Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:48

Ik sta ook met deze faciliteiten in de regio voor €175,-. Heb het ook wel erg getroffen moet ik zeggen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:52

Ik vind dat sommige hier wel heel goedkoop uit zijn..Zou t gewoon echt niet kunnen doen voor minder dan 300..Je moet ook wel wat verdienen en vergeet niet dat je echt behoorlijk wat onderhoudskosten hebt!

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:57

Pol ligt totaal aan de regio. In Gelderland, Overijssel, Limburg, deel Noord Brabant en in het Noorden hoef je echt geen 300 euro stalling of meer te vragen. Dan komt er niemand want ligt ver boven gemiddelde. Alleen stallen waarbij je enorm veel luxe en faciliteiten hebt kom je hier richting de 300 a 350. Maar dan zit je echt aan de top. Hier (Arnhem dus best centraal) is 250 a 275 wel max voor alles wat TS biedt incl goede grote binnenbak, 24/7 bewaking en mogelijke zorg, kantine en zelf solarium aan de Veluwetrail (dus 350 km ruiterpad door bos en heide)

Zonder binnenbak is alles tussen 175 a 225 normaal afhankelijk van service en kwaliteit en vol of half pension.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 12-09-16 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:58

In mijn regio (tussen Breda en Tilburg) kan je met deze faciliteiten voor rond de € 250,- staan en voor een beetje meer heb je een binnenbak/solarium etc erbij. Als je kiest voor zelf mesten, komt het nog wat goedkoper uit.

Voor € 300,- plus verwacht je in onze regio zeker binnenbak, kantine, luxe

Pumpkins

Berichten: 3148
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:17

_Zsazsa_ schreef:
Weidebloem schreef:
Wat noem je kleinschalig? Zijn dat 20 pensionklanten of meer richting de 50? Mits er echt voldoende hooi gevoerd kan worden en liefst zelf nog kan pakken vind ik 250 of iets hoger erg netjes.

Waarom alleen vlas als ik vragen mag? vind dat wel een klein minpuntje


Ik bied 8 stallen aan, 3 stallen zijn voor mijzelf.
Dus totaal 11 paarden. Vlas vanwege het kleine aantal stallen. Anders zit ik met 2x afvoer. Vlas omdat ik daar zelf de fijnste ervaringen mee heb. Makkelijk mestbaar, droger, stofvrij en geen koliekers door stro eten. Stro kan ik eventueel wel bijvoeren als knabbelmateriaal als mensen dat zouden willen. Hooi ben ik nooit zuinig mee.

Klinkt goed! Ik ben verkocht! Alleen jammer dat het niet bij mij in de buurt is...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:20

De grond zal hier in t midden gemiddeld wel iets duurder zijn maar scheelt ook niet veel meer met andere delen van t land.. En als ik toch zie wat 1 paard mij daadwerkelijk kost zou ik echt niet uitkomen met stallingsgeld van bijvoorbeeld 200 euro.. Als ik al zie wat agterbergbodems kosten!! Om maar ( in mijn geval) vd overdekte molen maar niet te spreken.
Nu heeft ts dat niet maar toch vind ik dat ze zeker +/- 250 kan vragen..

Caira
Berichten: 26081
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:24

pol1 schreef:
De grond zal hier in t midden gemiddeld wel iets duurder zijn maar scheelt ook niet veel meer met andere delen van t land.. En als ik toch zie wat 1 paard mij daadwerkelijk kost zou ik echt niet uitkomen met stallingsgeld van bijvoorbeeld 200 euro.. Als ik al zie wat agterbergbodems kosten!! Om maar ( in mijn geval) vd overdekte molen maar niet te spreken.
Nu heeft ts dat niet maar toch vind ik dat ze zeker +/- 250 kan vragen..


Ik denk dat het ook te maken heeft met regio, hier rond de 200-230 euro voor hetzelfde

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:26

Dan blijf ik maar fijn zitten waar ik zit! :D

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:30

Ik weet niet wat de prijs daar is maar denk dat je gerust rond de 250 Pm kan vragen. Hier in de hoofdstad betaal je daarvoor ong 300/350.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:30

vergelijkbare locatie, direct aan het bos gestaan, idem omgeving..
bak was iets kleiner, maar had dan wel nog een longeerkraal erbij en springmaterialen.

wij betaalden 190 exclusief brok/muesli, wij konden dit zelf aanvoeren, zij voerden wel.

vraag is, wil je met de sores zitten dat men bepaalde soorten brok/muesli wil en met of zonder maisvlokken (en wat doe je als je een pony zoals die van mij hebt staan die ruim het dubbele nodig heeft om op gewicht te blijven.. maisvlok, muesli en bietenpulp naast veel ruwvoer).

persoonlijk zou ik niet snel brok/meusli inclusief doen, tenzij ze hetzelfde willen geven als jijzelf geeft aan je paarden..

zonder ongeveer 200, met kracht ongeveer 225 zou ik zeggen, max.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:30

Ook hier sowieso 3 stallen in de buurt met agterbergbodems van groot formaat en toch 250 a 275. Maar eerlijk is eerlijk het zijn grotere stallingen van 50 tot 100 paarden. Dat zal ook veel schelen. Grondprijs doet veel idd. En met deze prijzen concureer je jezelf wel uit de markt als je daar 50 euro boven gaat zitten. Stallen genoeg met soortgelijke kwaliteit. Ik zou dus vooral naar vergelijkbare stalling in de regio kijken

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:32

Ik sta op een vergelijkbare stalling, in de Betuwe dan. Enkel geen mooie uitrijmogelijkheden zoals bos, maar gewoon de polder en onze bak is 20x40. Voor een pony betaal je 185 euro en paard 200 euro, volpension dus alles inbegrepen en alles wordt gedaan :)

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:44

In die regio van jou met mooie uitrij mogelijkheden 250-275.

Binnen en buiten zetten kost normaal al extra.

Ik zie prijzen voorbij komen onder de 200, maar ik weet zeker dat die stalhouders geen wiskunde knobbel hebben.

Al moet een volpension wel hobby zijn want het is een zeer dun belegde boterham. Het omgerekende uurloon is om te janken.

Kale stalling levert veel meer op als je de uren telt. Het is maar een tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:50

Ik zit tussen Eindhoven en Tilburg in en betaal 255. Het enige verschil is de trainigsmolen en longeercirkel die wij hebben.
Ook hebben wij de mogelijkheid halve dagen weidegang.

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:53

Ik zit sta met mijn paard tussen den Bosch en Zaltbommel. En sta met de zelfde faciliteiten, plus daarbij een binnenbak en longeercirkel, voor 240 inclusief voor een paard met hooi/stro/brok. Pony is goedkoper! Dacht 180/190..

Moeten de mensen zelf hun paarden binnen en buiten zetten? Of behoord dit ook tot de stalling?

Ik zou adviseren rond de 180/210, aan de hand van wat de prijzen hier in de omgeving zijn :)

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:53

Het ligt vaak aan wat de ruiter zoekt natuurlijk.

Ik zelf vindt stro veel beter dan vlas, en zal een binnenbak ook erg fijn vinden. Máár het ligt er maar net aan hoe de service is en hoe het verdere beleid is.

Ik heb op verschillende plekken gestaan in dezelfde omgeving.

Bij nummer 1. Stond paard op vlas, moest ke zelf uitmesten en vlas kopen, 225 per maand (kwam vlas nog bij), op zon- en feestdagen niet buiten. Plus directe uitrijmogelijkheid

Bij nummer 2. €250 euro, all in, super service echt 1 in duizenden alleen paarden in een kudde op dr wei ('s avonds gewoon in boxen) wat ik zelf niet prettig vond. Hier had je 1 binnenbak en 1 buitenbak + direct aan t bos.

Nummer 3, betaal je 250 euro pm. Alleen op zondag wordt niet uitgemest en niet buitengezet, mag je zelf doen. Wel 2 buitenbakken, een binnenbak, springtuin en longeercirkel plus heel erg vriendelijk. Alleen geen directe uitrijmogelijkheid

Bij stallen zoals Sonniushof moet je zelf mesten en buitenzetten (iig dit was aantal jaar geleden nog zo) en heb je niet altijd beschikking tot de binnenbakken ivm de lessen, en dat is bij veel maneges zo.

Ik hou wel van kleinschalig, en zou voor jouw stal en faciliteiten ongeveer 230 per maand geven, maar zonder binnenbak en stro helaas niet meer. Ligt er trouwens wel aan wat voorn bodem er in je buitenbak ligt ? (Is deze bij slecht weer ook goed toegankelijk)

Daarbij vind ik het verdere toezicht ook belangrijk. Als het paard iets extra's moet hebben, wordt dit dan verzorgd ? Is er toezicht op de stal (hekken, camera etc.) ? Kijk ik zelf ook altijd naar.

Succes :)

Waar ergens in omgeving Eindhoven zit je ?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:07

Er is een goede bodem beschikbaar, ik moet natuurlijk nog starten dus daar kan ik nog niks over zeggen. Er komt ook een longeercirkel, vergeten te melden. Ook camera bewaking, ik woon er niet bij, wel een goede bekende langs.
Voordeel vind ik de grote weides en kan dus bijna altijd gras garanderen gezien de weinig paarden.
Twijfel om een kantine te bouwen, misschien volgend jaar. Eerst maar eens de stallen etc verbouwen. Springmateriaal is zo aangeschaft.
Vlas is natuurlijk persoonlijke keus, maar het plafond is niet gigantisch hoog dus vandaar dat ik liever zo stofvrij mogelijk wil werken.

Omgeving Son/Best

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:29

Als je een prijs wilt bepalen zou ik een berekening maken wat je kosten zouden zijn. Qua aanschaf dat moet minimaal het bedrag zijn dat je vraagt ook al zou dit meer zijn dan de genoemde bedragen.

Maar vergeet ook niet een bedrag te berekenen voor het onderhoud en reparatie, afvoer mest en wellicht plastick etc etc

Daarbij wil je wellicht niet voor niets de verzorging doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:30

prugelpiet schreef:
Tja, hier betaal je daar echt geen 250 voor. Zal wel aan de regio liggen. Hier zou ik er 150 voor neerleggen, als het daar echt zo duur is, rond de 200 :)


Zo dan ga ik echt per direct verhuizen naar de andere kant van het land :D

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:30

[quote="Horsy83"]

Ik zie prijzen voorbij komen onder de 200, maar ik weet zeker dat die stalhouders geen wiskunde knobbel hebben.

:D :D :D en wiskunde was nog wel mn slechtse vak! Zonder gekheid ik peins er niet over om t voor minder
dan doe 300 te doen..Ik wil keihard werken en dat doe ik ook maar wil nog wel wat overhouden!

Caira
Berichten: 26081
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:31

pol1 schreef:
Horsy83 schreef:

Ik zie prijzen voorbij komen onder de 200, maar ik weet zeker dat die stalhouders geen wiskunde knobbel hebben.

:D :D :D en wiskunde was nog wel mn slechtse vak! Zonder gekheid ik peins er niet over om t voor minder
dan doe 300 te doen..Ik wil keihard werken en dat doe ik ook maar wil nog wel wat overhouden!



Maar je hebt ook nog de marktwerking, als de rest van de stallen 200 vraagt kun je nog zo keihard werken maar dan krijg je niemand zo ver

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:36

200

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:48

Ja marktwerking heb je zeker mee te maken..Lijkt mij toch dat dit in bepaalde regio's gewoon niet rendabel is te krijgen voor dit soort prijzen. Daarom ik blijf mooi zitten waar ik zit!

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:24

_Zsazsa_ schreef:
Er is een goede bodem beschikbaar, ik moet natuurlijk nog starten dus daar kan ik nog niks over zeggen. Er komt ook een longeercirkel, vergeten te melden. Ook camera bewaking, ik woon er niet bij, wel een goede bekende langs.
Voordeel vind ik de grote weides en kan dus bijna altijd gras garanderen gezien de weinig paarden.
Twijfel om een kantine te bouwen, misschien volgend jaar. Eerst maar eens de stallen etc verbouwen. Springmateriaal is zo aangeschaft.
Vlas is natuurlijk persoonlijke keus, maar het plafond is niet gigantisch hoog dus vandaar dat ik liever zo stofvrij mogelijk wil werken.

Omgeving Son/Best


Als je het hele jaar door weidegang kan bieden vind ik dat wel een grote plus, want dat staat bij mij naast voeren / service op 1.
Longeercirkel is heel prettig, zeker om je buitenbak netjes te houden, anders krijg je zulke kringen in je bak.
Kantine is wel gezellig maar niet iets noodzakelijks, je komt immers voor je paard denk ik dan! Heb je wel een afgesloten zadelkamer?
Goed dat er bewaking is, springmateriaal is ook een goede.
Van het vlas kan ik begrijpen, voor mij zou dat n min zijn maar velen vinden dat juist fijn, en met een bak waar je heel t jaar door kan rijden kom je gauw op 250 in deze omgeving.

In Son zitten de prijzen ook best hoog vind ik persoonlijk, st. Oedrode ook, dus ik denk dat je dan wel goed zit kwa prijs. Je kan t ook altijd nog aanpassen natuurlijk :)

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:42

En prijs aanpassen naar beneden gaat altijd makkelijker dan naar boven :')