Mest in drinkbak; hoe oplossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Mest in drinkbak; hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 21:25

Als eerst, ik weet dat er heel veel topics over zijn, maar daar komen eingelijk maar 2 tips naar voren: drinkbak verplaatsen of beugel eromheen.

En daar loop ik op vast.

Het gaat hier om een lieve D-pony die er sinds kort een handje van heeft om in haar drinkbak te mesten.
De drinkbak hangt naast de voerbak, om het hoekje bij de deur. Dus het is niet zo dat die in de hoek achterin hangt. Hooi word onder/naast de drinkbak gevoerd, maar nog steeds ligt die drinkbak steeds vol mest. Dus verplaatsen lijkt me niet logisch, daarnaast is dat ook praktisch onmogelijk.

Beugel eromheen zou ik best willen proberen, echter gaan wij zeer binnenkort bij deze stal weg en willen ze dus liever niet dat we nu in de stal gaan boren als we zometeen weer weg zijn. Dit begrijp ik best, maar nu moet ik dus wel opzoek naar een andere oplossing. Want niet kunnen drinken is ook niet fijn.

Morgen wil ik even een briefje op de stal hangen, met de vraag of mensen het willen controleren. Ze staan gestald op een manege, dus er komen genoeg mensen langs :)
Maar liever heb ik dat ze het helemaal niet doet, want niemand word blij van een vies mestdrapje/soepje uit de drinkbak te vissen. :Y)

Wat valt dus af:
-Verplaatsen
-Beugel eromheen
-Water geven uit een emmer

Help? :=

elliehorses

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Mest in drinkbak; hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:33

bij mij op stal zijn er ook een paar paarden die dit doen. Dit is vaak opgelost door er een speelbal voor op te hangen. Dan kunnen ze nog steeds drinken als ze met hun neus de bal wegduwen, maar mesten kan dan niet meer omdat die bal in de weg hangt. Is misschien het proberen waard. Succes! :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 22:09

elliehorses schreef:
bij mij op stal zijn er ook een paar paarden die dit doen. Dit is vaak opgelost door er een speelbal voor op te hangen. Dan kunnen ze nog steeds drinken als ze met hun neus de bal wegduwen, maar mesten kan dan niet meer omdat die bal in de weg hangt. Is misschien het proberen waard. Succes! :)


Goh, dan moet ik morgen even kijken of ik dat kan ophangen.
Gewoon iets van een Jollybal?

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Mest in drinkbak; hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:11

Wij hadden zo'n bal van een meter doorsnede eronder liggen en zo kon ze er net niet inpoepen als ze tegen de bal ging staan :')...

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 23:29

FelineNanet schreef:
Wij hadden zo'n bal van een meter doorsnede eronder liggen en zo kon ze er net niet inpoepen als ze tegen de bal ging staan :')...


Helaas is ponylief ontzettend bang voor die grote ballen _O-

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Mest in drinkbak; hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:35

Poept ze er niet in haha

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:39

Waarom hang je niet toch een emmer met water op
Op n plek waar ze er niet in schijt
T is handiger voor andere mensen om wat water in de emmer bij te kiepen als de mest uit de bak te halen
Sommige mensen vinden dat nl vies

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 21:22

Zinzi_jewel schreef:
Waarom hang je niet toch een emmer met water op
Op n plek waar ze er niet in schijt
T is handiger voor andere mensen om wat water in de emmer bij te kiepen als de mest uit de bak te halen
Sommige mensen vinden dat nl vies


Omdat er geen kraan in de buurt is, en ik zelf niet de mogelijkheid heb meerdere keren per dag heen te gaan voor een emmertje vullen. Dit ga ik andere mensen ook niet verplichten, aangezien er elke dag andere werknemers en stagaires lopen.

Het is ook vies, ik sta er ook niet om te springen om mest uit de drinkbak de scheppen.

elliehorses

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:08

prugelpiet schreef:
elliehorses schreef:
bij mij op stal zijn er ook een paar paarden die dit doen. Dit is vaak opgelost door er een speelbal voor op te hangen. Dan kunnen ze nog steeds drinken als ze met hun neus de bal wegduwen, maar mesten kan dan niet meer omdat die bal in de weg hangt. Is misschien het proberen waard. Succes! :)


Goh, dan moet ik morgen even kijken of ik dat kan ophangen.
Gewoon iets van een Jollybal?


Ja precies die ballen ja! Hopen dat het voor je werkt!

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mest in drinkbak; hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:11

Kun je een strotouwtje ophangen? Voorlangs, zodat ze daar "vastigheid" aan heeft met haar bips?

Mijn knol poepte ook altijd in de waterbak, als die linksachter in de stal hangt. Gelukkig een stal kunnen uitkiezen met rechtsachter een waterbak. helaas is nu de muur gewoon letterlijk ondergescheten