Handigheidjes in en om de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:25

Snooki schreef:
Daar heb ik 2 weken terug ook nog een heksenbezem gekocht!

Ik lees net de truc over het 1000 liter vat maar snap het niet? Ga eens googelen want klinkt precies als wat ik zoek om een vat niet te laten bevriezen

Die met de luchtbollen erin?
Wat snap je niet. Probeer ik het beter uit te leggen

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:26

RianneH schreef:
Leuk topic :D

Mijn favo handigheidje is toch wel de heksenbezem. Eindelijk vegen zonder te hangen en rugpijn op de gewone bezem, die vol zit met het zand dat net geveegd is.
Maar, wat is het lastig een nieuwe te vinden. Alles wat ik tot nu toe tegen kom is voor de sier, daar valt niet echt mee te vegen..


Ik weet niet waar je woont, maar tuincentrum het Oosten in Aalsmeer verkoopt ze altijd. Kosten daar €3,50 of zo. Ze zijn inderdaad ideaal!

Aanhangernet heb ik ook gehad als slowfeeder, helaas gaan ze wel vrij snel stuk tov een 'echte' slowfeeder, dus kostentechnisch was dat voor mij niet handig.

Als dekenrek had ik altijd een PVC buis met een strotouwtje erdoor hangen. Verschillende diktes buizen, boven elkaar, en je hebt een prachtig rek voor dekens en dekjes.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:27

Ik heb even gezocht via Google maar moet hier nog een slang bij aangesloten worden? Ik kwam uit bij visvijver.nl meen ik maar werd er niet wijzer van

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:28

Las ergens dat je een oud vergiet makkelijk kan gebruiken om ijs uit de waterbak te halen zonder koude ijsvingers te krijgen. Hoop dat het me deze winter gaat helpen O:)

Het kinderharkje wat ik heb komt van de cranenbroek maar die is vooral handig voor noten en hondenpoep moet ik zeggen ;)

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:29


tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:30

tinkersjakie schreef:
Mizora schreef:
Wij hebben bij iedere kraan een wc-borstel hangen. Deze gebruiken wij om de waterbakken en voerbakken schoon te maken en soms ook voor onze schoenen, uiteraard nieuw gekocht.

:')
Wel handig. Wij gebruiken een borstel maar dan moet je dus met je handen in het water.
Snap niet dat ik er nooit opgekomen ben want gebruik wel 1 bij onze filters van de vijver :=

Afwasborstel gebruik ik hier, heeft ook een steel.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:15

Snooki schreef:


Ja deze heb je nodig maar ook een luchtpomp die ik eerder in een link zette. Als goed is die compleet dacht ik.
Je hebt dus een luchtpomp die lucht door een slang perst door die bollen heen. (Ik heb die ronde van 5 cm). Kunt ook een schijf op de bodem leggen.
Hier op de foto zie je wat je allemaal nodig hebt

Afbeelding

Dat witte verdeel staafje waar alle slangen op aan gaan heb ik 1 met kraantjes eraan. Zodat ik wat dicht kan zetten of zachter kan zetten omdat ik niet altijd alles gebruik maar 3 of 4 slangen.
Zoals deze

Afbeelding

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:55

Super handig!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:37

Voor degene die van een aanhangernet vd action een hooinet hebben gemaakt:

Ik heb eergister een gemaakt en in de stal gehangen.
Beide paarden lijken het onderste er niet uit te kunnen krijgen.
Komt dit jullie bekend voor?

Het net hoger hangen gaat denk ik lastig omdat je hem dan moeilijk kunt vullen.
Iemand tips?


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:39

opisop_shop schreef:
Voor degene die van een aanhangernet vd action een hooinet hebben gemaakt:

Ik heb eergister een gemaakt en in de stal gehangen.
Beide paarden lijken het onderste er niet uit te kunnen krijgen.
Komt dit jullie bekend voor?

Het net hoger hangen gaat denk ik lastig omdat je hem dan moeilijk kunt vullen.
Iemand tips?


[ [url=m/ADI7tz.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/DQC4Ss.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/FdQ6OQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij mij krijgen ze het er best uit, kost alleen wat moeite. Dus soms houden ze iets eerder op met eten tot ze weer honger krijgen :')

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:40

Ik heb een gewoon hooinet maar hier heeft de mijne ook last van!

Anoniem

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:41

Mijn beide ponys hebben dat ook, onderste laten ze erin zitten. Heel irritant!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:51

hhhmmm ligt dus niet persé aan mijn fabricage, hahaha.
Hebben jullie hem ook op deze hoogte hangen?
Mijn paard at de eerste nacht goed en tevreden maar was gisteren en vanochtend super chagrijnig op stal en ik vermoed dat het net de boosdoener is...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:51

Op de vorige stal waar ik werkte word ook vanaf de hooizolder opgestrooid, echt ontzettend fijn. Natuurlijk wel voor zorgen dat er geen paarden in de stal staan. Maar binnen 10 minuten had je 30 stallen opgestrooid. En ik sproeide altijd even na het opstrooien voor ik ging vegen om het stof zoveel mogelijk te beperken. Dagelijks even alles open zetten voor een uurtje en je hebt weer een frisse stal. Scheelt ook weer een hoop veegwerk in de stalgang.

