Het klikt niet meer, verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:57

Idd voor Rashani is het t beste. Das ook de enige reden waarom ik haar wil verkopen. Voor mezelf zou k haar houden maar zoals t nu gaat is voor haar niet goed. En daar draait het allemaal om, om haar!

Maar k ga als ik haar verkocht heb gewoon rustig bedenken of k een ander paard aanschaf en idd een paardje van n vriendin verzorgen etc.
Eerst is goed over alles nadenken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:59

Verstandig idee meis!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:01

Tja ik ken het helemaal. Ik heb vandaag wel de beslissing genomen mijn pony te verkopen. Ik ben nu nog jong en ga straks werken. Heb er ook helemaal geen zin meer, echt het is voor mij ook echt een opgave geworden, en ik vind dat dat niet zo mag zijn. Heb mezelf meerdere malen een schop onder mijn kont verkocht en gezegd dat ik er echt tegenaan zou gaan. Maar steeds weer verval ik in een gevoel wat gewoon niet aan andere mensen is uit te leggen.
Mijn pony verdient het simpelweg ook niet om zo'n eigenaar als mij te hebben, ze moet in beweging en lekker in training zijn. Ik kan haar dat niet meer bieden, omdat ik het niet meer zie zitten, ik kan het gewoon niet meer opbrengen. En dat verdient ze niet. Mijn pony heeft mij nooit iets gedaan wat mij kon schaden iod, en daarom verdient ze het beste op aarde, ik kan haar dat niet bieden, dus ga ik op zoek naar iemand die dat wel kan.
Het is heel erg moeilijk geweest om deze beslissing te nemen, maar ik weet dat het beter is zo. Misschien is het bij jou ook wel zo. In weze had ik mijn pony allang verkocht, in mijn gedachten maar ik bleef zoeken naar tegen argumenten om haar maar niet te hoeven verkopen. Mijn vriend heeft me wakker geschud en gezegd dat eht zo niet kan.
Het is moeilijk, maar aub denk er goed over na, en bedenk dan ook of jou pony een goed leven heeft bij jou. Denk je van niet, verander het dan of zoek iemand die wel kan bieden wat je pony nodig heeft.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:04

Ik heb ook na vijf jaar m'n beestje verkocht waar ik heel erg gek op was, maar ik was er eigenlijk mee uitgereden. Dan moet je kiezen, modder je nog jaren door zonder er echt plezier aan te beleven, of doe je hem weg en sla je een andere weg in. Ik heb hem weg gedaan, wat heel erg moeilijk was. Maar in de tijd daarna heb ik vreselijk veel plezier beleefd aan het zoeken naar een nieuw paardje. Dat nieuwe paardje is helemaal geweldig. Ik heb haar nu 2 jaar, en ben nog lang niet uitgereden. De verkoop van mijn vorige paard is echt een heel goede beslissing geweest.
Ik zeg niet: verkoop hem gewoon maar, want die beslissing moet je zelf maken, maar denk eerst eens aan wat je eigenlijk wilt. Een nieuw paard, verschillende paarden voor iemand rijden, of helemaal geen paard meer. Kies de optie waar je in je hart nu al enthousiast over wordt, zonder nag maar aan de verkoop zelf te denken.
Sterkte!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 00:04

sakkia, dat is het precies. Alleen nog de stap nemen en tot verkoop overgaan. In gedachten eigenlijk al gedaan, maar met je gevoel wil t nog niet zo en blijf je t maar proberen. Tot het niet meer kan. Nu dus
En het gaat me er nu alleen om dat Rashani n goed leven heeft waar ze al haar energie kwijt kan en veel aandacht krijgt, en dat kan k haar niet bieden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:10

ik zeg ook nergens 'zomaar' Quellian.

En suggestief? So be it. Ik ben duidelijk in mijn mening en die staat haaks op die van velen. Dat geeft ook niet, toch?

Er werd om raad gevraagd en die werd gegeven, zonder te weten dat de beslissing tot verkoop al is genomen, zo blijkt.

rebeltje schreef:
Idd voor Rashani is het t beste. Das ook de enige reden waarom ik haar wil verkopen. Voor mezelf zou k haar houden maar zoals t nu gaat is voor haar niet goed. En daar draait het allemaal om, om haar!

Maar k ga als ik haar verkocht heb gewoon rustig bedenken of k een ander paard aanschaf en idd een paardje van n vriendin verzorgen etc.
Eerst is goed over alles nadenken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:15

Pellie"]
ik zeg ook nergens 'zomaar' Quellian.

