Niet betalen van paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:27

ik zou bij een rechtswinkel langsgaan om goed advies in te winnen!
maak ook 200 (nou ja...) kopietjes van het contract, want dat is waar je sterk mee staat!

paardenbeest
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:46

Helaas hebben mijn ouders ook geen rechtsbijstandverzekering.
Zo'n rechtswinkel, wat doen die? en wat kost dat ongeveer?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:54


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:24

Je weet toch de naam van die mensen en hun GSM-Nummer? Via Infobel kan je op nummer proberen te zoeken, via Google het gsm-nr invoeren geeft soms ook resultaat (als ze ergens een advertentie zetten of zo komt die eruit zo!), en verder met de naam het zelfde doen. Zo heb ik al diverse mensen opgespoord Knipoog. Via het vredegerecht moet je normaal ook een "minnelijke schikking" kunnen aanvragen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:39

Op zoek gaan naar je paard, en een advocaat in de arm nemen, dit is echt te belachelijk voor woorden!
Veel succes

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:23

Ik heb je verhaal gelezen en ook de reacties daarop.
Ik heb helaas niet anders te zeggen dan bovenstaande reacties, maar wil je toch zeggen dat ik je heel veel succes wil wensen! Probeer je ouders ook je te laten helpen, iets ouder betekent ook vaker iets meer overwicht en dan kan soms helpen....

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:41

Coby schreef:
Ik heb je verhaal gelezen en ook de reacties daarop.
Ik heb helaas niet anders te zeggen dan bovenstaande reacties, maar wil je toch zeggen dat ik je heel veel succes wil wensen! Probeer je ouders ook je te laten helpen, iets ouder betekent ook vaker iets meer overwicht en dan kan soms helpen....


ja, dat wens ik je ook toe!! Succes!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:48

Dit is dus een wijze les voor ons allen, nooit je paard of wat dan ook verkopen op afbetaling Boos!. Als je paard gechipt is staat ie geregistreerd bij de Nederlandse Databank Gezelschapsdieren. Je moet vermissing van je huisdier daar ook melden! Het paard is m.i. nog van jou omdat niet alle termijnen zijn voldaan. Telefoon van de NDG: 050-4028289.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:06

die mensen hebben dus een paard verkocht wat nog niet eens van hen was, omdat jij alle papieren nog hebt.
succes verder, ik hoop dat je je paard of je geld alsnog krijgt.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:21

belangrijk detail:

heb je het CONTRACT bij de notaris op laten maken??

bij een thuis geschreven contractje heb je weinig voeten in de aarde.
de rechtswinkel zal zeggen:schrijf een aangetekende brief aan de kopers .

maar ja waar wonen ze?? Verward

ik heb het eens gehad met een shetlander,de mensen wouden in 4 maanden betalen en zouden ook bij mij op stal staan.ze heben 1 x 200 gulden betaald en zijn 2 x s'avonds laat op stal geweest (om mij te ontwijken) na een week stond de pony in de stront en was er nog niet uitgeweest. Huilen
ik heb toch weer voor de pony gezorgt en hun opgebeld waar het geld bleef. ze vertelde dat ze wilde trouwen en daarom even geen geld hadden maar dat ze wel trouw iedere dag naar de shet geweest waren!!
wanneer? s'nachts? Scheve mond

na 8 weken (ik heb ze nooit meer gezien) heb ik de pony weer te koop gezet en ook daadwerkelijk verkocht.

weet je wat ik toen te horen kreeg een jaar later toen ik hun en de kinderen tegenkwam op een wedstrijd?

kind:waarom heb jij onze pony verkocht,stommerd!
ouders: wij betaalde en kwamen gewoon maar jij had hem ineens verkocht!

nou,mijn BROEK ZAKTE AF!!!! Huilen

maar die roddels draag je wel voor altijd mee.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:21

Ik heb helemaal het verkeerde telefoonnummer gepost. Het goede telefoonnummer van de Databank is: 0900-4040456 (25 ct/min).
Sterkte met uitzoeken waar je paard staat, dat is nu toch het belangrijkste!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:31


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 02:08

Dit soort mensen maken dat ik ook idd NOOIT meer op afbetaling verkoop.
Zo heb ik nog een indentiteitskaart EN een contract van een wanbetaler, waar ik nog 1750,- gulden van te goed heb.
Zij hebben het paard ook weer doorverkocht , zelfde verhaal als dat van jou.

