staande castreren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

staande castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 15:11

wie weet waar ze in zuid-holland staande castreren?wat zijn daar de voordelen/nadelen van?
wat zijn hier de kosten ong van?
ik heb al bij "zoeken" gekeken maar ik zou er graag meer informatie over willen hebben.


lfobijn
Berichten: 234
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:30

Ik vraag mij af of er zowiezo nog artsen zijn die staand castreren want officieel is het niet meer toegestaan.
Het is namelijk veel te gevaarlijk voor de artsen zelf!! Sommige hengsten willen ondanks de verdovingen toch nog wel eens reageren wanneer het zaakje er daadwerkelijk af gehaald wordt en dan halen ze lelijk uit met hun beentjes. Vandaar dat het eigenlijk nergens meer gedaan wordt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als je nog meer info wilt hebben, moet je het maar zeggen. Mijn hengstje is vorig jaar gecastreerd vandaar dat ik toen ook de info heb opgevraagd en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:58

Onze pony is staand gecastreerd.
Wat nou echt het grote voordeel is kan ik niet zeggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze niet verkeerd door hun benen zakken, wat een hoop gesleur voorkomt.
Een half uur na de verdoving strompelde hij alweer rond.
Het heeft ons 60€ gekost.
Of het in Nederland nog gedaan wordt weet ik niet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:01

staande castreren heeft als voordeel dat ze niet na de narcose zo moeizaam op hoeven te staan.
hier gebeurt het ook nog steeds gewoon staande.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:14

Bij ons in de praktijk opereren ze niet meer staande. Ten eerste is het inderdaad bloedlink voor de dierenarts en ten tweede kun je nooit zo precies en schoon opereren, als eigelijk zou moeten. Alle hengsten gaan dus netjes op tafel !

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 142 bezoekers