Verkopen of verhuren...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Verkopen of verhuren...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 14:36

Na 2 weken met mezelf in 6-strijd te hebben gezeten, vraag ik nu toch maar jullie advies... Tong uitsteken

Na 3,5 jaar kunnen Stanley en ik nog steeds niet samen door 1 deur. Hij is heel dominant en ik kan hem gewoonweg niet de baas. Boos!
Nou heb ik de moeilijkste stap genomen die ik ooit heb moeten nemen: ik heb hem te koop gezet...

Toen werd ik gebeld door een vrouw die hem graag wilde heropvoeden.
Ik zag dit als de perfecte oplossing, want ik hoefde hem niet te verkopen (kon er rustig over nadenken *LOL* ). Ben bij haar wezen kijken en het zag er niet uit!! Zó enorm vies, onveilig en klein, dat wilde ik hem niet aandoen. Had dus besloten dat het beter was om hem dan tóch maar te verkopen.
Heel veel verdriet, want nu waren er geen oplossingen meer... En het is ook niet de makkelijkste pony, ben dus ook onwijs bang dat hij in de handel terechtkomt (dat heeft hij gewoon niet verdiend).

Ik heb hem dus wéér te koop gezet, met heel veel pijn vanbinnen. Heb echt het idee dat ik verscheurd word, m'n aller aller allerbeste vriendje moet weg, want het gaat niet meer...

Kreeg ik opeens een geweldig idee : aanbieden als lease-pony. Hier komen echt veel reacties op! Op deze manier kan ik wennen aan het idee dat hij er niet meer is (en is het dus makkelijker hem in de toekomst te verkopen) en hij is nog steeds van mij, kan hem dus ten alle tijden ophalen als het niet gaat (bij 1 van de partijen). Geen kans dat hij in de handel terechtkomt. Schijnheilig

Wat vinden jullie? Alsjeblieft geen 'goede adviezen', want hij móét gewoon weg, geen probeersels meer voor ons...


Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:46

Dat leasen is misschien een oplossing maar stel........... (wat niet ondenkelijk is)

Er gebeurd iets met Stanley waardoor hij niet meer te rijden is, gezondheidsredenen, en de mensen die em leasen willen hem niet meer, draai jij voor de kosten op en zit je (om het maar even heel erg banketstaaf te zeggen) met een pony te kijken waar je niets mee kan..... En dan kan je het niet eens meer verkopen omdat ie niet meer gereden kan worden.

Als je em leased gaat ie waarschijnlijk ook naar een andere stal (????) DAn kan je dus zelf geen oogje in het zeil houden of die mensen er wel goed mee omgaan en misschien had je het zelf aan kunnen zien komen dat er iets niet goed met em was en tijdig een DA kunnen inschakelijken.

Ook zeg je dat het geen makkelijk dier is, stel die mensen houden op met leasen en er heeft een of andere gek op gereden die hem nog moeilijker gemaakt heeft dan ie al was. Dan is ie nog moeilijker te verkopen en gaat leasen ook niet meer zo makkelijk !!!!

Je snapt t, ik zou het niet doen als ik jou was........ Tenzij hij bij jou op stal blijft en je zelf kan toezien dat alles goed gaat..........

Geen goede adviezen, maar als ik jou was zou ik de verkoop gewoon doorzetten..... En je helemaal losmaken van hem, is ook hard, maar wel beter voor jullie allebei denk ik !!!!

Succes in ieder geval !!!!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 14:49

Ja, je draagt inderdaad wel goede punten aan... Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Zie dat jij in dezelfde positie zit... Jij ook succes!!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:53

Ja thanx !!! Zelfde situatie idd en ik heb er goed over nagedacht en ik doe het NIET !!! Niet weg bij mij op stal dan !!!

Ik blijf hopen op een lief en goed niet baasje !!!! EEn beetje toekomst zekerheid voor mij en haar !!!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:03

Kan je hem niet door iemand bij je uit de buurt laten bijrijden? En evt. een heropvoeding laten geven? En als diegene normaal met hem kan rijden, dan kan diegene jou misschien les geven ofzo. T zal je waarschijnlijk wel wat gaan kosten, maar tis voor een goed doel!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 15:12

Ikzelf stap nooit meer op en bijrijders stoppen allemaal binnen een maand...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:23

Wat Ludora hierboven schrijft, is imo. zeker iets om rekening mee te houden.
Een gewetensvraag Knipoog :
Gaat het alleen om het feit dat je paardje dan op papier nog van jou is ?
Verkopen is een grote stap waar je (heel begrijpelijk:j) je twijfels bij hebt omdat je hem dan echt "kwijt" bent.
Maar zou het voor je paardje echt uitmaken of hij geleased wordt of verkocht wordt aan een goed baasje ?