Het deurwaarders kantoor wat ik heb ingeschakeld kan ook niks doen want, er zijn nog zoveel wachtenden voor mij........
( die dus ook nog geld tegoed hebben van deze mensen)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:50

Je hebt een gsm nummer?

Alle gsm's staan geregistreerd, ook de pre paid telefoons

Je kan proberen om via KPN(al doen die vaak erg lastig) achter de adres gegevens van deze mensen te komen

maar ja, als ze die gsm hebben gekocht toen ze nog op het oude adres woonden, heb je er weinig aan want dan heeft KPN alleen het oude adres

maar als je hun naam etc hebt, dan kan je toch via de gemeente proberen of je er achter kan komen waar ze heen zijn verhuist?
En anders via de telefoongids,nl hun naam invoeren en dan maar blijven proberen(werkt alleen bij een achternaam die niet zo vaak voorkomt, anmders heb je in alle plaatsen wel iemand die er woont dat schiet ok niet op)

En je paard, die is dus gechipt, en jij hebt alle papieren nog?
dan moet hij toch nog te achterhalen zijn? bel alle DA's op in de buurt, en de KNHS, want als die mensen wedstrijden willen gaan rijden, dan moeten ze lid worden van de KNHS, wat problemen zal geven omdat ze dus de papieren niet hebben terwijl t paard wel een chip heeft(maar ja de KNHS heeft het te druk met fouten maken enzo dus weet niet of ze veel voor je kunnen doen)

Heb je een foto van je paard, en weet je waar hij ongeveer naar toe is verkocht?welke regio?

verder zou ik die mensen blijvem smssen en mailen dat je iig wil weten waar je paard heen is.
als je dat weet, dan weet de nieuwe eigenaar vast wel waar de andere mensen wonen, en kan je alsnog achter je geld aan gaan, en dan weet je tenminste waar je paard is!

succes!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:01

prepaid staat alleen geregistreerd als je het registratiekaartje opstuurt! anders niet!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:04

Natasha schreef:
Het deurwaarders kantoor wat ik heb ingeschakeld kan ook niks doen want, er zijn nog zoveel wachtenden voor mij........
( die dus ook nog geld tegoed hebben van deze mensen)


Dat is het probleem dus met dit soort dingen. Mensen die "nu geen geld hebben maar op afbetaling kunnen betalen" hebben vaak de neiging om meer dingen op afbetaling te kopen, komen in de problemen met hun schulden, en dan kan jij als particulier naar je geld fluiten, want alle wikels en instanties gaan voor om hun schuld in te lossen. Nadat dat hele rijtje (eerst overheid, dan instanties, dan particulieren) op volgorde heeft mogen 'plukken' ben jij pas aan de buurt, en 99 van de 100 keer is er dan gewoon allang geen geld meer.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:28

Ben wel benieuwd voor hoe duur het paard is doorverkocht?

winst/verlies?

Ik zou het nooit gedaan hebben op afbetaling.
Men kan bij de bank een lening aanvragen.
Zodra men bij de bank een lening afwijzen aan een persoon is deze niet in staat een lening af te betalen. banken doen navraag bij BKR, mischien stond deze persoon daar al vermeld tijdens de koop van jou paard.
Wegens wanbetalen, dan had je het nooit gedaan.
Een vast inkomen zegt tegenwoordig ok niks meer zins de euro er is heeft iedereen schulden. (tot over de oren) en moeten veel huizen en andere dingen gedwongen verkocht worden.
Een wijze les voor andere paarden verkopers. Je bent een paarden verkoper(ster) geen boeren leen bank........

