wat moet ik doen??(verzrogstertje..)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

wat moet ik doen??(verzrogstertje..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 10:57

ik heb sinds een paar weken een 14 jarig meisje die malibu af en toe verzorgt..
ze is vrij wanneer ze gaat en wat ze doet..toch hebben we een paar afspraken gemaakt..
-longeren mag..niet te vaak ze is nog jong en ZONDER longeerzweep(hierbij gebruikt zij een lange dressuurzweep)
-netjes met alles omgaan..
-ik verwacht dat ze slim genoeg wat wel en niet kan
-als ze iemand mee wil nemen altijd eventjes bellen naar mij en vragen..

nu kwam ik gisteren echter bij malibu aan..toen was ze er dus..
ten eerste..ze had iemand mee genomen..
ze zei meteen sorry ze was vergeten te bellen Verward
toen vroeg ze meteen of dat meisje vrijdag mee mocht..

ze had gelongeerd vertelde ze me..
maar met de lange zweep en malibu liep de hele tijd te kloten zei ze..
dus ik ging voordoen hoe je een paard longeerd..
toen pakte ze hem over en stond de hele tijd te klappen met de zweep.
malibu is echter nog jong en ik wil niet dat ze dingen verkeerd aangleerd krijgt door haar..

al mijn spullen lagen door heel de wei heen gesleept..
mijn poetskoffer stond binnen maar nee..de borstels lagen utgespreidt door de wei heen..
im miste ook een hendeltje van de poetskoffer...

toen vertrok ze snel want ze moest vroeg thuis zijn Verward
ten slotte was ik mijn longeerzweep kwijt..
ik kon dus heel de wei doorzoeken tot ik hem uiteindeljk vond...
maar nu komt het ergste..
ik verdacht haar ervan dat ze op malibu rijdt/zit..
ze had het halster aan maar het halstertouw had ze zo omgeknoopt zoals teugels zitten zegmaar..
dit mag ze dus ECHT NIET doen..
malibu is 77 cm en daarbij nog maar 2.5 jaar oud...

wat zouden jullie doen..van dit laatste weet ik dit dus niet zeker...
ik ben ten einde raad..dacht dat ik een verantwoordelijk meisje gevonden had..en dan dit...

Karaat_the_newforest op Instagram


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:01

Normaal gesproken ben ik subtiel, maar ik zou dit meisje gewoon rechtstreeks confronteren en ik zou er sowieso mee stoppen want alle andere dingen zouden me al irriteren. Niet omdat ik slordig zijn zo erg vind maar wel omdat je die dingen zo duidelijk hebt afgesproken.

Ik heb het ook gehad: ze mocht Maddox in de paddock zetten met beenbescherming (echt op gehamerd). Ik werd gebeld door iemand van stal dat hij er zonder bescherming instond.

Ik heb haar moeder er op aangesproken en die zei dat haar dochter dat nooit zou doen. Nou prima maar als ik speciaal wordt opgebeld door iemand die mij dat vertelt, dan geloof ik dat en ik ben dus ook meteen gestopt met dit meisje.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:03

jah inderdaad..
ik denk ook wel dat dit misschien de juiste oplossing is..
ik denk dat als ik haar confronteer met wat ik denk en wat ik vind..dat ze sorry zegt en de eerst volgende keer het toch weer doet..

Karaat_the_newforest op Instagram

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:06

Ik zou haar wegsturen, je hebt afspraken gemaakt en daar houdt ze zich absoluut niet aan. Ze is niet zorgvuldig met je spullen. Kortom je kunt haar niet me een gerust hart bezig laten zijn met je paardje.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:08

Ik ben zelf ook een berijdster van een paarjde, maar k denk da als ik dit soort dingen zou doen ook direct wegegstuurt zou worden. en dat is toch redelijk! Zij hoort dr voor te zorgen dat t juist beter met je paardje gaat en niet slechter!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:10

Daarom zou ik geen jong meisje willen. Hoe aardig en verantwoordelijk ze alleen ook is, als er vriendinnetjes meemoeten is het altijd gelijk heel anders.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:10

Stoppen, per direct!!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:11

Verantwoordelijkheids gevoel heb je, of heb je niet en zo te lezen heeft dit meisje dat niet!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:11

ArwenLune schreef:
Daarom zou ik geen jong meisje willen. Hoe aardig en verantwoordelijk ze alleen ook is, als er vriendinnetjes meemoeten is het altijd gelijk heel anders.


ONZIN!!!
Ik ben begonnen toen ik 13 was, maar ik heb nooit van die rare dingen gedaan hoor! Dat scheelt per persoon.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:13

Tja... zij houdt zich niet aan haar afspraken, dan zou ik haar echt gelijk wegsturen... het idee dat ze niet naar je luistert, en er misschien zelfs opgezeten heeft...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:13

ArwenLune schreef:
Daarom zou ik geen jong meisje willen. Hoe aardig en verantwoordelijk ze alleen ook is, als er vriendinnetjes meemoeten is het altijd gelijk heel anders.


ik ben zelf ook begonnen toen ik rond de 12 was en durf best van mezelf te zeggen dat ik heel verantwoordelijk was..en ben trouwens..
maar inderdaad...voor zover ik weet is 9 van de tien keer een meisje mee geweest..

