Wel of geen pensionklanten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:06

Ik zou er niet aan beginnen. Heb een kleine stal gehad en heb binnen no time de pensionners eraf gegooid. Ondanks duidelijke regels hoop gezeur en gedoe.
En idd je hebt altijd mensen op je erf.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:15

Ik zou het ook niet doen. In theorie zou het kunnen waar ik nu woon, de vorige eigenaren deden het ook: 2 paarden van hunzelf en 2 in pension.
Maar ik heb er gewoon geen zin in: ik heb geen zin in het gezeur, wil mijn paarden gewoon houden zoals ik denk dat goed is en ben nogal gesteld op mijn privacy. Bovendien zit ik ook niet bepaald te wachten op het extra werk. Ik heb al een fulltime baan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:16

Het lastige aan pensionklanten is ook dat je nooit weet wat je in huis haalt. En dan bedoel ik nog niet eens aan mensenkarakters, maar vooral aan paardenproblemen.
Stel, je denkt ik neem 5 paarden in pension, allemaal even groot en geen hengsten dus die kunnen lekker samen in de wei. Al snel blijkt dat 1 paard niet bij de rest kan, dus maak je twee weitjes. Eentje wordt hoefbevangen en kan blijkbaar niet tegen het gras dus die moet 24/7 hooi krijgen in een paddock. De volgende krijgt een peesblessure en moet op stalrust moet X-keer per dag medicatie krijgen, waardoor er weer een wegvalt uit de kudde en zijn maatje opeens het pispaaltje wordt van de anderen en daar weer tegen beschermd moet worden. Een drachtige merrie blijkt niet meer samen met ruinen op de wei te mogen staan, en een nieuwe ruin blijkt de hengstige merries te dekken en moet ook weer apart of weg...

Je begint met het idee dat iedereen precies dezelfde behandeling krijgt en dat je daarvoor de meest optimale en efficiente routine voor bedenkt, en binnen een half jaar tijd is van die routine niets meer over omdat elk paard weer andere eisen blijkt te hebben. Dat maakt stalhouder zijn ook zo vreselijk tijdrovend, en dan heb je het nog niet eens over de tijdrovende baasjes die aan al die paarden vastzitten. ;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:17

Ik weet niet hoeveel tijd je erin kan/wel steken. Ik moet er niet aan denken om welke dat klanten over de vloer te hebben, maar bijvoorbeeld een pensioenstal is wel een idee.

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:22

ruitje schreef:
Als je het financieel niet nodig hebt: nee :D .

De paarden zijn het probleem niet, maar de mensen zou ik liever niet in mijn achtertuin hebben :)


Helemaal mee eens. Als ik dat overal hoor wat een gezanik. Nee dank je
Ik heb de mogelijkheid maar begin er niet aan. Zelfs me zusje mag er niet komen staan

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:28

Ik ben bang dat je er meer gezeur aan overhoudt dan geld.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:45

best grappig dat iedereen valt over het gezanik van mensen met paarden.....heel bokt bestaat uit mensen met paarden.....onszelf vinden we altijd heel makkelijk maar die anderen!

kortom, niet doen..weg privacy en mijn god het eeuwige gezeur

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:56

Ik zou het ook niet doen als het niet nodig is. Het is zo lastig om mensen te vinden die dezelfde visie hebben. Er is niet voor niets zoveel keuze aan stallen. Iedereen wil wat anders. En meestal kom je er paar weken nadat ze er staan achter wat je er nu precies aan hebt.
Als je het zou doen zou ik in ieder geval kiezen voor volpension. Maar als nog blijft het lastig. Buiten dat het wel zo fijn is als het tussen jou en de klanten goed gaat is het ook wel zo fijn dat de klanten onderling met elkaar kunnen vinden. Op grote stallen vinden de meeste mensen wel ergens aansluiting maar met kleinere stallen is het vaak toch iets lastiger. En dan kunnen de kleinste dingen al voor onenigheid zorgen.
Ik sta particulier. Daar zijn er ook al wat gekomen en weer vertrokken. Ook wel fijne klanten gehad hoor maar het is vrijwel onmogelijk om iemand te vinden die alles zou doen zoals je het zelf doet en dan kunnen de kleinste dingen ophopen.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:06

connie64 schreef:
best grappig dat iedereen valt over het gezanik van mensen met paarden.....heel bokt bestaat uit mensen met paarden.....onszelf vinden we altijd heel makkelijk maar die anderen!

kortom, niet doen..weg privacy en mijn god het eeuwige gezeur

Ik zeur ook hoor, als mijn paard niet zou krijgen wat er beloofd wordt. Dat weet ik ook van mezelf :Y)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:21

Grappig dat iedereen zegt niet doen.
Maar in praktijk blijkt dat heel veel mensen wel een of 2-3 extra klanten hebben.

