Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:54

Ik zit hier met dezelfde faciliteiten :j. Wel minder weidegang. Ik betaal 250

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:59

x_Irisje_x schreef:
Ik zit hier met dezelfde faciliteiten :j. Wel minder weidegang. Ik betaal 250

Ik geloof dat we dit bij mijn vp ook betalen inderdaad. Toevallig zijn er net nieuwe stallen die iets duurder zijn, maar dit omdat het uitloopstallen zijn met paddock. Weidegang is in de winter vaak niet aanwezig met slecht weer, maar dan krijgen we geloof ik om de 2u wissel op de paddocks. Ik moet nog zien hoe dat gaat met de 4 nieuwe paarden, want we zijn van 8 naar 12 gegaan.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:04

Ik zit ook omgeving eindhoven met ongeveer (wij hebben nog een stapmolen) dezelfde faciliteiten en de prijs is €325 per maand. Dit vind ik een prima prijs voor alles wat je krijgt.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:12

Hier op stal bijna dezelfde faciliteiten maar dan nog wel een binnenbak en zelf uitmesten, wat ik persoonlijk heel erg fijn vind, voor €235 , regio Overijssel (Twente).

Ik zou als ik jou was niet meer dan 230 vragen omdat je geen binnenbak hebt.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:47

Zeepsop schreef:
Ik zit ook omgeving eindhoven met ongeveer (wij hebben nog een stapmolen) dezelfde faciliteiten en de prijs is €325 per maand. Dit vind ik een prima prijs voor alles wat je krijgt.


Oh zie net dat je geen binnenbak hebt, die hebben wij wel nog

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 13:24

Ja voor meer al 285,- vind ik wel dat je een binnen bak moet krijgen.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:02

prugelpiet schreef:
Tja, hier betaal je daar echt geen 250 voor. Zal wel aan de regio liggen. Hier zou ik er 150 voor neerleggen, als het daar echt zo duur is, rond de 200 :)


Vraag me echt af hoe pensionhouders daar rond komen komen van volpension voor 150 euro. Tenzij je zelf hooit ofzo, maar is toch niet te doen?

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:08

Ook met zelf hooien gaat je dat niet lukken.

xLuna93

Berichten: 12
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:58

Ik denk dat die pensionhouders er ook niet van rondkomen en daarnaast nog een werkende man/vrouw hebben of zelf bijwerken. Hier in Friesland betaal je ook 100 á 150 euro (bij mij in de omgeving iig) voor inclusief. Waar mijn zusje staat, die vrouw komt er ook echt niet van rond... het is dat haar man een goeie baan bij de gemeente heeft. Alles wat in het laatje komt, gaat er net zo hard weer uit en dan moet er nog bijgelegd worden. Dus dat is nu meer een hobby die geld kost...

Anoniem

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:09

Ik betaal in dezelfde omgeving rond de 200 euro, in de zomer 24/7 weidegang met schuilstal, in de winter minimaal 9 u per dag op de weide en onbeperkt ruwvoer. Krachtvoer in overleg en volpension. Geen officiële rijbak maar wel een omheinde plek die groter dan een rijbak is om te rijden :')

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 21:20

xLuna93 schreef:
Ik denk dat die pensionhouders er ook niet van rondkomen en daarnaast nog een werkende man/vrouw hebben of zelf bijwerken. Hier in Friesland betaal je ook 100 á 150 euro (bij mij in de omgeving iig) voor inclusief. Waar mijn zusje staat, die vrouw komt er ook echt niet van rond... het is dat haar man een goeie baan bij de gemeente heeft. Alles wat in het laatje komt, gaat er net zo hard weer uit en dan moet er nog bijgelegd worden. Dus dat is nu meer een hobby die geld kost...


Dat is niet erg als het je eigen paarden zijn, maar ik ga geen geld bijleggen om 7 dagen voor andermans paarden te zorgen. :')

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:31

Met binnenbak en verder ook bos water etc. meer richting Den Bosch Uden, betaal je plm 270 euro.
Voor die voorzieningen met alleen een buitenbak, geen binnenbak betaal je 160 euro.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:44

_Zsazsa_ schreef:
xLuna93 schreef:
Ik denk dat die pensionhouders er ook niet van rondkomen en daarnaast nog een werkende man/vrouw hebben of zelf bijwerken. Hier in Friesland betaal je ook 100 á 150 euro (bij mij in de omgeving iig) voor inclusief. Waar mijn zusje staat, die vrouw komt er ook echt niet van rond... het is dat haar man een goeie baan bij de gemeente heeft. Alles wat in het laatje komt, gaat er net zo hard weer uit en dan moet er nog bijgelegd worden. Dus dat is nu meer een hobby die geld kost...


Dat is niet erg als het je eigen paarden zijn, maar ik ga geen geld bijleggen om 7 dagen voor andermans paarden te zorgen. :')


Precies dit dus!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:31

Ja, het is een spanningsveld, je wilt niet teveel betalen, en ook wil de pensionhouder eraan verdienen.
En als je kleine pensionstal bent, zul je goed moeten kijken wat er nog rendabel is en wanneer het niet lukt.

Maar wat ik me wel zat te bedenken, er zijn veel asielzoekers die zitten te springen hun handen uit de mouwen te steken, als vrijwilliger.
Wat nou als daar wat dingen samen komen, zij kunnen handen uit de mouwen steken en tegelijkertijd (misschien iets leren wat ze nog niet konden of .... ) gaat de druk wat van de ketel.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 08:15

Het werk is het probleem niet hoor, ik ben er toch elke dag. En sochtends 11 stallen mesten en buiten zetten is anderhalf uur werk. Mijn zus zal ook wat ochtenden/avonden overnemen, en heb een verzorgster die in de weekenden helpt. Ik geef met mijn eigen paarden lessen en buitenritten dus ik ben er sowieso veel.
Het gaat er mij meer om dat ik wel uit de kosten van levensbehoefte en onderhoud kom. Wij hebben van thuis uit veel machines etc maar die rijden niet op water, dat soort dingen.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:55

Het is algemeen bekend dat een (kleine) pensionstal niet zorgt voor the big bucks. Maar als je er dingen bij gaat doen, zoals ik lees lesgeven, buitenritten organiseren? Misschien kun je zo wel zorgen dat er genoeg inkomsten zijn.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 09:17

Ja dat zijn Indd mijn inkomsten. Pension doe ik erbij omdat het kan en ik het leuk vind.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:17

Als het ietsje dichterbij was was ik verhuist naar je hoor :j
225 met uiterste max 250 had ik wel willen uitgegeven

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:22

Moos99 schreef:
prugelpiet schreef:
Tja, hier betaal je daar echt geen 250 voor. Zal wel aan de regio liggen. Hier zou ik er 150 voor neerleggen, als het daar echt zo duur is, rond de 200 :)


Vraag me echt af hoe pensionhouders daar rond komen komen van volpension voor 150 euro. Tenzij je zelf hooit ofzo, maar is toch niet te doen?

Ik geloof dat er bij ons een is die hiervan kan leven, maar dat je voer zelf moet regelen, dus biks en hooi zit geloof ik niet bij je stalling inbegrepen. Het kan zijn dat ze de prijs inmiddels iets omhoog geschroefd hebben, maar het is dus ooit eens zo laag geweest.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:59

Volgens mij stellen heel wat mensen lagere prijzen voor omdat ze zelf in de positie "huurder" zijn en zo weinig mogelijk willen betalen. TS, bekijk gewoon heel goed wat het allemaal extra gaat kosten en zorg dat je minstens uit de kosten komt. Fijn dat je het leuk vindt om te doen maar bijleggen voor het plezier van een ander moet je ook niet doen. Klanten ga je hoe dan ook vinden.

250 lijkt mij een goed bedrag, zeker aangezien jij er heel veel bent en de totale verzorging op je kan nemen. Moest ik pensionklant zijn, zou ik het heel belangrijk vinden dat ik een paar dagen (of meer) niet naar stal moet komen en ik 100 procent zeker weet dat er goed voor paardlief wordt gezorgd. Heel veel weidegang is voor mij ook ontzettend belangrijk.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:47

Riel, dat is toch ook de vraag, wat zou je hiervoor betalen?

Maar ik lees hier bedragen van 325, daar rollen de ogen toch echt van uit mijn kassen.
En misschien dat je het kleinschalige juist leuk vind en dat er voor betaald.
250, daar zou ik bij mij op de manege een e pony van kunnen plaatsen, met hooi, mesten, weidegang, de hele dag door toezicht en een binnenbak, een kantine, voor leuk prijsje kunnen we proefjes rijden.
Er wordt ook veel door ons gedaan als vrijwilliger, dus achter de bar staan, helpen met de proefjes en wedstrijden etc.

Ergens las ik, je zou bv workshops kunnen organiseren, dat vind ik goede ideeen.
Het kleinschalige mag iets meer kosten maar het moet wel redelijk blijven, maar goed tegelijkertijd is het maar wat de gek ervoor geeft.

Ik zou zelf kijken of ik er iets naast kan doen om inkomsten te genereren, zodat mijn stal ook bereikbaar is voor mensen die wel 200 maar niet 325 kunnen betalen.

Persoonlijk zou ik misschien eens een onderzoekje doen, wie wil ik zelf op mijn stal?
Maakt het me uit dat ik het met ze kan vinden?
En bij wie kom ik dan uit?

Wat zou ik aan workshops kunnen en willen organiseren, dus welke koers wil ik gaan varen met mijn pension?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 12:53

Mijn doel is recreatieve paardenhouderij. Gezien geen binnenbak verwacht ik geen Die Hard dressuur/springruiters. Daarbij fok ik zelf kleinschalig en geef ik les. Meer wil ik niet aangezien ik 2 kinderen heb. Ik wil gewoon uit de kosten komen en mensen een fijne plek bieden in het bos met goede zorg voor hun paard. Ik heb zelf 10 jaar als prof groom gewerkt op hele grote stallen en veel ervaring met zorg voor paarden. En weet ook goed wat ik wel en niet wil. Er reageren via PB veel mensen die ik al ken, dus dat is ook leuk!

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:17

Ik ben enduranceruiter en zou jouw stal ideaal vinoen en zelfs 250; goedkoop vinden als ik kijk wat ik nu betaal := en dan heb ik geen binnenbak! Er zullen genoeg ruiters zijn die geen binnenbak hoeven, tis ook net wat je gewend bent. Ik zou dus zeker tussen 225 en 250 zitten als ik jou was.

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:34

Hoe jij je stal omschrijft klinkt dat erg goed.
Het was omgeving Eindhoven toch? In welke richting moet ik dan denken?
Voor een stal hier in de buurt betaal je voor die voorzieningen gemiddeld 210 euro.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:16

NenaC schreef:
Haarlem is wel de hoofdstad van noord Holland ;)


Klopt.als er echter wordt gezegd "hier rond de hoofdstad" denk ik aan de hoofdstad amsterdam, als in DE hoofdstad :+