googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-billboard'); });

[mestopslag] Zelf iets maken?

Moderators: piendumaitre, Neonlight, Amaryllis, C_arola, MaritB

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pinda_Dipje

[mestopslag] Zelf iets maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 09:51

Wij hebben 3 paarden aan huis en brachten de paarden voorheen weg met de aanhanger. De loonwerker heeft echter een boete gekregen voor het uitrijden van de mest, en zodoende mag hij de mest alleen nog ontvangen van 15 februari tot 1 september. Kortom we moeten een opslag creëren op ons erf (sluifsilo, container of wat dan ook).
Onze ruimte is echter beperkt en we willen de mestopslag niet direct naar ons woonhuis. Containerbedrijf is komen kijken, maar kan niet met zijn 4 meter hoge vrachtwagens onder de kastanjeboom door bij de entree en zodoende is dat geen optie omdat zowel plaatsen als kranen via zijn bedrijf meer hoogte behoeft.

Met het plaatsen van beton hebben we eigenlijk hetzelfde probleem, en zodoende vragen we ons af of er wellicht (zelfbouw) oplossingen zijn die we nog over het hoofd zien? -O-

Calanthe Queen <3 v.Van Gogh x Hamlet <3
Happy Chique v. Westenwind x Johnson
Scooby Pensionado van de kids des huizes
Lagune ♡ 12.05.93 ♥ 07.08.14♡ Wonderpaard Lagune

Loonwerker

Re: [mestopslag] Zelf iets maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:58

Je kunt vrij eenvoudig een mestopslag maken met prefab betonelementen. 'Legoblokken' zijn een bekende variant. Je hoeft dan alleen maar voor een vloeistofdichte vloer te zorgen. Deze kun je bijvoorbeeld (zelf) storten van beton.
Bovenop de muur kun je dan een pijp leggen met daaromheen zeil gerold. Deze hoef je dan alleen maar uit te rollen en je hebt een afgedekte mesthoop.

Voor de afmetingen zou ik even overleggen met degene die de mest komt ophalen, zodat de machines er goed bij/in kunnen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:30

En de stort van de gemeente accepteerd het ook niet? Aantal gemeenten kan je het gratis brengen zelfs, die maken er vervolgens samen met het tuinafval compost van.

“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:31

Bied het afhalen eens aan bij tuinderijen. Het schijnt dat veel tuinders graag paardenmest gebruiken voor hun grond.

Je kunt me volgen op facebook, en maak al mijn stormchaseavonturen mee!

Angela
Moderator TVG, VNA, DRS, WWW, HK, BEH, VS, MD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:53

Bij Biogas systemen kun je het ook vaak kwijt voor niks. Hier in duitsland zitten er best veel van, ik weet niet hoe dat in Nederland is?

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Fingerfood workshop.nl - Om je vingers bij af te likken!
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
www.akasha-rijkunst.nl

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:08

Kan hij het ook niet op zijn land gewoon leggen? Mijn boer komt volgende week me mest ophalen en gooi het gewoon op een stapel op zijn land wat leeg sta en als het weer mag rij hij het pas uit

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:33

marengolike schreef:
Kan hij het ook niet op zijn land gewoon leggen? Mijn boer komt volgende week me mest ophalen en gooi het gewoon op een stapel op zijn land wat leeg sta en als het weer mag rij hij het pas uit

De boetes hiervoor zijn ook niet mals........... Probeer idd met prefab zelf iets te bouwen, maar je ontkomt niet aan grote machines om je mesthoop leeg te laten halen. Met 3 paarden zul je tot februari een flinke bult krijgen. Geen boer in de buurt waar je het op de mesthoop mag gooien? Hier brengt de loonwerker ook altijd de mest van een aantal paardenmensen in de buurt, die met hetzelfde probleem zitten. Onze mesthoop is groot genoeg.

Mijn grote vriendelijke reus* IBOP AA 98 * Allroundkampioen 2013/2014 *

Lara (v. Lugato) drachtig van Don Carino du Bois heeft 8 juni 2015 een prachtig palomino merrieveulen gekregen, Dunja van de Leemhorst en is voor 2017 drachtig van Cassanova du Bois.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:53

Ik heb het gewoon op land liggen, hekkie erom en klaar :+
Even in je apv kijken van je gemeente wat de eisen zijn, ik mag het namelijk gewoon op het land leggen als hobbyist. 1 keer per jaar komt een loonwerker de boel leeghalen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie