Kleine & vertrouwde box vs verhuizen naar grotere box

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 10:32

De box is half open. Dus ze kan met haar hoofd naar buiten. En het paard is 1.66, wel vrij kort (hoogbenig type zeg maar), ze kan zich makkelijk omdraaien in de box, heeft ruimte over om zich heen en kan ook in de box staan (helemaal) met hoofd in gewone positie zeg maar.

De huidige box is een 'vrije' kant heeft, dus niet links en rechts buren (ze staat op een hoek). Dat heeft ze bij andere box wel. Nu kan dat leuk zijn, maar ook niet.

Van de ene naar andere box wisselen en dan na paar weken weer terug als het niet bevalt, of paar dagen dat werkt niet zo bij ons, want dan zou iemand anders ook weer uit zijn/haar box moeten.

Ik vind 6 uur per dag buiten vrij normaal / best wel OK in de winter (ja ze staat er dan 18 uur in maar er zijn hele volksstammen paarden die veel langer binnen staan). Ze staat in een ruime paddock, met 2 andere paarden, ze rennen vaak ook wat heen en weer. Paard wil altijd graag weer naar binnen, heb niet de indruk dat ze haar box vervelend vindt. In de zomermaanden staat ze vrijwel niet op haar box.

De frisse lucht (soms wel erg fris :+ als het vriest is het echt steenkoud en bevriest ook de waterbak, werken we met emmers) en dat ze van alles ziet vind ik ook erg belangrijk.

De overweging om te verhuizen is meer dat ik denk dat ze dan beter kan slapen :Z

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:34

Lekker laten staan :j
Nadeel van een grotere stal vind ik zdlf dat ze vaker rollen en meer kans op vastrollen, heb daar echt nare ervaringen mee.
Buiten is buiten,is meer te zien,frisse lucht, veel gezonder :j

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kleine & vertrouwde box vs verhuizen naar grotere box

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:56

Ik zou ook lekker in die kleinere stal blijven, paard heeft prima naar zijn zin zo te lezen. Als hij zn kont makkelijk kan keren en draaien is het toch prima?

Ik had een stal van 2,75 bij 5m lang en daar paste ook nog paard van +1.65 in. Kon ook lekker naar buiten loeren.

En frisse lucht is ook goed voor een paard.

[o]

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:02

Het paard heeft dus geen last van dat de ruimte te klein zou zijn, kan gewoon fatsoenlijk draaien etc. Dan zou ik zeker blijven staan. In een beetje groter kunnen ze nog steeds geen rondjes galopperen. Jullie hebben het beide naar jullie zin in de huidige box, en hij heeft hier ook een buitenluik. Als je verhuist en het bevalt niet, kun je misschien niet meer terug. Nee, ik zou echt lekker blijven staan dan :)

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 01:00

Dat gaan we dus ook gewoon maar doen :D bedankt voor het meedenken allemaal +:)+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 137 bezoekers