Vraagje aan mensen met paard aan huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:34

Wij hebben ook stallen en een paddock aan huis. Mijn ezels kunnen bij de overbuurman in de weide. Ik begin altijd met een afgezet stukje, een paar uur per dag. Dat bouw ik op tot ze van 7.30 tot 18.00 uur in het land kunnen. De hele zomer haal ik ze iedere avond naar huis. Ze kunnen er gewoon weg niet tegen op 24/7 op het land te staan. De ezels vinden het geen probleem om weer naar huis te gaan. Buikje vol. lekker slapen in de paddock of in de stal.
Een hele zomer in de wei kost me alles bij elkaar €400,- Een stuk goedkoper dan zelf een wei te kopen en ik heb het onderhoud niet. (Ik raap wel de drollen, maar ik heb geen zorg om het uitbaggeren van de sloot, inzaaien en bemesten van het land). Voor mij is 'weidehuur' de beste oplossing.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:00

Jasper schreef:
Wij hebben ook stallen en een paddock aan huis. Mijn ezels kunnen bij de overbuurman in de weide. Ik begin altijd met een afgezet stukje, een paar uur per dag. Dat bouw ik op tot ze van 7.30 tot 18.00 uur in het land kunnen.


Maar werk je ook 40 uur per week? Ik werk elke dag van 8:30 - 17:00 en kan dus niet opbouwen, tenzij ik daar eventueel vrij voor zou gaan vragen. Dat vrij vragen vind ik helemaal niet erg, maar ik wil weten hoe anderen dat doen...ook gewoon vrij vragen? Misschien een lieve vriend? Of buren?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:08

ik denk dat je als je een wei hebt het beste gewoon eerst een klein stukje kan afzetten. steeds een groter stukje en dan heb je geen last van het binnen en buitenhalen probleem.
zo kan je steeds het stukje groter maken zonder dat ze er last van krijgen.
zo doen wij het..
Steeds een klein stukje erbij en je hebt geen probleem

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:11

Ook wij hebben een padock met inloopstal,onze pony kan dus het hele jaar buiten als ze dat wil. Aan de padock vast hebben we een mini weitje gecreeerd zodat onze pony zomers iedere dag [meestal in de namiddag] even een uurtje kan grazen.Heeft ze in ieder geval even het gevoel echt een pony te zijn Haha!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:17

newie schreef:
ik denk dat je als je een wei hebt het beste gewoon eerst een klein stukje kan afzetten. steeds een groter stukje en dan heb je geen last van het binnen en buitenhalen probleem.
zo kan je steeds het stukje groter maken zonder dat ze er last van krijgen.
zo doen wij het..
Steeds een klein stukje erbij en je hebt geen probleem


Dus je bedoelt een stukje afzetten en hij kan de hele dag naar buiten? Dat is ook een idee natuurlijk.....dat ik daar niet opgekomen ben...stom he? Ik zit zo met zijn opbouwperiode in mijn maag (omdat dat op zijn huidige stalling echt wel moet) dat ik niet verder heb gedacht...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:57

Laui! schreef:
. Verder heeft niemand hier gras, de meesten pleuren ze gewoon in het bos.


Mijn Tink staat nu ook in het bos(woon midden in bos) maar aangezien hier dus echt geen gras gaat groeien wilde ik een wei voor erbij.
Quint komt trouwens 's nachts wel thuis te staan(ben een watje en heb hem het liefst achter slot en grendel Bloos )

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:36

IlsjePilsje"]
[quote="Jasper schreef:
Wij hebben ook stallen en een paddock aan huis. Mijn ezels kunnen bij de overbuurman in de weide. Ik begin altijd met een afgezet stukje, een paar uur per dag. Dat bouw ik op tot ze van 7.30 tot 18.00 uur in het land kunnen.


Maar werk je ook 40 uur per week? Ik werk elke dag van 8:30 - 17:00 en kan dus niet opbouwen, tenzij ik daar eventueel vrij voor zou gaan vragen. Dat vrij vragen vind ik helemaal niet erg, maar ik wil weten hoe anderen dat doen...ook gewoon vrij vragen? Misschien een lieve vriend? Of buren?
[/quote]

Jawel, ik werk 36 uur in de week. Ik begin met 4 uur (van 8-12 op een heel klein stukje) en rij in mijn lunchpauze naar huis om de ezels op te halen. Daarna verschuif ik mijn lunchpauze iedere dag een uur. Hoop gedoe maar ik heb het voor over.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:54

Ik heb een graspaddockje en een miniweiland om m'n bak liggen. Er groeit amper gras. Ze staan in princiepe in de bak en kunnen naar de wei lopen, de paddock gebruik ik nu niet i.v.m rommel (van de bak aanleggen Bloos! ) maar anders gebruik ik die bij heel slecht weer of voor sávonds. Omdat ik vind dat ik niet genoeg land heb moet ik toch op zoek naar meer, gelukkig is er wel genoeg bouwland om me heen dus om daar grasland van te maken is geen probleem.
Maar qua ruimte hebben ze genoeg. Ze kunnen rennen en springen (bak is 23 X 47) dus dat gaat prima!