Hoe belangrijk weidegang voor jouw paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:43

Als ik geen stal had gevonden waar mijn paardje elke dag buiten kon staan, had ik haar liever niet gekocht, (nouja???). Maar goed: heel belangrijk dus! Verona staat vanaf april t/m oktober (als het weer het toelaat) in de merriewei (en die is lekker groot!)
In de winter gaan ze overdag naar buiten: van ongeveer 8 tot 16 uur. Als het rotweer is gaan ze dan een paar uur eerder naar binnen. Ach, ze heeft toch een goede regenjas. Nu met de sneeuw blijven ze wel binnen, voor de paarden met ijzers. Maar toen Verona vanochtend in de paddock als een malloot rondrende en -bokte, keek ze verlangend naar de wei Knipoog. Ik heb haar dus maar lekker 2 uur in de paddock laten staan met een vriendje Lachen).

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:52

Ik vind weidegang ook wel belangrijk.
Hier in de buurt van Dordt is het wel moeilijk om zoiets te vinden. Veel stallen/maneges hebben geen weide er bij zitten en wordt het heel moeilijk. Aragorn staat nu ook op stal, hij wordt door de weeks wel lekker losgelaten met andere zodat ze lekker hun benen kunnen streken en samen kunnen ravotten.
Van de zomer kunnen ze waarschijnlijk meer naar buiten.

Bij de meeste stallen hier in de buurt is helaas geen weidegang.

Nathalie

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:55

heel erg belangrijk!
ik zou niet ergens gaan staan met buddy waar ze geen weidegang hadden..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:13

Weidegang is belangrijk voor de beweging, en de frisse lucht. En voor het paard is het ook lekker als hij eens lekker zichzelf kan zijn in de wei.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:18

Ik heb in alle 26 jaar dat ik nu paarden heb nog nooit ergens gestaan waar de paarden niet naar buiten konden, 's winters desnoods in paddocks (land is hier in de winter echt moeilijk te vinden), ik zal nooit op een stal gaan staan waar geen weidegang mogelijk is.

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:15

Mijn pony staat altijd buiten zolang het licht is. Als het echt bagger weer is blijft ze binnen, of gaat ze heel kort even naar buiten. Als ik dat niet doe, is ze heel moeilijk met rijden.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:46

Wij hebben geen wei met gras. Gewoon een flink stuk grond waar ze de hele ochtend ('s zomers de hele dag) buiten hobbelen. Idd voor het strekken van de benen, het kunnen rollen wanneer ze maar willen (ook in de blub... grrrrr) en samen kunnen klooien, rennen, in een hoekie dutten en wat ze maar willen.
Als ze echt een keer niet naar buiten kunnen (gebeurt gelukkig zelden) zijn ze gelukkig nog prima te rijden.

Naar buiten kunnen vind ik een pre, liefs met gras, maarja dat is dus niet altijd mogelijk. Ze krijgen bij ons het hooi 's ochtends buiten.