En suggestief? So be it. Ik ben duidelijk in mijn mening en die staat haaks op die van velen. Dat geeft ook niet, toch?

Er werd om raad gevraagd en die werd gegeven, zonder te weten dat de beslissing tot verkoop al is genomen, zo blijkt.

[quote="rebeltje schreef:
Idd voor Rashani is het t beste. Das ook de enige reden waarom ik haar wil verkopen. Voor mezelf zou k haar houden maar zoals t nu gaat is voor haar niet goed. En daar draait het allemaal om, om haar!

Maar k ga als ik haar verkocht heb gewoon rustig bedenken of k een ander paard aanschaf en idd een paardje van n vriendin verzorgen etc.
Eerst is goed over alles nadenken.
[/quote]

Pellie, de beslissing is idd al genomen (voor zover ik weet), dus ik denk dat jouw mening er nu niet meer toe doet...

Verder wil ik er even bijzeggen (zonder mensen aan te vallen) dat Rebeltje in dit topic niet vroeg wat ze kon doen aan haar angst of aan de omgang met haar paard. Ik vind het ook zwaar kl*te dat ik mijn pony (met heel veel pijn in m'n hart) te koop heb gezet en 9 van de 10 mensen bellen of mailen met 'goede adviezen en tips'. Daar zit iemand die deze moeilijke beslissing heeft gemaakt echt niet op te wachten.

Amen...

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:33

Ik heb het zelf met mijn vorige paardje gehad. Schat van een beest, 2 jaar plezier van gehad, maar uit eindelijk ging het plezier eraf, omdat ik meer wou en zij dat simpel niet aan kon. Daardoor kwam er wrijving en reed ik niet lekker meer. Op dat moment is het voor mij niet eerlijk, omdat ik er geen plezier meer in heb. En voor het paard niet, omdat die ook zijn plezier verliest, en boven zijn niveau moet lopen.

Als het niet klikt, klikt het niet... Niet tegen je zin in blijven lopen, uiteindelijk toch de knoop door hakken als je het zeker weet, en misschien vind je iemand die wel veel plezier kan hebben van jou paardje...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:09

rebeltje schreef:
Ik vroeg me dus wanneer iemand haar paard zou verkopen.

Iemand goed advies??????

alvast bedankt want k weet t niet meer Huilen


ja quellian...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:44

Pellie"]
[quote="rebeltje schreef:
Ik vroeg me dus wanneer iemand haar paard zou verkopen.

Iemand goed advies??????

alvast bedankt want k weet t niet meer Huilen


ja quellian...
[/quote]

Ja advies ja! Geen dwingende meningen!! Boos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:50

Hou op zeg... ik dwing nergens toe. Gaf eerst netjes advies en daarna mijn mening... Rolleyes
waar maak jij je zo boos over?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:04

Laten we maar on-topic gaan.

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:55

Ik heb zelf ook mijn paardje na 4 jaar weg gedaan...
We hadden haar als paard van 18 jaar gekocht, want ik verzorgde haar een jaartje en toen zei de eigenaar dat ze naar de slacht zou gaan.
Ik heb echt heel veel plezier beleefd aan het paard en er veel van geleerd. Ze was echt super braaf en voorzichtig.
Op een gegeven moment had ik ook niet meer zo veel zin om er heen. Dit, omdat ze nooit wat geleerd had wat rijden betreft en er koppig was bij het rijden. Ze wilde bijvoorbeeld al niet in stelling lopen of nageeflijk. Ik wilde graag op wedstrijd enzo. Wel kon ik er veel andere dingen mee. Zonder zadel en hoofdstel rijden, op een halstertje over strand crossen... Maar ja, geen dressuur...
Dus toen hebben we besloten om een nieuwe pony te kopen. Mijn ex-paardje staat nog steeds in dezelfde stal, maar is nu van de manege. Dara hoeft ze niet netjes te lopen, alleen maar voorzichtig te zijn met beginners en braaf mee lopen op buitenrit. Ze heeft het nu echt veel meer naar haar zin.

Ik denk dus ook dat het voor jou en je paardje beter is als je een nieuw baasje zoekt. Misschien ergens in de buurt, zodat je nog wel langs kan gaan om te kijken hoe alles gaat. Veel succes met je beslissing! Ik weet uit ervaring dat het erg moeilijk is...

Groetjes Elizabeth

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:01

Je moet doen wat je gevoel je zegt, in dit geval denk ik, als het niet goed voelt het contact tussen jouw en je paard en je bent al 4 mnd bezig en aan het overwegen, dan denk ik dat je heel verstandig eraan doet om voor je paard een leuke nieuwe eig te zoeken.

Het is erg moeilijk dat kan ik begrijpen, maar uit je verhaal kan ik opmaken dat je teveel om je paard geeft om hem dan maar op stal te laten staan en aan te blijven modderen, ik vind het knap dat je niet aan jezelf denkt, maar aan je paard, dat zouden meer mensen moeten doen, verkopen doe je niet zomaar, dat zal je heus wel weten!

sterkte en succes met de verkoop!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:22

Tja Pellie het is gewoon zo, dat als het niet meer klikt ik mijn paard toch echt weg ga doen!! Waarom??? Omdat ik het beste wil voor mijn paard, en ik kan haar dta niet meer bieden. Dus zoek ik iemand die haar het wel kan bieden en zorgen dat alles krijgt wat ze maar hebben kan.
Dat gaat bij mij voor en niet, dat zoals jij zegt, ik een paard heb voor het leven, want zo werkt het simpelweg gewoon niet.
Jij wil ook het beste voor je paard, rebeltje wil dat ook, dus heeft zij de beslissing genomen om hem weg te doen. En zoals je kunt lezen heeft ze er al heel veel aan gedaan om te proberen dat hte weer goed kwam maar het heeft niet geholpen. Dan is er ook voor mij nog maar 1 oplossing.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:01

Pellie, ik begrijp wat je bedoelt, maar ben het er ook niet helemaal mee eens...
Je koopt een paard idd met de intentie hem te houden, dat het duurzaam is... Maar als na een hele tijd (en ik vind anderhalf jaar paard hebben en er al meer dan 4 maanden over denken wat te doen een hele tijd) dat het minder gaat en dat je twijfelt en dat het niet meer gaat... Dat je dan wel de beslissing mag nemen of eraan denken te verkopen...
Net zoals relaties ook wel eens mislopen, ook al heb je ze aangegaan met de intentie, de idee dat het voor altijd was...
Het werkt in het leven niet altijd positief uit, ook al doe je moeite om oorzaken aan te pakken en er toch aan te werken... Als je zelf ongelukkig bent in de relatie en je het niet krijgt opgelost, ga je er toch ook niet mee door?

Rebeltje, ik heb begrepen dat de beslissing al gemaakt is? Maar je moet gewoon doen waar jij je het best bij voelt en ook aan het welzijn van het paard denken ook... Wat je volgens mij gedaan hebt...

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:04

Ik vond jullie wel altijd heel goed bij elkaar passen, maar ik merkte idd al de laatste maand/weken dat je bijna niet meer reed en als je reed dat het niet echt lol uitstraalde...

Rashani is een heel leuk paard, maar als jij er geen lol meer in hebt.. En ik weet dat jij deze beslissing niet ff snel hebt genomen, ik heb zelf gezien h oe gek je bent op dat paardje.

Ik heb niet heel veel zinnigs te zeggen alleen nog: jij zei altijd dat paardrijden voor je lol is, en als je er geen lol meer in hebt dan is het eigelijk niet echt paardrijden meer. Nou zoiets zei je iig Tong uitsteken
Daar was ik het altijd mee eens.

Ik hoop dat je de goede beslissing maakt/doorzet en ik wens je wel heel veel sterkte.

Groetjes Paulien en een knuffel van tarzan die weer back to oldstyle is Knipoog

Toch vind ik het jammer dat je weg bent op stal Bloos

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 14:15

Thanx.
Tjah, k en rashani hebben er geen lol meer in. Zij wil veel aandacht en werken. En k kan dat haar nu niet geven. K heb idd eigenlijk de knoop al doorgehakt. K kan toch niet haar leven ver***** en ook mijn paardenplezier bederven. Daar schieten we beide niks mee op. Vooral omdat het zon leuk paard is en iemand anders er gewoon zo ver mee kan komen.

Al is haar verkopen makkelijker gezegd dan gedaan... Huilen

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:31

Ik denk dat er veel mensen in de rij staal haar te kopen dat wel.. Dus je kan wel de allerbeste baas voor haar uitzoeken...
Je hebt geen haast toch? Gewoon rustig aan een beetje kijken..