Boter bij de vis, handje contantje...

Het maakt niet uit waar het paard nu is tweede koper kan er niks aan doen en weet van jou bestaan niet af.

Als je de zaak hard wil maken, zul je bewijzen moeten hebben.
ten eerste dat die afspraak is gemaakt(schriftelijk)..mondeling sta je niet sterk. en dat je het geld niet gekregen hebt. mails goed bewaren al mede smsjes of dergelijke. Ken je de stal waar het paard is heen gegaan?
ga er eens informeren...soms hebben mensen er kennissen zitten die wel weten waar zo'n persoon uithangt. toch op het oude adres. die weten soms waarnaar toe de post verzonden moet worden.

Deurwaarder in hand nemen die het geld op kan eisen.
en naar de rechts winkel gaan, wat te doen en verdere stappen onder nemen..

Bezig blijven met huidige adres koper vinden.

veel succes

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:44

Nou, jij hebt je leergeld nu wel betaald, dit overkomt jou niet nog een keer....

Dure les. De kans dat je er ooit een euro van terug zult zien, is zeer klein. Ik zou zelf nog wel proberen via deurwaarder, maar zou niet gaan investeren in juridische kosten. Dan wordt de lak echt duurder dan de brief. Van een kale kip is het immers slecht plukken....

Ga nooit in zee met kopers 'op afbetaling'. Dat stinkt keer op keer. En die ene die wel goed te vertrouwen zou zijn, moet je niet op gokken. Die komt maar weer terug als ze gespaard hebben.
Maar goed, genoeg zout in open wonden...

Ik wens je heel veel sterkte. Echt een rotsituatie voor jou.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:11

irish_lady schreef:
prepaid staat alleen geregistreerd als je het registratiekaartje opstuurt! anders niet!


als je een prepaid koopt moet je in de winkel je gegevens invullen.
heb inmiddels 4 prepaid telefoons gehad, van libertel, KPN en T-Mobile, en heb tot nu toe altijd in de winkel gegevens moeten invullen


jaren geleden, toen hebben mn ouders voor mn zus een hi prepaid gekocht, weet alleen niet of ze toen iets hebben ingevuld

maar inmiddels is het verplicht geloof ik

ik ben een tijd terug lastiggevallen door iemand via telefoon, dat was een prepaid en kpn heeft de naam+het adres kunnen achterhalen, vandaar dus dat ik toen te horen heb gekregen dat ze in principe van alle telefoons de eigenaar kunnen achterhalen.

paardenbeest
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 11:39

Renske20 schreef:
Je hebt een gsm nummer?

Alle gsm's staan geregistreerd, ook de pre paid telefoons

Je kan proberen om via KPN(al doen die vaak erg lastig) achter de adres gegevens van deze mensen te komen

maar ja, als ze die gsm hebben gekocht toen ze nog op het oude adres woonden, heb je er weinig aan want dan heeft KPN alleen het oude adres

maar als je hun naam etc hebt, dan kan je toch via de gemeente proberen of je er achter kan komen waar ze heen zijn verhuist?
En anders via de telefoongids,nl hun naam invoeren en dan maar blijven proberen(werkt alleen bij een achternaam die niet zo vaak voorkomt, anmders heb je in alle plaatsen wel iemand die er woont dat schiet ok niet op)

En je paard, die is dus gechipt, en jij hebt alle papieren nog?
dan moet hij toch nog te achterhalen zijn? bel alle DA's op in de buurt, en de KNHS, want als die mensen wedstrijden willen gaan rijden, dan moeten ze lid worden van de KNHS, wat problemen zal geven omdat ze dus de papieren niet hebben terwijl t paard wel een chip heeft(maar ja de KNHS heeft het te druk met fouten maken enzo dus weet niet of ze veel voor je kunnen doen)

Heb je een foto van je paard, en weet je waar hij ongeveer naar toe is verkocht?welke regio?

verder zou ik die mensen blijvem smssen en mailen dat je iig wil weten waar je paard heen is.
als je dat weet, dan weet de nieuwe eigenaar vast wel waar de andere mensen wonen, en kan je alsnog achter je geld aan gaan, en dan weet je tenminste waar je paard is!

succes!

