eiwitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

eiwitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 13:33

hoi
omdat mijn paard op voer moet met zo weinig mogelijk eiwitten(maar wel extra buikvulling nodig heeft), wilde ik graag weten waar meer eiwitten inzitten .
in maismeel of in gehakseld mais.

alvast bedankt
anja


Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:27

Ik heb geen CVB-boekje hier bij me (met gehaltes van veel voedermiddelen). Het Centraal Veevoederbureau maakt deze CVB-boekjes, ik weet niet of zij een site hebben met de gegevens beschikbaar, maar misschine hebben ze ook wel mail.
Zelf denk ik dat in maismeel meer eiwit zit.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:37

In beide zitten nagenoeg evenveel eiwitten: gehakseld wellicht iets meer omdat daar geen eerste keur produkt vanaf is gehaald, maismeel wordt gedraaid van minder goede mais, dan wel restjes. maar dat hoeft niet! Ze kunnen ook meel draaien van gewone eerste keus, omdat meel misschien beter te gebruiken is.

als jij wel buikvulling wilt voeren maar geen eiwitten, kijk dan eens naar suikerbietenpulp. wel aanvullen met brokjes of vitamines/mineralensupplement. niet teveel in eens keer, en zeker goed weken minstens 12 uren van tevoren. je krijgt van suikerbietenpulp mooi gevulde paarden, maar ze worden er vaak wel een stukje pittiger van.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Josien_ en 95 bezoekers