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:52

Helemaal mee eens ! Een paard verdient iemand die blij met hem is. Ga op je gemak eens zoeken naar een nieuwe eigenaar, en gooi hier en daar eens een visje uit. Als je iemand hebt gevonden waarbij je een goed gevoel hebt, hoef je jezelf ook niet schuldig te voelen dat je hem verkoopt. Veel succes met deze moeilijke beslissing. Ach gut

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:26

SAKKIA schreef:
Tja Pellie het is gewoon zo, dat als het niet meer klikt ik mijn paard toch echt weg ga doen!! Waarom??? Omdat ik het beste wil voor mijn paard, en ik kan haar dta niet meer bieden. Dus zoek ik iemand die haar het wel kan bieden en zorgen dat alles krijgt wat ze maar hebben kan.
Dat gaat bij mij voor en niet, dat zoals jij zegt, ik een paard heb voor het leven, want zo werkt het simpelweg gewoon niet.
Jij wil ook het beste voor je paard, rebeltje wil dat ook, dus heeft zij de beslissing genomen om hem weg te doen. En zoals je kunt lezen heeft ze er al heel veel aan gedaan om te proberen dat hte weer goed kwam maar het heeft niet geholpen. Dan is er ook voor mij nog maar 1 oplossing.



mensen verpakken het ook vaak van: ik kan mijn paardje dat niet bieden wat hij nodig heeft. En het is juist zo vaak andersom, het paard heeft jou niks meer te bieden. 9 op de 10 paarden zijn blij met weidegang en maatjes om zich heen. Als ze geboren worden zijn het pure paarden, de mens bepaald wat ze ermee gaan doen, het paard is het willoze slachtoffer.

en ik ben niet van zin om deze topic te verkloten, ik heb meteen al voorzichtig genoemd dat mijn mening haaks staat op die van de meesten hier. Het is toch niet verkeerd om van mening te verschillen?

maar goed, er is idd genoeg over gezegd. De verkoop staat vast dus ja... succes dan maar hè!?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 19:01

Tis wel zo dat k haar niet meer kan bieden wat ze nodig heeft. Rashani heeft nou eenmaal veel beweging nodig en aandacht. En dat kan k haar nu niet meer geven. Dat is het hele punt. En in zekere zin kan k dat haar niet geven omdat zij mij geen vertrouwd gevoel geeft.

En het staat iedereen vrij om zn mening te geven, dat heb k ook gevraagd.


Ik bedoelde niet dat het moeilijk zou zijn om een koper voor haar te vinden, maar voor mij zou het zwaar worden om haar te verkopen. Ik neem idd net zo lang de tijd totdat k haar met een gerust hart weg kan laten gaan.

En het eerste half jaar ga k zoiezo alleen maar af n toe een paardje van vriendinnen rijden, en ga k zelf even bedenken wat k verder wil.

bedankt voor t advies allemaal. Tis t beste besef k nu, maar toch nog heel moeilijk Verdrietig

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:45

ja ik heb er ook last van. ook dat ik haar al te koop had. kwam ook omdat ze elke keer weer wat had of hoesten of operatie dikke benen. weet ik het niet wat en dan had je goed voor haar gezorgd was ze beter en laat ze je gewoon vallen als een baksteen als je wilt gaan rijden, maar gelukkig ging dat telkens weer over na een rijdje en wou ze weer graagwerken voor je. en nu wil ik haar dit jaar zelfs dekken. en heb haar nu bijna 2 jaar. Gaat nu dus eindelijk goed,maar ik heb zelf ook een beetje opvliegend karakter dus bij mij ligt het aan beide. maar zou het toch nog proberen. OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:47

ja tuurlijk is het moeilijk!!! Misschien kom je de komende tijd nog wel tot een andere verstandhouding nu je wat meer afstand moet gaan nemen. Good luck!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:28

Zucht en vdaag was t allemaal weer zo fijn. Op een of andere manier is de druk weg gevallen.

Ik heb besloten het eerst nog een weekje of n maandje aan te kijken. Het gewoon nog n keer goed te proberen. Vind het namelijk zo zonde omdat ze me wel door een moeilijke tijd geholpen heeft en eigenlijk nog doet. Denk dat we elkaar nog maar n kans geven.

Oh jah, iemand nog n goed NH boek? of cursus of iemand die me er wat over kan vertellen?

Jah we gaan er weer ff hard tegenaan. Na dagen beroerd voelen had k toch zo iets dat k het nog steeds niet op kan geven.
Het blijft mijn grote liefde Lovers dus we gaan maar zorgen dat t weer klikt