Ik zou het wel doen, duidelijke afspraken maken.
Maar ik zou never nooit niet paarden aan huis hebben......paarden aan huis heb je sowieso een gebonden leven nog meer als een kind

Ik sta particulier overigens. heb 30 jaar op pension gestaan en daar kon ik iid best zeuren maar dat mag ook wel voor 700€ Pm

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:26

Naast de stallen, wat is er voor de rest aan faciliteiten? Zonder voldoende weide en goede bak, zou ik zeker geen pensionpaarden aannemen.

Ik zou persoonlijk eerder richting fok of mogelijk "handel" denken. O:)
Of alles verhuren aan 1 "prof" ruiter, alleen ben je dan erg "afhankelijk" van die persoon.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:27

eclair98 schreef:
connie64 schreef:
best grappig dat iedereen valt over het gezanik van mensen met paarden.....heel bokt bestaat uit mensen met paarden.....onszelf vinden we altijd heel makkelijk maar die anderen!

kortom, niet doen..weg privacy en mijn god het eeuwige gezeur

Ik zeur ook hoor, als mijn paard niet zou krijgen wat er beloofd wordt. Dat weet ik ook van mezelf :Y)

De meeste mensen zeuren alleen over veel meer dan dat :')
Ze bedenken nadat het paard verhuisd is ineens andere eisen, ergeren zich aan stalgenoten, bemoeien zich met hoe anderen met hun paard omgaan of verzorgen, etc etc etc.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:29

Wij hebben een manege en hebben er bewust voor gekozen om het aantal pensionklanten te minderen en ook echt mensen uit te zoeken en niet zomaar.alles aan te nemen.
Want zoals hierboven al meerdere keren gezegd, het is een hoop gezeur en je verdient er bijna niets aan.
Als ik dus alleen een huisje met wat stallen heb zou ik liever geen pension aanbieden, of het moet echt een hele goeie zijn die achter zichzelf opruimen en niet zeuren haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:30

Voor geen goud. Zelfs niet 1. Geen zin in dat gezeur. Die wil dit, die wil dat, die wil zus en die wil zo. En dan ook nog dat eeuwige onderlinge gekift op die pensionstallen... Dan id er weer ruzie, gaat er eeen weg, komt er een bij, dan kont er weer ruzie....zucht....En ze gaan nooit zo zuinig en netjes met je spullen om als jijzelf. En ik wil privacy op mn erf. En met het gros van het paardenvolk heb ik niks. Onder de menners voel ik me nog wel een beetje thuis, maar voor de rest....laat maar. Ben ik niet sociaal genoeg voor.
Nee, zou voor mij echt niks zijn.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:54

Ik heb sinds dit jaar een kleine pensionstal en dit bevalt anders goed. Ja inderdaad, iedereen doet dingen anders dan dat je hetzelf zou doen, maar als je wat kan relativeren kan je dat ook als een verrijking zien. Ben oorspronkelijk begonnen met het idee om wat back-up te hebben voor mijn paarden voor als ik eens ziek zou zijn. momenteel geen gezeur en wel plezier, maar ga ook bewust voor een kleine groep met weinig dominante paarden. Wel veeeeeel werk.

Christiene
Berichten: 7733
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:20

Financiël niet nodig dan niet.

In elk geval zou ik anders wel wat selecteren, bepaalde klanten wil je echt niet op je erf. Merk het nu soms op mijn werk sommige denken de directie te zijn weer andere chagrijnig en derde weer zo dom om paarden los te laten deuren of hek niet sluiten. Die zijn gelukkig niet lang geweest.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:24

Gedaan, nooit meer.
Ik heb erg fijne mensen hier gehad, gelukkig de meeste, maar ook mensen waarom je denkt, nooit meer.
Die waarderen niets, fatsoensnormen hebben ze niet.
Je kan continue achter ze opruimen of deuren sluiten, of je waarschuwt of niet maakt niet uit.
Ik vraag me ook af of ze thuis ook zo zijn.

pol013

Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:44

Zoals wij het hier nu hebben ab-so-luut niet. En ik heb plek en boxen over.
Dan geef ik al mijn privacy op en dat vind ik echt super irritant. Ik ben inderdaad niet voor niets buitenaf gaan wonen.
Mensen die over de oprit komen en langs je woonkamer raam lopen. Nee dank je.

Zou het qua logistiek heeeel goed gescheiden zijn en zou ik er genoeg tijd voor hebben zou het nog te overwegen zijn. Maar dan alleen met heel heel duidelijke regels en strenge selectie op wie er zou mogen staan. .... Eigenlijk ook niet dus.

En ik heb het op mijn vorige pensionstal echt heel erg naar mijn zin gehad dus het is geen avarsie tegen mesen om mij heen An zich.

Ik zou het inderdaad alleen al irritant vinden dat er altijd wat te 'zeiken' valt. Dat anderen mij komen zeggen dat de dat er iets gedaan moet worden.
En daar brengt het zelden genoeg geld voor op.