Een ander aspect van leasen: je krijgt hem alleen terug als het niet goed gaat, dan ben je waarschijnlijk nog verder van huis als nu.
Persoonlijk zou ik toch proberen om afstand te nemen de nare bijsmaak van "verkopen".

Als je een persoon op het oog hebt die met je paardje overweg kan en hem goed de baas kan, zou ik deze persoon uitgebreid de mogelijkheid geven om kennis te maken/proefrijden.
Is je gevoel goed, dan verkopen.

Zelf zou ik in eerste instantie op zoek gaan naar een iets ouder persoon die veel ervaring heeft, dan heeft je paardje toch betere kansen dan bij een beginner (die krijgt waarschijnlijk nog veel meer problemen dan jij nu hebt).
Veel succes met je keuze Ach gut

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:23

Het dier zal zelf ook niet gelukkig zijn in deze situatie, dus wat is het goede doel dan ??

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:29

Ik ga helemaal met Ludora mee.
Leasen heb jij nog steeds de lasten (zeker als er iets gebeurd) en niet meer de lusten. Verkopen heb je ook die lasten niet meer.

Je zou bij verkopen eventueel nog een proeftijd kunnen afspreken, maar ook daar zitten veel haken en ogen aan. Bij een proeftijd bij jou op stal onder jouw toezicht voorkom je al een boel en dan gaat hij uiteindelijk niet met een volslagen onbekende mee, misschien is dat een goede middenweg?

Nulla tenaci invia est via

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 15:36

Ja, snap ook wel dat ik dan alleen de 'lasten' heb, maar de enige 'lusten' die ik heb is het troetelen enz. Ik rij ongeveer 1x per maand, dus daarvoro hoef ik hem niet te houden. En hij blijft van mij, als ik dan niet zonder hem kan, kan ik hem gewoon ophalen... Vind dat toch wel een heel fijn idee...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:38

Kun je als "overgangsregeling" niet op zoek gaan naar een bijrijder die het een X aantal dagen in de week van je overneemt?

Nulla tenaci invia est via

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 15:41

Ja, ben ik mee bezig geweest, maar bijrijders van tegenwoordig hebben geen doorzettingsvermogen meer... Haha!

Stanley accepteert (buiten mij) weinig mensen op zijn rug, hij heeft dan echt 1 vaste berijder nodig die een band met hem kan opbouwen. Scheve mond

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:48

Wat als je hem verpest terug krijgt?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:50

ik lease zelf ook een paard via mijn manege.. een perfecte uitkomst al zeg ik het zelf. hij is al 15 en heeft geen drol gepresteerd en altijd maar rondjes gelopen in de manege.. maar toch ga ik hem deze zomer kopen.. hijverdient bijmij alstie niemeer kan zun ouwe dag.

ik vind jouw haf echt onwijs gaaf. ben een haflingergek en wil in de toekomst 1 hebben. helaas heb ik nu geen geld...
tis ook dat je niet in de buurt woont.. ik had wel een poging willen wagen om op hem te rijden. heb zat ervaring met eigenwijze haflingers en fjorden.. mun schoonouders hadden er ook 1..
maar heel veel succes met je beslissing.. ik weet datie moeilik is.. ik heb ook voor dekeuze gestaan om mijn paard weg te doen..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:54

Hoi Diane, ken je me nog? ik wilde vorig jaar een zadel van je kopen voor mn QH merrie, je bent nog bij me op stal geweest om het zadel te passen (lexmond). Helaas was ie veel te smal. We hebben het toen over western gehad en natural horsemanship etc. We hebben toen een hele tijd staan ouwebetten. Je wilde toen misschien ook nog les van me hebben want je had toen al problemen met je paardje. Nooit meer wat van je gehoord, maar misschien moeten we toch weer eens praten of wil je echt niet meer op je paard stappen?
Je hoeft niet te reageren, even goede vrienden als je denkt dat het niet werkt, maar zo ja stuur me maar een PB tje als je mn tel nr wilt, dan praten we verder.
groetjes
ciska
Laatst bijgewerkt door cissy op 21-01-04 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 15:55

NoaC schreef:
Wat als je hem verpest terug krijgt?


Kan dat...? Ik wacht op een mailtje van jou!! Haha!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:01

Zijn er geen mensen van bokt, die hem geen opvoedcursusje kunnen geven? Heb dat ook vaak zat gedaan en verschil kan erg groot zijn!

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:01

Huh, bedoel je mij Diane? snap die quote niet helemaal, leg eens uit aub...

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:04

cissy schreef:
Huh, bedoel je mij Diane? snap die quote niet helemaal, leg eens uit aub...


Nee, had het tegen NoaC. Ik stuur je zo even een PB! *LOL*

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:05

okidoki, ben wel aan het werk maar zal straks effe checken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers