Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 06:50

horsies5 schreef:
En prijs aanpassen naar beneden gaat altijd makkelijker dan naar boven :')


Ja tuurlijk, vanzelfsprekend. Maar als jij een prijs hebt die jouw kosten echt ruim dekt, maar je geen klanten hebt, kan je altijd lager gaan zitten zodat je er nog iets uithaald (prijs lager --> meer klanten) Maar dat is mijn visie :)

Naar boven wordt lastiger :')

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:12

Ik zou ook rond de 250 zeggen.

waldo199

Berichten: 92
Geregistreerd: 29-06-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:44

Ik zou hier ongeveer 180 voor betalen
hier is dat ongeveer de normale prijs

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:39

Zit er ook een toilet bij?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:48

Ik zit tussen den Bosch en Nijmegen in.

Zelfde soort locatie alleen met stro en 40 x 20 bak. Kosten hier zijn 200

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:51

Ik zit tussen Eindhoven en Nijmegen maar daar liggen de prijzen voor een soortgelijke stal rond de 200.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:57

Ik denk dat 250 een mooi bedrag is. Lager in prijs zou ik echt niet gaan als ik jou was. Jij biedt veel: weidegang, goede plek om buiten te rijden , de gezelligheid van een kleinschalige stal, buitenpiste + longeerplek, ... Dit is een droomplek voor een deel van de ruiters.

De grotere stallen met binnenpiste kosten inderdaad tussen de 300 en de 500 euro MAAR daar heb je buiten dat je een binnenpiste hebt heel wat nadelen: heel wat van deze stallen vragen bovenop het stalgeld nog iets extra voor het buiten zetten, in de longeercirkel zetten, enz... + heel wat stallen hebben geen/beperkte weidegang wat ten nadele is van de paarden + heel wat stallen hebben een ongezond voerbeleid (maar 1 a 2 keer hooi) + ...

Als jij een all in concept te bieden hebt en je vraagt hiervoor 250 ben je niet te duur. Verwacht je van de eigenaren dat ze hun paard zelf binnen/buiten zetten en/of zelf de stallen uitmesten kan je de prijs verlagen. Je hebt iets mooi in de aanbieding en daar mag je voor beloond worden.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:52

Riel schreef:
Ik denk dat 250 een mooi bedrag is. Lager in prijs zou ik echt niet gaan als ik jou was. Jij biedt veel: weidegang, goede plek om buiten te rijden , de gezelligheid van een kleinschalige stal, buitenpiste + longeerplek, ... Dit is een droomplek voor een deel van de ruiters.

De grotere stallen met binnenpiste kosten inderdaad tussen de 300 en de 500 euro MAAR daar heb je buiten dat je een binnenpiste hebt heel wat nadelen: heel wat van deze stallen vragen bovenop het stalgeld nog iets extra voor het buiten zetten, in de longeercirkel zetten, enz... + heel wat stallen hebben geen/beperkte weidegang wat ten nadele is van de paarden + heel wat stallen hebben een ongezond voerbeleid (maar 1 a 2 keer hooi) + ...

Als jij een all in concept te bieden hebt en je vraagt hiervoor 250 ben je niet te duur. Verwacht je van de eigenaren dat ze hun paard zelf binnen/buiten zetten en/of zelf de stallen uitmesten kan je de prijs verlagen. Je hebt iets mooi in de aanbieding en daar mag je voor beloond worden.


Kijk dat vind ik nou ook!!
Ook hier hoeven ze nergens voor bij te betalen inclusief warm water, trainingsmolen, solarium ( zit hier allemaal in de prijs inbegrepen ) vind zeker dat je beloond mag worden als je ook wat biedt!!

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:11

Ik zou hier maximaal 175-200 voor over hebben.

Wij staan in zo-brabant en hebben voor 235 elke dag weidegang 8-5 (worden elke dag buiten en binnen gezet), stallen 3.5*3.5, binnenbak 20*40, buitenbak 20*50, longeercircel, kantine, wasplaatsen met koud en warm water, en ook recht aan het bos waar je uuuuuren buiten kan rijden zonder over de weg te hoeven

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:18

Dan sta jij heel goedkoop, alle pensionstallen die dat bieden hier om ons heen gaan dan echt pas vanaf 285,-.

175,- is eigenlijk haast niet rendabel naar aanleiding van mijn berekeningen. Dan moet ik geld bij gaan leggen onderhand. Je zit ook met onderhoud en uren die erin gaan zitten. Bent er toch 7 dagen voor aan het werk. Ik betaalde op mijn laatste stal 175,- en daar had ik geen echte uitrijmogelijkheden, zelf mesten en brok kopen, geen longeercirkel en vanaf 1 nov alleen maar paddock. En die stond ook altijd vol. Ik denk dat toch dat ik All in naar 225,- neig.

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:23

Klopt, ik sta ook heel goedkoop hoor! Overige stallen hier met binnenbak zitten tussen de 250 en 300. Pensionstallen zonder binnenbak weet ik niet zo goed

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:23

De laatste stalling waar ik stond met mijn paarden betaalde ik 250 voor. Dit was echter wel in de randstad, grotere boxen, dikke lading stro, overdag weidegang, binnen en buiten zetten, 2x hooi en krachtvoer en dagelijks gemest. Er was geen bak aanwezig, we reden in het land, maar aan de overkant lag het park en daarnaast natuurgebied.

Voor mij zou het enige nadeel het vlas zijn, daar zou ik mijn paarden niet op willen en kunnen zetten. Maar ik denk dat je gerust tussen de 200-250 kunt vragen

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:31

Ik ben niet bekend in de regio, maar zou 250 euro per maand een zeer nette prijs vinden.
Je boxen zijn wat aan de kleine kant, maar je bied écht volpension aan, met weidegang. Daarbij goede uitrij mogelijkheden en mooi kleinschalig, daar is altijd wel een markt voor. (Klinkt als de ideale stal!).

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:33

Wij hebben de paarden aan huis staan en zijn voor normaal onderhoud (geen extra's dus) zo rond de 125 á 150 p.m. kwijt. Denk hierbij dus aan brok, hooi en vlas. Nu voeren wij altijd wel ruim en hebben ze ook altijd een schone en frisse stal. Maar dan reken je nog niet je eigen tijd mee die erin gaat zitten ;)
Kan me dus niet voorstellen dat er pension stallen zijn die rond die prijs vragen en daar dus ook nog wat winst op kunnen maken.
Ik zou zeker rond de €225 gaan zitten. Dat lijkt mij een heel fair bedrag, wil je er ook nog wat aan overhouden. Uiteraard ben je wel beetje afhankelijk van de kosten van de pensionstallen om je heen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:39

pol1 schreef:
Riel schreef:
Ik denk dat 250 een mooi bedrag is. Lager in prijs zou ik echt niet gaan als ik jou was. Jij biedt veel: weidegang, goede plek om buiten te rijden , de gezelligheid van een kleinschalige stal, buitenpiste + longeerplek, ... Dit is een droomplek voor een deel van de ruiters.

De grotere stallen met binnenpiste kosten inderdaad tussen de 300 en de 500 euro MAAR daar heb je buiten dat je een binnenpiste hebt heel wat nadelen: heel wat van deze stallen vragen bovenop het stalgeld nog iets extra voor het buiten zetten, in de longeercirkel zetten, enz... + heel wat stallen hebben geen/beperkte weidegang wat ten nadele is van de paarden + heel wat stallen hebben een ongezond voerbeleid (maar 1 a 2 keer hooi) + ...

Als jij een all in concept te bieden hebt en je vraagt hiervoor 250 ben je niet te duur. Verwacht je van de eigenaren dat ze hun paard zelf binnen/buiten zetten en/of zelf de stallen uitmesten kan je de prijs verlagen. Je hebt iets mooi in de aanbieding en daar mag je voor beloond worden.


Kijk dat vind ik nou ook!!
Ook hier hoeven ze nergens voor bij te betalen inclusief warm water, trainingsmolen, solarium ( zit hier allemaal in de prijs inbegrepen ) vind zeker dat je beloond mag worden als je ook wat biedt!!


stal waar ik nu sta, inclusief 1x per week trainingsmolen, twee buitenbakken, longeerbak, kleine binnenbak is 250 euro per maand volpension.. gelijke regio als TS iets verder van eindhoven denk ik.. En ik weet er tenminste nog 2 die niet heel veel meer kosten van gelijke prijs. Geen issues met buiten/binnen zetten of weinig weide gang en alle kleinschalig.

250 euro zonder binnenbak in de regio, dan prijs je jezelf echt uit de markt
dan zit je in, of zeer dicht op de prijzen van plekken met kleine binnenbak met exact gelijke facaliteiten en diensten verder.

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:42

elenaMM77 schreef:
Riel schreef:
Ik denk dat 250 een mooi bedrag is. Lager in prijs zou ik echt niet gaan als ik jou was. Jij biedt veel: weidegang, goede plek om buiten te rijden , de gezelligheid van een kleinschalige stal, buitenpiste + longeerplek, ... Dit is een droomplek voor een deel van de ruiters.

De grotere stallen met binnenpiste kosten inderdaad tussen de 300 en de 500 euro MAAR daar heb je buiten dat je een binnenpiste hebt heel wat nadelen: heel wat van deze stallen vragen bovenop het stalgeld nog iets extra voor het buiten zetten, in de longeercirkel zetten, enz... + heel wat stallen hebben geen/beperkte weidegang wat ten nadele is van de paarden + heel wat stallen hebben een ongezond voerbeleid (maar 1 a 2 keer hooi) + ...

Als jij een all in concept te bieden hebt en je vraagt hiervoor 250 ben je niet te duur. Verwacht je van de eigenaren dat ze hun paard zelf binnen/buiten zetten en/of zelf de stallen uitmesten kan je de prijs verlagen. Je hebt iets mooi in de aanbieding en daar mag je voor beloond worden.


Kijk dat vind ik nou ook!!
Ook hier hoeven ze nergens voor bij te betalen inclusief warm water, trainingsmolen, solarium ( zit hier allemaal in de prijs inbegrepen ) vind zeker dat je beloond mag worden als je ook wat biedt!!


stal waar ik nu sta, inclusief 1x per week trainingsmolen, twee buitenbakken, longeerbak, kleine binnenbak is 250 euro per maand volpension.. gelijke regio als TS iets verder van eindhoven denk ik.. En ik weet er tenminste nog 2 die niet heel veel meer kosten van gelijke prijs. Geen issues met buiten/binnen zetten of weinig weide gang en alle kleinschalig.

250 euro zonder binnenbak in de regio, dan prijs je jezelf echt uit de markt
dan zit je in, of zeer dicht op de prijzen van plekken met kleine binnenbak met exact gelijke facaliteiten en diensten verder.[/quote]

-----------------------------------------------------------------------------
Wat noem jij kleinschalig? Zoals jij jouw stal omschrijft klinkt voor mij al niet meer als kleinschalig...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:47

Als ik de de daadwerkelijke kosten per paard bereken zit ik op 100 euro p.p dan koop ik wel mega groot in..werk ik met silo en staan de paarden op strokorrel. Ik voer echt mega porties kwalitatief goed voordroog en paarden krijgen ook nog dagelijks portie slobber. Dit is wel los van alle andere kosten!!

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:56

Rond de 250,- zijn er in deze omgeving ook stallen met binnenbak te vinden. Ligt natuurlijk ook wel aan welke faciliteiten je verder wilt.
Zonder binnenbak denk ik dat je daar zeker onder moet gaan zitten.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:57

225-250 is niet te veel vooral niet met de uitrij mogelijkheden!

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:19

Ik sta vlakbij Eindhoven en betaal 240 euro met binnenbak zonder uitmesten en stallen in de buurt zitten met binnenbak ook rond deze koers. Ik zou er dus niet meer dan 200 voor betalen

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:23

Hoppje schreef:
-----------------------------------------------------------------------------
Wat noem jij kleinschalig? Zoals jij jouw stal omschrijft klinkt voor mij al niet meer als kleinschalig...


9 pensionpaarden..
plus 5 paarden/ponies van de eigenaren..

en daarmee staat het ook zo'n beetje vol

_helga_ schreef:
225-250 is niet te veel vooral niet met de uitrij mogelijkheden!


die heeft bijna iedere stal daar in die omgeving, ook diegene met binnenbak.

overigens betaal ik zelfs maar 200 voor mijn stekkie..
een box + mesten is duurder dan een mooie grote wei met grote schuilstal en lekker 24/7 buiten (met de mogelijkheid om m in de winter in een van de spare boxes te zetten (blijven leeg verder) ).. we moeten alleen zelf mesten. ik heb zeg maar een aanleuningwoning van een luxe kleinschalige pensionstal, vrij gebruik van alle faciliteiten.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 13-09-16 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 16:43

L_Flo schreef:
Ik sta vlakbij Eindhoven en betaal 240 euro met binnenbak zonder uitmesten en stallen in de buurt zitten met binnenbak ook rond deze koers. Ik zou er dus niet meer dan 200 voor betalen


Waar sta jij dan? Welk dorp? Al die pensionstallen met binnenbak die hier vlakbij zitten kosten minimaal 285,- als goedkoopst. En die heeft een slechte kwaliteit buitenbak en weinig weidegang. De 4 dichtstbijzijnde stallen heb ik gebeld wat ze kosten en daar is 300,- de goedkoopste. Wel met binnenbak, bieden minder weidegang. Ook de zondagen word dan niet gemest en buiten gezet.

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:48

Couwenberg & Louwers in Veldhoven en Waalre zitten sowieso onder de 250,- met binnenbak.
Ik stond voorheen bij Beijssens (hoogeloon, 15 min rijden vanaf ehv) is ook 250,- met binnenbak.

Alle volpension.

Ik sta nu overigens in Best, met alle faciliteiten die ik wens, met voldoende weidegang, dit is een wat luxere stal en ligt idd boven de 300,-

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:10

Ik denk dat in 'onze' regio (eindhoven-helmond, ZO brabant) er al erg veel goedkope, goede pensionstallen zitten, en je echt iets bijzonders moet doen om €225-250 te vragen.

Mest je elke dag uit? Zet je elke dag buiten (ook zondagen, kerst, nieuwjaar etc.?)

Collectief ontwormen? Misschien ook de mogelijkheid tot 24/7 buitengang? Paddockparadise idee?

korbakimmy8

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:18

Tjo wat komen er lage prijzen voorbij zeg voor wat er te bieden is.

Ik sta in west friesland voor 200 per maand. Hier krijg ik voor/niet voor
- onbeperkt hooi
- 1 pak vlas in de week
- binnen en buiten zetten
- 2 x per dag voeren
- alleen paddoc, geen weiland
- geen bossen in de buurt geen buitenrij gelegenheid
- eigen kracht voer
- zelf mesten
- veel helpen op stal, zoals paarden buite of binnen zetten, alle paddocs mesten noem maar op.