Anoniem

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:56

Het ligt er denk ik ook helemaal aan hoe je zelf je vrije tijd voor je ziet. Welk type mens ben jij;
1. Als ik uit mijn werk kom wil ik graag lekker ontspannen bezig zijn met mijn paarden
2. Als ik uit mijn werk kom dan wil ik graag ook tijdens mijn vrije paardentijd continu geconfronteerd worden met mensen die dingen vragen/eisen/mij verantwoordelijk stellen voor hun welbevinden en die ik ook moet controleren om er zeker van te zijn of ze hún taken ook goed doen.

Ik kan me voorstellen dat als je niet werkt of thuiswerkt, bijvoorbeeld als ZZP-er, het best fijn kan zijn om een soort werk/collegasfeer te creeeren in je vrije tijd zodat je toch het gevoel hebt dat je deel bent van een groter geheel. Dan is een pensionstal wel geschikt omdat dat gewoon een bedrijf is waar jij de baas van bent en waar je klanten hebt rondlopen en personeel, in wisselende rollen.
Maar als je na je werk helemaal klaar bent met bedrijfje spelen inclusief alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid die daarbij komt kijken dan moet je het gewoon niet doen.

Als je

xrobbiee

Berichten: 301
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:22

Wij hebben thuis 5 stalletjes, waarvan 3 voor pensionklanten. Goede ervaringen gehad en minder goede. Wij hebben alleen pensionklanten aangenomen die via via zijn gekomen, en nooit een advertentie of iets dergelijks geplaatst, dan komen er wel meer mensen die bij je passen. Wanneer de regels duidelijk zijn en je het goed met de mensen kan vinden kan het ontzettend gezellig zijn! Wij hebben aan onze pensionklantjes gevraagd om af en toe mee te helpen door een keer in de week de stallen te mesten of een kruiwagentje mest uit het land te halen, dit scheelt ook wel in werk, maar is natuurlijk alleen te doen omdat het zo klein is :o
Ik zou zeggen doen wat goed voelt en voel je niet bezwaard om mensen uit te zoeken waarvan je denkt dat die bij jou en je manier van denken passen ;)

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:32

Het licht er aan hoeveel je er doet denk ik. Ik sta op een privé stal en wij zijn de enigstse pensionklanten en dan het geluk met ons is dat wij erg makkelijk zijn niet veel te klagen hebben eigenlijk nooit.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:35

ruitje schreef:
Als je het financieel niet nodig hebt: nee :D .

De paarden zijn het probleem niet, maar de mensen zou ik liever niet in mijn achtertuin hebben :)


Hier sluit ik me volledig bij aan. Je kunt dan nog beter manege lessen gaan geven.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 21:49

Heel erg bedankt voor de vele meningen en ervaringen. Ook de positieve zijn leuk om te lezen!

Ik vind het ook leuk om de verschillen in meningen te zien.

Ik zag ook dat er werd aangegeven dat het afhangt van wat je kan bieden. Ik denk niet dat het daar van afhangt omdat de keuze van beide kanten komt wat je ook aanbied. Pensionhouder kiest ervoor om een klant te nemen en de klant kiest ervoor er te gaan staan.

Het geeft mij een heel fijn plaatje over zaken waar je goed over na moet denken :)

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:08

bruintje123 schreef:
Gedaan, nooit meer.
Ik heb erg fijne mensen hier gehad, gelukkig de meeste, maar ook mensen waarom je denkt, nooit meer.
Die waarderen niets, fatsoensnormen hebben ze niet.
Je kan continue achter ze opruimen of deuren sluiten, of je waarschuwt of niet maakt niet uit.
Ik vraag me ook af of ze thuis ook zo zijn.



Als je je zo gedraagt bij ons op stal kun je gewoon vertrekken.
Mijn stalhoudster is daar heel resoluut in. Als je er een potje van maakt...daar is de deur
En raad eens , de sfeer bij ons is heel goed. Iedereen laat elkaar in de waarde en helpt elkaar waar nodig.

Hiervoor stond ik op een stal die besloot uit te breiden naar 50 stallen extra met een binnenbak etc etc.
Het eerste jaar was leuk daarna niet meer. Geen sturing, geen regels, met 2 maten meten, slechte verzorging van dieren en mensen er zonder enige geldige reden uitzetten. Nu gaat die tent dicht. De schitterende acemodatie (hoe schrijf je dit K woord |o ) is krap 8 jaar oud en ziet er uit alsof het al 30 jaar oud is.

Ik zou het zelf best willen maar ik weet dat ik er eigenlijk niet geschikt voor ben. Dus ik doe het niet :P

Het valt of staat heel erg met het beleid maar dat is iets wat je moet kunnen

Hutcherson

Berichten: 7417
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:12

iK zou het doen. Maar wel met een paar mensen maar. iK zou nog veel stallen leeg houden. Ik ben echt van de kleinschaligheid en privacy. dus wil ook niemand verder in mijn huis hebben. IK zou het zeker doen maar wel met mensen die dezelfde wensen hebben met hun paarden als ik. Lekker rijden en genieten van onze dieren. Naar buiten toe en ze lekker vertroetelen zo af en toe. je verdiend er wat centen aan (zou wil vragen of ze zelf willen mesten en opstrooien) en je bent in contact met andere paardenfans.