wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
niempje
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-04

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 17:57

hallo bokkers Lachen

ik heb sinds een jaartje een merrie.
eerst leek het allemaal goed te gaan,maar langzaam kwamen er steeds meer problemen bij.
om jullie een heel verhaal te besparen zal ik alleen vertellen hoe het nu dus gaat.
ze is nu zo lastig geworden dat ik gewoon niet meer met haar overweg kan.
het begint als ik aankom,ze kijkt dan van ow ben je er?
dan haal ik haar eruit voor de mesten,dan staat ze daar super chagerijnig van schiet op.
het lijkt ook alsof ze nergens meer plezier in heeft,als ik haar op de wei zet,dan is ze in het begin gek,en erna staat ze bij de draad van haal me eruit.
met poetsen is ze heel chagrijnig en wil ze de helf niet,en is ze steeds boos.
en als ik dan in de bak iets wil doen is het ook nooit goed,als ik ga longeren straalt het gewoon van haar af dat ze het echt met tegenzin doet,steeds overal naar andere dingen kijken en alles met tegenzin doen.
met rijden,als ik wil gaan opzadelen is ze al boos,en loopt ze met een lang gezicht mee.
met eten is ze altijd kieskeurig,ook vaak dat ze dan gewoon niet wilt eten,en gewoon gaat staan hinneken van hallo krijg ik wat anders,of ze eet het met lange tanden op.

zoals jullie mischien kunnen begrijpen is dit ook echt helemaal niet meer leuk voor mij,ik zelf word ik er ook harstikke chagerijnig van,en krijg hierdoor er ook steeds minder zin in,als ik denk wat ik wel niet allemaal voor haar doe en over heb,en dat je dan zowat terug krijgt dat niets goed is?

kan iemand mij mischien helpen wat ik hiermee moet of kan doen?

alvast heel erg bedankt voor de genige die me kunnen helpen en hierop reageren.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:01

mischien een keer laten nakijken,of hij helemaal gezond is?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:03

kijk doordat jij chagrijnig word, geef je dat gevoel ook op haar af.. ik zou lekker enthousiast allemaal leuke dingen doen, die je normaal niet zo snel zou doen!
ga eens lekker gek doen samen in de bak, maak bijvoorbeeld een bak met allemaal dingen waar je overheen en doorn kunt lopen en doe es gek! ga es lekker rennen met d'r!
Of maak eens een wandeling ipv rijden rijden buiten, ipv braaf de rondjes door de bak rijden doe es wat onverwachts ofzo.. dan krijgt ze er misschien wat meer plezier in!

en natuurlijk ga ik er wel vanuit dan dat ze lichaamlijk niets mankeerd!
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 21-01-04 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:04

welkom op bokt OK dan!

even een paar vraagjes, misschien is dat ook wat makkelijker voor de andere bokkers dan.

-hoe oud is je paard?
-is ze al zo een beetje 'onaanhankelijk' geweest sinds je haar kocht, of is ze pas de laatste tijd volledig veranderd?
-blijft het bij chagerijnig doen of valt ze je ook aan?(bijten, trappen...)
-heb je haar medisch al laten nakijken?

anders kan je misschien wat VD gaan doen, wat grondwerk en spelletjes met je paard. De meeste leven daar van op Lachen

niempje
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 18:07

Waterkippie schreef:
kijk doordat jij chagrijnig word, geef je dat gevoel ook op haar af.. ik zou lekker enthousiast allemaal leuke dingen doen, die je normaal niet zo snel zou doen!
ga eens lekker gek doen samen in de bak, maak bijvoorbeeld een bak met allemaal dingen waar je overheen en doorn kunt lopen en doe es gek! ga es lekker rennen met d'r!
Of maak eens een wandeling ipv rijden rijden buiten, ipv braaf de rondjes door de bak rijden doe es wat onverwachts ofzo.. dan krijgt ze er misschien wat meer plezier in!

en natuurlijk ga ik er wel vanuit dan dat ze lichaamlijk niets mankeerd!



daina ze is helemaal nagekeken,en is 100% in orde,dus daar ligt het echter niet aan.


in de bak gekke dingen doen heb ik vaker geprobeerd,daar word ze alleen nog maar chagrijniger van,en gaat dan saai en verveeld in het midden staan en wilt niets doen.
bij ons op de manege mag je niet alleen buiten rijden,wandelen zou wel kunnen gaan,dat vind ze wel leuk en doe ik ook vaker,maar ze knapt er niet van op helaas.

maar ik was nooit chagrijnig,zij is altijd zo,en ik bedoelde dat ik dan op een gegeven moment ook zo ga worden.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:08

als het niet medisch is:
hoe is het met de afwisseling in haar leven,hoe is ze met een strandrit of in het bos?
ben je consequent genoeg in de verzorging?
kriebel haar vaak waar ze echt lekker vind.
keertje verwennen met slobber.
ben je zelf wel gezellig,straal je rust uit?
kom ze er vaak genoeg met andere uit?
soms helpt een andere stal of een rustuge hoekbox.
(word ze geterrosiseerd door een nieuwe buurman of misschien doet ze het wel zelf)
opkikker/vitamines/wortels/penen.
probeer je te concentreren wanneer ze het wel fijn heeft en niet wanneer ze het niet leuk heeft en speel daar op in..

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:11

Vitamine geven wil ook nog wel eens helpen.
Je hebt hebt ook vitamine die iets van zon is of zo (a of e)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:17

waarom mag je niet zonder begeleiding buiten rijden Verward
tis toch je eigen paard.. of heb ik dat verkeerd begrepen Haha!

tja ik zou het toch proberen om super enthousiast te doen als je wat gaat doen!

komt ze wel lekker op de wei?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:40

Par heeft ook weleens van die dagen....wil niet gekriebeld worden, houdt niet van knuffelen en heeft echt zo'n het kan me niet schelen wat jij doet uitstraling over zich heen Haha!

Ik kan er wel om lachen, ken meerdere merries die dat hebben, de 1 meer dan de ander en ik pest haar er graag mee.

Wil je niet geknuffeld worden? Doen we het lekker stiekum toch Tong uitsteken en dan zet ik er gewoon een superirritant stemmetje bij op en binnen no time is ze dan aan het mee vervelen omdat ze het niet kan laten te laten zien dat zij veel beter kan pestten dan mij Schijnheilig

En andere keren negeer ik het gedrag, ze komt vanzelf wel als ze zin heeft.

Dus zelf gewoon vrolijk blijven, ze is gewoon een klein chaggie meissie en als je mee gaat zitten pruilen lijkt het allemaal alleen maar erger.