Ook hadden we hooi ruiven voor de stal waar veren aan vast zaten zodat je makkelijk het hooi er tussen kon stoppen. Voerbakken kon je naar buiten draaien en weer naar binnen als ze gevoerd worden. Ideaal als je luchtzuigers hebt of paarden die schuren.

En we hadden roosters achter in iedere stal waarvan je een stuk los kon halen, daar veeg je dan alle mest in en natte plekken, dan valt het in een mestput met lopende band die alles naar de mesthoop verplaatst.

Dus dat wil zeggen dat je met dit soort handigheidjes maar 3 man personeel nodig hebt voor 35 paarden :D

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:42

opisop_shop schreef:
Voor degene die van een aanhangernet vd action een hooinet hebben gemaakt:

Ik heb eergister een gemaakt en in de stal gehangen.
Beide paarden lijken het onderste er niet uit te kunnen krijgen.
Komt dit jullie bekend voor?

Het net hoger hangen gaat denk ik lastig omdat je hem dan moeilijk kunt vullen.
Iemand tips?


[ [url=m/ADI7tz.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/DQC4Ss.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/FdQ6OQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb die bij mij thuis en die ik bij een stalgenoot gemaakt heb aan de onderkant vast zitten. Ze heeft hem nu onder los omdat pony net kapot trok
Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:19

Had ik ook aan zitten denken maar volgens mij lukt dat niet bij mijn stal. Hij zou ook waar hoger moeten denk ik maar moet even kijken hoe dat kan zodat hij nog wel normaal door niet al te grote stalhoudster gevuld kan worden.

belle_boef

Berichten: 10746
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:27

Volgens mij eet die onderste helft minder fijn. Laten ze bij mij ook liever staan tenzij er geen nieuwe lading volgt en ze honger hebben .

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:22

opisop_shop schreef:
Had ik ook aan zitten denken maar volgens mij lukt dat niet bij mijn stal. Hij zou ook waar hoger moeten denk ik maar moet even kijken hoe dat kan zodat hij nog wel normaal door niet al te grote stalhoudster gevuld kan worden.


Zou je hem ook niet op spanning kunnen krijgen door de buitenste punten opzij te trekken naar buiten toe.
Zie dat je de middelste haken ook elastiek aan hebt (of lijkt dat zo??) want dat zal ik gewoon gelijk aan de karabijn den zodat ie ook niet zo doorhangt als er hooi in zit.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:53

Zo hing hij eerst. Daarna gewoon rechtstreeks aan de stalwand gehangen dus hij hangt inmiddels strak.

Ik zal even kijken of er een touwtje tussen de wandplanken doorpast maar ik vermoed van niet.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:15

Die heksenbezems zou je ook kunnen bestellen bij de Gelderse bezembinderij in Hoenderloo, goedkoper dan bij welkoop ed.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:46

Ik kom even binnen vallen.
Hoe kan ik dit het beste maken/oplossen?

Ik heb van die grote vierkante balletboxen in de weide staan waar ik dagelijks hooi in gooi zodat ze overdag kunnen knabbelen. Rij dagelijks in alle vlugte een kruiwagen door de wei om hooi in die bak te kappen.
Nu sta ik dagelijks om 6u op, moet om 7u beginnen met werken (10 minuten vroeger opstaan zie ik niet zitten -O- ).

Dat moet makkelijker denk ik dan.
Nu heb ik grote hooinetten ( Equiculinair, 6x6 maas maat Large) besteld en dacht als ik die dan vul in de avond en het hooinet en alles in zo een bak gooi in de ochtend.
Van een paard kan ik er op aan dat ie hem mooi laat liggen. Van de ander ben ik zeker dat als het niet vooruit gaat hij met net en alles aan de wandel gaat.
Dus hoe leg je zoiets gemakkelijk vast aan zo een bak?
Gat in de zijkant boren, strotouw erdoor en aan die strotouw een haak waar het hooinet aan vast kan?

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:50

Afbeelding
Niet zo goed te zien. Ik ben netten (van de Epplejack) die ik dicht treken met een haak er aan. Die haak ik aan de bodem.
Heb een handje vol netten zodat ik ook meer kan klaar leggen dan dat ik nodig heb zodat een ander ook zou kunnen voeren als dat eens nodig is.

Sure_lee

Berichten: 10405
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:01

Ik heb bij de action een soort elastisch ding gekocht met aan beide kanten een sluiting. Die heb ik aan de onderkant van mijn bak vastgemaakt en de 2 sluitingen maak ik aan het net vast.
Gaat nergens heen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:06

Hebben jullie daar misschien een foto van? Kan me er zo weinig bij voorstellen haha

Sure_lee

Berichten: 10405
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:18

_mexx_lady_ schreef:
Hebben jullie daar misschien een foto van? Kan me er zo weinig bij voorstellen haha


Geen detail foto maar misschien kun je je zo een voorstelling maken?

Afbeelding

Afbeelding