Ik heb zelf het afgelopen jaar 2 prepaid telefoons gekocht en heb geen van beide keren iets in moeten vullen, niet in de winkel en in de doos zat ook niets verplichts.
Bovendien zijn dit gegevens die ze om privacy redenen niet MOGEN geven.
Via telefoongids staan moet ik een woonplaats weten en dat weet ik niet.
Op het oude adres wonen de ouders nog en die weten ook niet waar heen de koper is gegaan (ivm ruzie is het contact verbroken).
Mijn paard is verkocht naar de andere kant van Nederland en daarna weer een heel eind weg (dat is het enige dat mij is verteld, ik weet wel de provincie maar meer niet).
Dus die dierenartsen, goed idee maar paard kan overal zijn dus kan heel nl in gaan lichten.
Knhs heeft ook geen zin, met een veulen rij je geen wedstrijden.
Foto's durf ik nog niet zo goed neer te zetten, ik wil het eerst via normale weg proberen.
Dit is ook de reden dat ik schaduwaccount heb, veel mensen kennen mij en weten ook aan wie ik mijn paard heb verkocht.
Als ik met de rechtswinkel enz niets bereik dan gooi ik alles hier neer om mijn paard toch terug te vinden.
Ik hoop dat hier begrip voor is.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:14

Ik heb daar wel begrip voor hoor..

maar probeer het eerst via andere weg..

ik wens je heel veel succes

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:17

Ook al is het een veulen, een paspoort is sins 1 jan. 2004 verplicht..
Dus als ze een (nieuw) paspoort aangevraagd hebben zal de consulent ten aller tijde controleren of het veulen gechipt is...
Verder ga ik er van uit dat het veulen wel geent zal worden, ook daar is een paspoort voor nodig.

Als je weet welke provincie (en bokt is in alle provincies vertegenwoordigd) zal het mischien toch handig zijn om in iedergeval een beschrijving van het veulen te plaatsen, want mischien heeft een bokker hem/haar wel gekocht en kan die je dan meer vertellen, bijv. via wie hij/zij het veulen gekocht heeft. En staan nu bijna alle paarden bij huis, in het voorjaar "verdwijnen" veel jonge dieren naar de opfok en wordt het speurwerk al weer moeizamer.


En toch ben ik van mening dat dit een soort van diefstal is, immers is er een paard (door)verkocht waarvan de verkoper geen eigenaar was/is...
Want immers ben je pas eigenaar als beide partijen aan de voorwaarden hebben voldaan...
Als je over de Wehkamp/Otto en weet ik wat praat, heb je het over een lening die niet doorbetaald/ingelost/afgelost wordt.. Bij dit heb je dan wel voldaan aan de voorwaarden immers heb je een krediet genomen om de goederen te kunnen betalen, blijf je alleen in gebreke vwb de maandelijks te betalen termijnen. En mijn idee is dan dat het postorderbedrijf geen partij meer is als zijnde goederenverkoper maar als kredietverstrekker....

paardenbeest
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 14:07

Heb net eindelijk contact gehad, en als het goed is is het nu opgelost.
Ik ga er iig wel vanuit.
Bedankt voor de adviezen en medeleven.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:23

We zijn wel benieuwd naar hoe het opgelost is hoor!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:36

Bij mij is het nooit opgelost...... is nu al 4 jaar verder en ik heb nog 6 van zulke gevalletjes...... Boos!