Het klikt niet meer, verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:05

Dat vind ik leuk om te lezen Rebeltje.
Zelf had ik met mijn merrie ook een probleem. Was haar helemaal zat en dacht er ook over om haar weg te doen. Heb daar ook lang over na gedacht en in die periode dat ik daar over dacht, kon ik helemaal niets met haar. Toen besloot ik dat ze een kans verdiende en vanaf het moment dat ik die 'negatieve' gedachte los gelaten heb, is het ineens weer helemaal goed tussen ons. En nu ben ik heel blij dat ze nog bij me is!! Dus ik hoop dat het met jou en Rashani ook weer helemaal goed komt. Succes!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:04

Ik kan me wel vinden in de reacties van pellie hoor. Pony's worden soms gewoon veel te snel verkocht. Bij mij ging het ook een periode niet zo goed met mijn pony, dan weer wel een tijdje, dan weer niet, dan weer wel. Nu ben ik zo ontzettend blij dat ik steeds toch door ben gegaan ondanks mn twijfels om te verkopen. Ik ben blij dat ik daar niet voor koos. Ergens is het moeilijk maar ergens is het ook de makkelijkste manier. Het lukt niet, dan maar weg en een andere.
Maar als het echt, echt niet meer gaat, dan is het idd voor allemaal beter om te verkopen. Maar persoonlijk zou ik daar wat langer over doen. Toen het bij mij niet zo goed ging, dacht ik, ik zie wel hoe het over een jaar is, dan kijk ik wel verder. En wat ben ik daar blij om.

Dat die druk weg valt, dat ken ik ook wel. Zodra ik dacht, nu ben ik het zat, ik verkoop haar, ging alles beter. Je zet jezelf misschien onder druk dat het leuk MOET zijn. Maar ga eens een poosje met de instelling van dat je het gewoon lekker aankijkt. Dat je haar altijd nog kan verkopen en dat dat niet vandaag beslist hoeft te worden!!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 02:19

Het ken ook gewoon niet klikken tussen mens en paard. ( daar kan ik zelf ook over meepraten)
Maar dat heb je tussen mensen ook. Met de ene ga je veel beter om dan de andere. Lovers
Maar heb je niet geprobeert om gewoon een time out te nemen? Cool
Zoek iemand die er een maand of 2,3 permanent voor wilt zorgen zodat je zelf helemaal niet naar je paardje toe hoeft. Gewoon even wat tijd voor jezelf om andere dingen te doen. OK dan!
Misschien dat je na een maand of 3 weer zin krijg.
Je paardje is als het moet zo verkocht maar vaak kan je die beslissing niet meer terug draaien en ben je hem voorgoed kwijt..... Verdrietig
Ik vind persoonlijk dat paarden veels te snel verkocht worden , vaak om redenen die nergens op slaan.
Maar je moet natuurlijk wel aan je paardje denken....
Als ze bij iemand anders ook een goed leventje krijgt en diegene kan leuk met je paardje opschieten, ach waarom dan ook niet. Knipoog
Maar nogmaals, je weet nu wat je aan je paardje heb, koop je in de toekomst misschien een ander paard weet je nooit wat je krijgt.....

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:40

Ik had/heb een beetje hetzelfde probleem. De laatste maanden ging het met rijden helemaal niet meer goed, waardoor ik er geen plezier meer in had. Mijn paard 'blokkeert' en is bokkerig, terwijl hij dat normaal helemaal niet heeft. Daar wordt ik dan weer heel erg onzeker van. Ik had dus ook al wel mijn bedenkingen of dit me nog wel die 600 euro in de maand waard is die ik er aan kwijt ben...

Ik heb een bijrijder voor 2 dagen in de week, en die had er geen probleem mee, maar ik heb toch besloten dat ik er een maand vol voor wil gaan, dus ik heb met mijn bijrijder afgesproken dat ik hem nu een maand helemaal alleen doe, vooral om het vertrouwen weer terug te krijgen. ik moet zeggen dat, sinds ik dat besluit heb genomen (nu een week terug), het ineens eigenlijk best lekker gaat. Ik heb sowieso al elke week priveles en heb nu ook nog een vriendin bereid gevonden me te helpen. Die heeft toch weer net iets andere truukjes om het goed te krijgen. Nu bokt hij al weer minder, maar als hij bokt vind ik het ook weer minder erg. Ik weet niet of je een bijrijder hebt, maar misschien is dit dan ook een optie om de band met je paard weer goed te krijgen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:54

@ Coby. Bij een bokkend paard zou ik er eens een fysio of kraker bijhalen. Een paard bokt namelijk over het algemeen niet zomaar...

Als het voor de rest klikt, waarom zou je hem dan wegdoen?

