeven?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:53

Kim schreef:
heb je een foto van zijn hoeven?


Hier ben ik ook benieuwd naar.
Want wat is bij jou 'te lang' of 'ziet er vreselijk uit'