Help! Voorpluk afgeknipt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:11

NRJ schreef:
Shapleys MTG schijnt te helpen, zelf geen ervaring mee maar lees er goede dingen over.
Misschien het proberen waard? :)
Maar wel balen dat hij dit zonder overleggen heeft gedaan zeg :?

Shapeleys helpt. Gebruik het bij mijn paint die eerst ontzettend deed schuren. Word nu ook voller heb ik het idee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:55

Gdg: die wat hier aan de manen knipt kan toch maar beter maken dat ik hem of haar niet zie de eerste tijd... Je blijft met je fikken van mijn paarden af tenzij ze dusdanig in nood zijn dat hun leven er van af hangt.

TS: heb je het er wel over gehad met hem dat dit niet nog eens moet gebeuren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:51

Tenzij er een bos prikkeldraad omheen gewikkeld zit, heeft niemand iets aan de manen te zoeken.
TS, ik ben benieuwd hoe jullie verhouding onderling nu is.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:04

Wow, dat zou iemand eens moeten riskeren met één van mijn paarden... En dan nog de reden "omdat het in zijn ogen hing" Euhm... >;) >;)

Ben ook wel erg benieuwd of hij snapt dat dat niet ok is?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:10

Mag ik iets heel vreemds zeggen? :+ Op aliexpress wordt er een middeltje verkocht. 'Andrea' genaamd. Er zijn heel veel mensen die hier positief over zijn: minder uitval, dikker haar, haar dat sneller groeit ed. Misschien het proberen waard?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:23

Neemt hij niet de schuld op zich van 1 of ander pennymeisje?
Oude mannen knippen niet zo snel,kleindochters van oude mannen wel ;)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:27

Het is vooral een kwestie van geduld vrees ik, wel heel vervelend zeg!
Je zou nog kunnen proberen om biotine en lijnzaad olie bij te voeren, mijn ervaring is dat daar het haar wel iets dikker van wordt en wat sneller groeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:29

Hoe erg is het ts?
Kan het niet zijn dat een ander paard het heeft afgebeten of hij het heeft afgeschuurd? Wel ontzettend balen zeg! Ik zou het nu recht knippen zodat het mooi terug groeit.

Falcobabe

Berichten: 1348
Geregistreerd: 10-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 12:33

Belle2000 schreef:
Hoe erg is het ts?
Kan het niet zijn dat een ander paard het heeft afgebeten of hij het heeft afgeschuurd? Wel ontzettend balen zeg! Ik zou het nu recht knippen zodat het mooi terug groeit.


Het is echt heel lelijk kort gedaan, ik gok dat het nog een kleine 10tal centimeter lang is ipv meer dan 20 :(

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:34

Laurievc schreef:
Mag ik iets heel vreemds zeggen? :+ Op aliexpress wordt er een middeltje verkocht. 'Andrea' genaamd. Er zijn heel veel mensen die hier positief over zijn: minder uitval, dikker haar, haar dat sneller groeit ed. Misschien het proberen waard?


Ik heb dit ook vaker voorbij zien komen via facebook. Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat mensen dit 'zomaar' gebruiken, je weet niet watvoor troep erin zit en of het wel gezond is voor je lichaam...
Dus persoonlijk zou ik het nooit op een paard gebruiken, maar dat is iedereens eigen keus :)

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:37

Myou schreef:
Laurievc schreef:
Mag ik iets heel vreemds zeggen? :+ Op aliexpress wordt er een middeltje verkocht. 'Andrea' genaamd. Er zijn heel veel mensen die hier positief over zijn: minder uitval, dikker haar, haar dat sneller groeit ed. Misschien het proberen waard?


Ik heb dit ook vaker voorbij zien komen via facebook. Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat mensen dit 'zomaar' gebruiken, je weet niet watvoor troep erin zit en of het wel gezond is voor je lichaam...
Dus persoonlijk zou ik het nooit op een paard gebruiken, maar dat is iedereens eigen keus :)
Ik ben er ook niet voor hoor, maar het viel mij ook op hoeveel mensen hier positief over waren. Ieders eigen keuze idd, maar misschien voor TS een goede tip :j

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:46

Wat een idiote vent :oo Ik zou daar dus niet meer gaan lessen!