Moon_lover

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:49

Mischien komt het geen zin meer hebben omdat er geen uitdaging meer inzit? Bij een ander paard kan dat er wel weer zijn. Bijvoorbeeld om een paard naar een hoger niveau te rijden. En dan krijg je vanzelf wel een band met een paard.

Succes met je beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:48

Ik vind dat 'niet klikken'/'geen passende combinatie' een hele goede reden KAN zijn om een paard te verkopen. Ik zou die beslissing alleen niet te overhaast nemen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 01:50

rebeltje schreef:
Zucht en vdaag was t allemaal weer zo fijn. Op een of andere manier is de druk weg gevallen.

Ik heb besloten het eerst nog een weekje of n maandje aan te kijken. Het gewoon nog n keer goed te proberen. Vind het namelijk zo zonde omdat ze me wel door een moeilijke tijd geholpen heeft en eigenlijk nog doet. Denk dat we elkaar nog maar n kans geven.

Oh jah, iemand nog n goed NH boek? of cursus of iemand die me er wat over kan vertellen?

Jah we gaan er weer ff hard tegenaan. Na dagen beroerd voelen had k toch zo iets dat k het nog steeds niet op kan geven.
Het blijft mijn grote liefde Lovers dus we gaan maar zorgen dat t weer klikt



nou maar dit is toch geweldig om te lezen!?!?! Dit bedoel ik nou... OK dan! OK dan!

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 02:34

Geef het inderdaad een kans. Lukt het dan niet dan weet je tenminste zeker dat je alles geprobeerd hebt en kan je ook vrede met de eventuele verkoop hebben als het niet mocht lukken.
Als het wel gaat lukken is het natuurlijk helemaal mooi!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 02:42

Pellie, dit kan inderdaad zo lopen, maar vaak loopt het ook niet zo. Ik ben MAANDEN blijven knoeien met onze pony, ondertussen is ze bij een andere bokker die haar nu ook weg zal doen ... het lukt ook bij haar niet ...
De beslissing is ook genomen om onze fjord niet krampachtig te blijven vasthouden. Hij is een bijzonder braaf dier, rustig en betrouwbaar maar voor z'n eigen goed hebben we besloten dat hij beter verdiend. Het doet verdomme pijn om zo'n lieverd te laten gaan en ik hoop erg sterk om hem bij een bepaalde persoon onder te brengen die het nu even moeilijk heeft maar die al van dag één een boontje heeft voor hem ... gewoon omdat ik weet dat ie daar het beter zal hebben dan hier bij ons. Soms is 'houden van' ook loslaten Knipoog En kiezen ook ... rationeel denken en het hart even in de vriezer zetten. Anders lukt zo'n keuze ook mij niet ... Of ik kan er drie net "iets" tekort doen of ik kan kiezen om het voor twee goed te doen en de derde het leven te gunnen die hij verdiend ...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 13:32

Tjah vond dat k toch nog niet genoeg gedaan had, vooral toen ik iemand anders op haar zag rijden.

Dus k heb nu 2 keer in de week priveles, en we gaan er weer hard tegen aan.

Wat vinden jullie trouwens van stapmolens? Ze zou er dan namelijk ook veel meer uitkunnen maar k heb een beetje een hekel aan die dingen. Maar jah als t goed voor dr s..

iedereen iig bedankt voor t advies.
OK dan!
groetjes

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:32

mijn instructeur zegt: het paard is een hobby,jij kiest je hobby en je hobby is er voor jou en jij niet voor de hobby. als je hobby niet leuk is moet je een nieuwe zoeken.
en het paard vindt altijd wel weer een leuke eigenaar die er smoor op word.
ik ben dit met hem eens.......
het kost je tenslotte een hoop poen en je moet er wel plezier in houden,misschien dat je dat plezier bij een ander paard wel vindt.

op elk potje past een dekseltje Ach gut

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:50

naadje24 schreef:
mijn instructeur zegt: het paard is een hobby,jij kiest je hobby en je hobby is er voor jou en jij niet voor de hobby. als je hobby niet leuk is moet je een nieuwe zoeken.
en het paard vindt altijd wel weer een leuke eigenaar die er smoor op word.
ik ben dit met hem eens.......
het kost je tenslotte een hoop poen en je moet er wel plezier in houden,misschien dat je dat plezier bij een ander paard wel vindt.

op elk potje past een dekseltje Ach gut

Hier ben ik het voor een deel mee eens, maar helaas is paarden een hobby waarin er ook nog een ander wezen een rol speelt.
Daarom zou ik het liever vergelijken met een relatie, die maak je toch ook niet zomaar uit als het even niet goed gaat toch?
Juist door zn rotte tijd gaan kan een relatie versterken. Maar als het echt niet gaat maak je het uit, en in het geval van een paard verkoop je hem.