Weideborden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 15:18

Hi!

Ik zag toevallig net bij Horsefitshop een aantal weideborden voorbij komen. Gebruiken jullie deze ook? Lijkt me super handig voor mijn oudere bijrijdpaard!

https://www.horsefitshop.nl/nieuw/

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:24

Ik gebruik ze (nog) niet maar ik vind het wel echt een goed idee :)

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 15:26

Bij ons op stal komen nog best vaak vragen, dus ik zit eigenlijk te twijfelen of ik ze niet allemaal wil hebben haha (behalve graasmasker, die hoeft ze gelukkig niet). Ik ben vooral benieuwd of anderen ze gebruiken en hoe deze vast gemaakt wordne. het lijkt alsof er wat puntjes in zitten waar een draadje door kan? Maar kun je ze dan aan schrikdraad 'rijgen'? Ik voel me een beetje dom haha, maar heb geen idee hoe dit het beste aan te pakken is..

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:05

Met tyrips aan het schrikdraad maken kan, meestal zijn die gaatjes gemaakt om een schroef doorheen te doen en bord dus op een plank op een paal te schroeven.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:10

Beetje jammer dat het schijnbaar nodig is om de verzorging van je paard te verantwoorden ten opzichte van voorbijgangers.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:33

Ik vind vooral die van de deken wel een goede om hier op te hangen! Bedankt voor je topic, anders was ik nooit achter het bestaan gekomen :).
Nu eens neuzen of ze nog meer leuks hebben, het gevaarlijkere gedeelte, haha!

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:00

Yvette81 schreef:
Beetje jammer dat het schijnbaar nodig is om de verzorging van je paard te verantwoorden ten opzichte van voorbijgangers.


Ik denk niet dat voorbijgangers negatieve intenties hebben, maar helaas heeft niet iedereen verstand van paarden..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:05

Ik vind het superslim! Regelmatig voorbijgangers met vragen over de boettdeken van mijn paard. Dit legt het meteen uit

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:16

Yvette81 schreef:
Beetje jammer dat het schijnbaar nodig is om de verzorging van je paard te verantwoorden ten opzichte van voorbijgangers.


Je kan het iemand die geen verstand van paarde heeft toch niet kwalijk nemen dat ze niet weten waar een deken in de zomer of graasmasker voor nodig is?
Of als ze een mager paard zien?

Ik snap de intenties wel van deze mensen. Dus erg handig deze bordjes.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:21

Yvette81 schreef:
Beetje jammer dat het schijnbaar nodig is om de verzorging van je paard te verantwoorden ten opzichte van voorbijgangers.


Ik vind dat eerlijk gezegd helemaal niet zo jammer. Als er een paard mager in de wei staat dan kun je daaraan niet altijd zien of hij slecht verzorgd wordt of gewoon oud is/ziek is geweest. Zeker niet als je geen paardenkennis hebt. Als iedereen maar denkt "zal wel, niet mijn paard", dan komen verwaarlozingsgevallen ook niet aan het licht.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Weideborden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:57

Ik wil nog een bordje voor om zijn hals waarom ik mijn paard als zebra verkleed als ik naar het bos ga :+
Ik snap zo goed dat voorbijgangers denken dat het toch geen carnaval meer is :P

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 14:51

pol013 schreef:
Ik wil nog een bordje voor om zijn hals waarom ik mijn paard als zebra verkleed als ik naar het bos ga :+
Ik snap zo goed dat voorbijgangers denken dat het toch geen carnaval meer is :P


Misschien even doorgeven als tip? :')

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:56

pol013 schreef:
Ik wil nog een bordje voor om zijn hals waarom ik mijn paard als zebra verkleed als ik naar het bos ga :+
Ik snap zo goed dat voorbijgangers denken dat het toch geen carnaval meer is :P


Gewoon volhouden dat het je droom is om een zebra te hebben maar niet mag. En dus maar zo hebt opgelost. :+