Stalgenootje van mij kocht eind van de zomer haar nieuwe pony en de vorige eigenaren hadden kort daardoor een 'uitschieter' gehad met het 3de oor scheren. Resultaat: hele voorpluk weg, er hing nog 1 zielig overgebleven toefje :7

Volgens mij doet ze er niet veel bijzonders mee, smeert er af en toe wat lotion in (verzorgend, eigenlijk voor eczemers) en dat groeit an sich best weer netjes aan. Een volle bos in ieder geval, alleen nog niet zo lang.

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:46

Je hebt ook wonderolie...(castorolie) dat schijnt ook te helpen (smeer het soms wel op kale "speelplekjes" (zo fijn als ze weer eens lomp gebeten zijn) groeit het ook beter aan.

Ik ben denk ik wel zo'n trut als iemand dat bij mijn paard zou doen en ik zou weten wie het is... (Dan zou ik me echt moeten inhouden het niet terug te doen :'))

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:59

Ayasha schreef:
Gdg: die wat hier aan de manen knipt kan toch maar beter maken dat ik hem of haar niet zie de eerste tijd... Je blijft met je fikken van mijn paarden af tenzij ze dusdanig in nood zijn dat hun leven er van af hangt.

TS: heb je het er wel over gehad met hem dat dit niet nog eens moet gebeuren?

Oh, hier ook hoor! Je hebt met je poten van mijn paarden af te blijven, het idee alleen al! Ik zou ook laaiend zijn, daarom had ik ook deze ' -:(- ' gebruikt.

Maar niet om kunnen gaan met het feit dat die pluk nu korter is? Neuh, dat vind ik echt zwaar overdreven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:32

Ik zou toch ook best triest zijn als mijn merrie haar prachtige manenbos afgeknipt zou zijn. Niet mee om kunnen is een groot woord maar ik zou toch ook elke keer weer even innerlijk vloeken als ik het zag.... := := Wellicht bedoelt Ts dat..
En dan heeft mijn merrie snel groeiende dikke manen van zichzelf... Als ze dat al niet hebben en je had al zo lang moeten wachten op een langer stuk en dan gaan een of andere clown het af knippen... Ja, het penny-meisje in mij kan wel begrijpen dat je daar enorm van baalt... en best lang van blijft balen. :o

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:37

zo.. en wat nu dan, heeft hij wel gezegt waarom hij dit zomaar heeft gedaan behalve het "anders zat het in de ogen" want ik zou hier toch echt niet blij mee zijn

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:43

(hier een kapster sprekende) Je kan als het heel erg bot is afgeknipt de voorpluk verticaal omhoog kammen en de uiterste punten een beetje met een uitdunschaar wat inknippen, zodat de harde lijnen er een beetje uit zijn, en het iets natuurlijker gaat vallen. Dan geregeld de uiterste puntjes wat bijknippen (ook omhoog kammen) zodat het weer mooi vol kan bijgroeien...

Zal hier ook echt niet blij van worden.....

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:05

ninne1 schreef:
(hier een kapster sprekende) Je kan als het heel erg bot is afgeknipt de voorpluk verticaal omhoog kammen en de uiterste punten een beetje met een uitdunschaar wat inknippen, zodat de harde lijnen er een beetje uit zijn, en het iets natuurlijker gaat vallen. Dan geregeld de uiterste puntjes wat bijknippen (ook omhoog kammen) zodat het weer mooi vol kan bijgroeien...

Zal hier ook echt niet blij van worden.....


Dit inderdaad, je kan het ook kort knippen (zo is het bij ons ook vaak genoeg gebeurd, maar dan de lange manenkant en bij een Anglo Arabier).
Niet rechte manen groeien echt minder snel dan recht afgeknipte manen.

Edit: heb je een foto van de pluk? Zodat wij er een beeld bij kunnen krijgen?

thriam

Berichten: 86
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:13

extensions zijn niet echt een optie vrees ik. Wel appart dat iemand zo de schaar d'r in zet.

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:14

thriam schreef:
extensions zijn niet echt een optie vrees ik. Wel appart dat iemand zo de schaar d'r in zet.


Van extensions gaan ze niet sneller groeien, integendeel zelfs, maar ze zien er wel mooier uit dan een lelijke scheve voorpluk.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 04:12

Damn, ik ben best rustig en gereserveerd. Maar wanneer iemand met zijn handen aan mijn paard zou zitten zonder mijn toestemming zou ik toch echt actie ondernemen en erg boos zijn. Ik leef met je mee TS en wens je geduld toe want dat heb je nodig.