Karaat_the_newforest op Instagram

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:16

Ik ben ook jong begonnen.. en heb nooit klachten gehad over de paardjes die ik deed.. Maar misshcien is alleen werken met een padrje te moelijk voor dr of zo ?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:17

hoe bedoel je alleen werken..
ik heb wel ind e gaten dat ze niet erg veel verstand van paardne heeft..ze rijdt op een manege..
maar ze weet niet meer dan stap draf en gallop...longeren enzo heeft ze nog nooit gedaan..

Karaat_the_newforest op Instagram

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:20

Dat ze alleen met een paardje bezig is zonder toezicht. Zonder dat er mensen in de buurt zijn om dr te helpen. wat je op een Manege wel altijd hebt.. daar kan je hulp vragen en nu doet ze maar wat denkk

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:20

Saskia9 schreef:
hoe bedoel je alleen werken..


Dat ze de verantwoordelijkheid om het zonder begeleiding te doen niet aan kan.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:22

Ja sassie zoiets is moeilijk.. het feit dat ze je spullen zo behandeld is op zich al reden genoeg.. en wat dat ridjen betrefd dat zou helemaal erg zijn.. maar daarop zul je haar moeten betrappen.. als je haar nog langer wil laten komen..

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:24

Als ze al niet zorgvuldig met je spullen omgaat zou ik haar nooit vertrouwen dat ze wel zorgvuldig met je paard omgaat..

ik zou haar aanspreken op wat je denkt. En als dan blijkt dat ze erop heeft gezeten zou ik er direct een punt achter zetten.. Mocht ze er dus niet op hebben gezeten zou ik haar verbieden om nog iemand mee te nemen.
Ik zou haar dus wel nog een kans geven en gewoon zelf wat vaker komen als je weet dat zij er is. Zij kan er niet echt iets aan doen dat ze niet weet hoe ze moet longeren.. Ze moet alleen wel luisteren naar wat jij zegt wat wel en niet mag.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:24

en hoe ga ik dat brengen..ik ben zelf geen lefkikker om dat zo tegen haar te zeggen van..je doet et nie goed..vertrek maar..

Karaat_the_newforest op Instagram

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:25

Het feit dat ze spullen niet opruimt is imo al erg genoeg, kijk als ze een keertje iets vergeet zou ik er niet over miepen, maar als ze het gewoon lekker laat slingeren.
Ik zou haar persoonlijk wegsturen, laat je pony hier niet de dupe van worden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:26

Estragon schreef:
Als ze al niet zorgvuldig met je spullen omgaat zou ik haar nooit vertrouwen dat ze wel zorgvuldig met je paard omgaat..

ik zou haar aanspreken op wat je denkt. En als dan blijkt dat ze erop heeft gezeten zou ik er direct een punt achter zetten.. Mocht ze er dus niet op hebben gezeten zou ik haar verbieden om nog iemand mee te nemen.
Ik zou haar dus wel nog een kans geven en gewoon zelf wat vaker komen als je weet dat zij er is. Zij kan er niet echt iets aan doen dat ze niet weet hoe ze moet longeren.. Ze moet alleen wel luisteren naar wat jij zegt wat wel en niet mag.


ik vind het niet erg dat ze niet kan longeren..wel een fijt..als ze eht niet kan..dan moet ze het ook niet doen..maar toch doet ze zoiets..

Karaat_the_newforest op Instagram

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:28

Misshcien dnekt zij : als ik t maar vaak genoeg doe dan lkeer k t vanzelf wel..
voor haar is alles ook nieuw en vind t waarschijneklijk allemaal wels toer vandaar dat vriendinnetje ook mee enso.. maar of je je pony bij zo n meisje wil laten..
Of misshcien kan je samen dingen met dr doen zodat ze leert.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:28

ik ben zelf 14 en ik zou als ik jou was haar wegsturen! want ze maakt spullen van een ander stuk en dat is niet de bedoeling! en ze mag nog helemaal niet op je paard zitten! ik zou als ze de eerst volgende keer er weer is zou ik het zeggen!
xxdevica


ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:30

ik zou er eerst met haar over praten en als je met haar door wilt gaan af te spreken dat ze er voorlopig alleen maar heen mag als jij er ook bent. Dan heb je nog een beetje overzicht en als je merkt dat het goed gaat kan je altijd nog andere afspraken maken. Voor Jacks heb ik ook een verzorgster van 14 jaar en een echt penny meisje. We hebben van te voren goede afspraken gemaakt en tiijdens mijn vakantie van vorige week heeft ze het super gedaan ( voordeel van op de manege staan is er altijd wel iemand die een oogje in het zeil houd) Het scheeld wel dat ze een groot verantwoordelijkheids gevoel heeft.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 11:30

ik heb al dingen met haar samen gedaan..we hebben gewoon afgesproken..ze mag gaan wanneer ze wil..maar ze weet heud dat ze er niet op mag rijden..en ze weet wat ze fout doet..want anders verontschuldigd ze er zelf niet meteen voor denk ik zow..

Karaat_the_newforest op Instagram

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:33

Saskia9 schreef:
ik heb al dingen met haar samen gedaan..we hebben gewoon afgesproken..ze mag gaan wanneer ze wil..maar ze weet heud dat ze er niet op mag rijden..en ze weet wat ze fout doet..want anders verontschuldigd ze er zelf niet meteen voor denk ik zow..


Als ik dit lees dan denk ik dat je het gewoon niet meer ziet zitten dat ze hem verzorgt... Dan moet je dat gewoon tegen haar zeggen.. Klaar!
En waarom zou je dat niet durven? Dat snap ik niet helemaal..

Lovers Estragon & Herlando Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers