hoe groot ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

hoe groot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 14:15

hoi ,
ik heb een haflinger van 2 jaar en half. ze is super atletisch gebouwd en is voor het moment al 1 m 49 - 1 m 50. ik vind het super dat ze zo groot is maar hoe veel zal ze ongeveer nog groeien ? baya mijn fjordje is na 2 en half zowat stil gevallen met groeien en nu is ze 3 en half en begint ze terug te groeien. ze is nu ook al wel bijna 1 m 48 ook een mooie lengte. ze heben me ooit vertelt dat je aan de hand van de benen kunt meten hoe groot je paardje wordt . maar dat klopt precies niet helemaal.


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:18

Je kunt er denk ik nog heel weinig van zeggen hoe groot ze zal worden.
Ze kan nog een groeispurt krijgen of niet.
Ter vergelijking: mijn paard was met 2,5 jaar 1.48m en nu met 4,5 jaar 1.55m (hoop dat hij ook uitgegroeid is Knipoog )

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

lfobijn
Berichten: 234
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:21

Hier is eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen. Ik heb inderdaad ook zo'n meettrucje gehoord en ben er ook niet van overtuigd dat het klopt.

Meestal is het wel zo dat de paarden nog steeds groeien als ze hun gebit nog aan het wisselen zijn. En dit kan tot een leeftijd van 4,5 tot zo'n 5 jaar zijn.
Ze groeien dan niet hard meer maar zijn zich nog steeds aan het ontwikkelen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Knipoog

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 14:38

als ik op dat meettrucje moet verdergaan wordt ons hafje zo'n 10 cm groter da ze al is en ik weet dat er hafjes zijn van 1 m 60 maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze nog zoveel gaat groeien . ik weet dat ze groeien tot een jaar of 5 en soms zelfs 6.
maar dat gaat dan over enkele millimeters.bedankt voor het reageren.
groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke_S, nienmoon en 24 bezoekers