Hooi/stro leveranciers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 10:42

Ik ben opnieuw op zoek naar hooileveranciers en stro leveranciers.
Ik had al iemand voor mn hooi, maar dat is zulk slecht hooi,veelst te stoffig met rommel en zelfs een dooie vogel dr in!!!! Boos!

Ik zat in plaats van stro aan Rapsodie te denken,die hebben ze in verpakte balen,wat ideaal is voor mij,aangezien ik het alleen buiten op kan slaan.
Wie heeft ervaring met Rapsodie?En leveren ze gewoon bij je thuis?Wat zijn de kosten(is t erg duur?)etc.

Tsja en qua hooi,mischien dat er iemand in mijn omgeving woont (alkmaar) en een goeie weet??

Alvast erg bedankt.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:54

ik gebruik in plaats van stro in de box VLAS en het bevalt mij prima. Eurolin levert het gewoon aan huis en het zit verpakt in plastic zakken met daar weer inpakfolie omheen. Het staat dan op een pallet en je zou het prima een tijdje buiten kunnen laten staan. Kost mij ongeveer 18,-- per pak, en ik koop dan 25 pakken tegelijk. Je gebruikt zo'n 4 a 5 pakken per maand. Lijkt duur, maar de mestbult is zeker kleiner, en mest afvoeren is ook niet gratis.

Stro voor de knabbel koop ik via zo'n handelaar uit de gouden gids. Zoveel kwaliteits verschil zit er nou ook weer niet in stro als je het per plakje voert.
Voor hooi heb ik een boer gevonden met veel land en zelf ook paarden. Die boer weet wat voor hooi goed is voor paarden. Ik betall bij hem 6,-- per pakje, en dat is niet goedkoop (ook niet belachelijk duur hoor), maar het is echt goed hooi. Ik kijk dus ook niet meer uit naar ander hooi.
Die boer had wel een bord in de tuin geplaatst met 'hooi te koop'....
Maar pak de gouden gids en koop gewoon eens twee pakjes hooi, dan kan je zien met wat voor leverancier je te maken hebt.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 12:51

Hey bedankt, ik ga zo meteen ff de gouden gids erbij pakken!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:54

Ik ken het probleem. Voor de 'kleinverbruikers' is het altijd moeilijk om aan goede kwaliteit hooi te komen. Vraag veel in dierenwinkels en bij andere paardeneigenaren waar zij hun hooi vandaan hebben. Als je een nieuwe handelaar/boer gevonden hebt vraag dan of je een baal open mag maken, zodat je erin kunt kijken/reuken. Koop nooit een grote hoeveelheid als dat niet mag.
Je vindt af en toe van alles en nog wat in het hooi. Blikjes, plastic bekertjes, glas (ja ook) en dooie muizen/vogels/veren.
Reden waarom ik altijd het hooi eerst in een kruiwagen uit elkaar haal en niet zomaar een plak in de box gooi.
Bij de Cooperatie hebben ze over het algemeen goed hooi, maar niet goedkoop. Bij de boertjes is de kwaliteit soms wat minder, maar weer goedkoper. Zo is er altijd wat. Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 12:59

Sh*t, we hebben geen gouden gids!Is kwijt... Frusty
Is er een site of zo hierover??

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:11


Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 22:47

Ik weet niet hoe smerig jouw paard (en) is/zijn, maar met een smerig paard is Rapsodie dus 3 x niets. Ik verbruikte 5 balen per 2 weken dus dat is meer dan 180,- per maand en dat vind ik wel een beetje te veel van het goede!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 00:15

Het is een smeerpoets,na een nacht kan ik er alweer een hele kruiwagen uithalen.
Van het Rapsodieplan ben ik al afgestapt! Haha!

Ik ga gewoon zoeken naar een stroleverancier en heb waarschijnlijk al iemand voor het hooi.

Maarre, alle tips zijn nog welkom hoor! Haha!