Hoe oud is jou paard/pony, en wat rij je ermee?16+

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:31

sgw = samengestelde wedstrijd = dressuur + springen + cross op een dag voor een klassement = de lichte vorm van wat we vroeger military noemden


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:45

Mijn paard is nu 7 (bijna 8) en we rijden recreatief (voornamelijk dressuur). Ze is nog nooit uitgebracht maar wellicht dat ik later dit jaar wel eens een wedstrijdje wil rijden

Ik denk trouwens dat de topic-starter graag wil weten wat mensen met een paard ouder als 16 jaar nog doen qua rijden Bloos!

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 15:55

Ja dat klopt wel een beetje wat je schrijft (Marchal), maar ook ben ik geinteresseerd in het algemeen wat mensen met hun (verzorg) paard/pony doen.

Wat de 16+ betreft, zijn er mensen (veelal fanatieke wedstrijdruiters/amazones) die het maar niks vinden om met een ouder paard wedstrijden te gaan rijden. Nu kan mij dat niet zoveel schelen, maar volgens mij denken juryleden daar anders over.
Mijn paardje is gezond en ziet er goed uit, de meest schatten hem veel jonger. Maar zodra ze de leeftijd horen, lijkt het wel of er een knop in die mensen omgaat. Jammer, want er lopen genoeg paarden met die leeftijd nog internationaal.
Voor mij is het puur hobby, en of hij nu 3 of 17 is, dat maakt niet uit. Tuurlijk lijkt het me weer leuk om met een jong dier te beginnen, maar een wat ouder paard is ook wel fijn. Je weet wat je eraan hebt.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:16

Opa Sepp was 21 toen hij nog wedstrijden liep. Dressuur, springen en SGW.
Helaas door een peesblessure moest hij stoppen, anders had ik hem nog langer gestart.
Toen hij weer helemaal goed liep, heb ik hem nog wel gereden maar geen wedstrijden meer. Dressuur lag ons niet zo en springen op wedstrijdnivo durfde ik niet meer aan met zijn pezen.
Inmiddels is hij 29 en met pensioen omdat een paar jaar geleden de oude blessure weer op ging spelen.

Overigens het commentaar van een jury na een verkl*te dressuurproef toen hij al 20 was: "Ach, als hij wat ouder wordt en meer ervaring krijgt, zal hij wel rustiger worden."
De jury dacht dat hij een jaar of 4 was, dus maar even uit de droom geholpen door te zeggen dat ze maar eens goed op de coupon moest kijken.
Toen werd er hard gelachen: "Dan zal hij het wel nooit leren..."

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 17:25

Die opmerking kan ik ook wel een keer verwachten. Nou de meeste paarden halen die leeftijd niet eens, want dan zijn ze al versleten.
Als we mekaar maar blijven respecteren komt het wel goed.

Ik heb in iedergeval al tien jaar plezier van mijn paard, en hoop er nog wat jaartjes bij te doen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:17

mijn paard is 15,5.. bijna 16 Haha!
ga er als het goed is in maart knhs mee starten. onderling zijn we b+4 in 4 wedstrijdjus Tong uitsteken. mun doel is hem zowiezo officieel nog in de l1 misschien l2 rijden. zolang hijhet nog kan blijf ik wedstrijden doen.. zodra hij te stijf enzo wordt ga ik hem recreatief berijden en magtie lekker met pensioen Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110616
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:23

Orlando is 23 en wordt op M2 niveau gereden!

Alleen is hij momenteel kreupel! Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:55

mijn pony is tussen de 25 en de 35 en rijd er nog dagelijks op, is nog steeds de snelste van de buurt en spring zo een meterhoog en 2 meter breed. is meestal niet te houden met rijden enzo.

Is vorrig jaar nog een keer 3e en een keer 2e geworden op de keuring, ze zag er goed uit voor haar leeftijd (25 opgegeven).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lailapri op 21-01-04 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Mist

Berichten: 9477
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:58

Mijn schimmel heb ik vroeger mee gesprongen (wedstrijd dan ) en verder heb ik tot mijn verhuizing naar Belgie wekelijks met haar in de springles bij een prof.ruiter gereden, toen was ze 19 (midget tussen de grote paarden!) en nu over 2 mnd 22 jaar. Ik wil dit jaar weer met haar starten! want ze is nog net zo fris (understatement) en soepel, als toen ze 3 was.
De bruine is mijn avantar heb ik 16 jaar geleden als veulen gekocht, met de bedoeling daar mee te gaan springen- helaas had ze al arthrose voordat ze was ingereden, dus dat is er nooit van gekomen. Thuis rij ik met haar dressuur op ong. L niveau + recreatief, ik wil ook met haar dit jaar voor het eerst starten !

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:33

Hij is 11 en ik rijdt M2

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:37

Evita is 17 en 8 maanden, en we rijden gewoon dressuurmatig en s' zomers een paar wedstrijden op licht 2-niveau. Maar af en toe een sprongetje of een buitenrit kan ook geen kwaad. Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:38

Ik ben ooit eens met een paard van toen 23 voor het eerst in de B gestart, was voor het paard zijn eerste wedstrijdervaring Haha!
Hij zag er trouwens ook wel uit naar zijn leeftijd, fysiek was hij in goede conditie, maar wat bijvoorbeeld ooit een kol was geweest, was nu een grote grijze vlek, en later waren zijn hele hoofd en zijn liezen zelfs grijs.
Ik ben toen tot L dressuur en L springen gekomen met hem, in 2 jaar tijd en heel weinig wedstrijden. Daarna hebben we nog een jaar of 2 af en toe een onderling wedstrijdje gereden op hetzelfde niveau.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 113 bezoekers