Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:46

TS ik zou een stuk grond kopen aan de Belgische kant van de grens, kun je zo 300 vragen...

Ik sta nu voor 275 op een stal met maar 8 paarden (maar 8 stallen), Eb en vloed bodem in een 20*40 buitenbak, solarium, grote paddocks maar geen weide, en heel goede buitenrij mogelijkheden, in de toekomst wordt er nog een longeercirkel en een stapmolen gebouwd. All in: goed voerbeleid, dagelijks stallen mesten, op de paddock van 9u-19u. Deze stalling stond al vol nog voordat de nieuwe stallen gebouwd waren en heeft nu nog een gigantische wachtlijst.

Dus als ik een locatie met gras zou vinden wil ik daar graag 25 euro voor bijbetalen. Stallen met binnenbak kosten in deze omgeven minstens 350 (en zelfs stallen van 500)


_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-16 00:15

Ik ben al blij dat ik eindelijk een lap grond hier dicht bij huis vond. 1 minuut met de auto en al wat bebouwd. Dan maar iets minder geld maar wel mijn paarden dichtbij met eigen zorg. Was zo klaar met al die pensionstallen. Het is toch overal wat, maar nu heb ik het ten minste zelf in de hand. Wel een dure omgeving waar jij zit dan Seltje!

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:50

_Zsazsa_ schreef:
Dat is niet duur Janneke.
Ik kan met zo weinig paarden en niet heel veel opslag ook niet heel groot inkopen, dat is ook een nadeel. Bij veel bedrijven krijg je toch afname korting. 8 x 225,- = 1800,- en daar moet ik 7 dagen voor werken, hooi, vlas, brok, hypotheek, water/electriciteit, machines, onderhoud etc van betalen. Dat is niet echt een vetpot haha
Maargoed, hoef er mijn brood niet mee te verdienen. Maar als ik nog goedkoper ga sta ik Een liefdadigheidsinstelling te runnen. Was ook niet de bedoeling. Hoe andere daar van kunnen leven weet ik niet. Misschien als je 30/40 stallen hebt dat 180,- reeeler is omdat je veel groter kunt inkopen. Bijv een silo is veel goedkoper dan zakken brokken halen. De afname prijs bij vlas zakt ook flink als je een volle vrachtwagen besteld. Maar dat kan ik niet helaas.


Precies, je moet wel een bedrag voor ogen hebben wat voor jou rendabel is. Uitrekenen wat je gemiddeld per paard kwijt bent aan vaste lasten + daar het bedrag bovenop tellen wat jij er aan wilt overhouden voor je werk en evt. onvoorziene kosten.
Denk dat de meeste mensen die altijd in pension hebben gestaan geen idee hebben wat de kosten voor onderhoud met zich mee brengt. Los van de basisbehoeftes (brok,vlas/stro en hooi). En grote stallen hebben inderdaad het voordeel dat ze groot en dus goedkoper kunnen inkopen.
Maar als jij per paard bijv. €10 'winst' pakt dan is het al dat werk natuurlijk niet waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:06

Ik denk dat 225 best realistisch is. Zelf zou ik het er niet voor betalen maar voor wat je bied best haalbaar om te vragen. Zijn vast genoeg mensen die zo'n stal zoeken.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:25

Bij ons (regio Breda) liggen de prijzen aardig hoog in vergelijking tot de direct omliggende regio's zoals west-brabant of iets noordelijker richting hank. Ik betaal hier in de omgeving voor volpension met alleen buitenbak en mét weidegang de volledige dag overdag, zonder brok zo rond de 240-250. Met binnenbak zit je hier per definitie boven de 280. Nu op mijn huidige stal betaal ik voor halfpension (wel binnen/buiten zetten door de stal, zelf mesten en voer en hooi/kuil klaarzetten dat zij dan voeren) 200. Twee keer per jaar heeft iedereen een voerbeurt op zondag. Mijn paard staan er dagelijks buiten van 9 (soms 8)-19 in de zomer en van 9-16.30 in de winter. We hebben alleen een buitenbak, wel een aparte longeercirkel. Hier staat ca. 30 paarden.

Voor mij is een binnenbak absoluut niet zaligmakend en vind ik persoonlijk het extra geld dan ook niet waard. Waar ik meer voor zou willen betalen, zou zijn de mogelijkheid voor paddock paradise/ 24/7 buiten in een kudde. Nu staat mijn paard al sinds april in zijn eentje - wel met over-de-draad-contact met anderen omdat hij niet te hanteren is in de diverse groepen op stal - overal staan ruinen en merries door elkaar. Hij kan goed met merries óf ruinen, maar gemengd wordt hij enorm dominant en wordt zijn spel agressief en is hij ook naar mensen toe echt niet makkelijk meer. De keuze voor een merrie óf ruinengroep zou voor mij dus ook wel handig zijn...

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-16 10:18

Ja ruinen en merrie weides waren ook mijn idee, dat werkt vaak erg goed! Vooral als er genoeg ruimte is. Ik heb ook plek voor hengsten eventueel door middel van goed afgezette paddocks. Vond het altijd zo vervelend toen ik nog hengsten had dat ik ze nooit ergens kwijt kon in pension, dus dat zou ik wel willen bieden.
Ook is er mogelijkheid tot een plek voor je trailer of het huren van mijn trailer.

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:08

_Zsazsa_ schreef:
Dat is niet duur Janneke.
Ik kan met zo weinig paarden en niet heel veel opslag ook niet heel groot inkopen, dat is ook een nadeel. Bij veel bedrijven krijg je toch afname korting. 8 x 225,- = 1800,- en daar moet ik 7 dagen voor werken, hooi, vlas, brok, hypotheek, water/electriciteit, machines, onderhoud etc van betalen. Dat is niet echt een vetpot haha
Maargoed, hoef er mijn brood niet mee te verdienen. Maar als ik nog goedkoper ga sta ik Een liefdadigheidsinstelling te runnen. Was ook niet de bedoeling. Hoe andere daar van kunnen leven weet ik niet. Misschien als je 30/40 stallen hebt dat 180,- reeeler is omdat je veel groter kunt inkopen. Bijv een silo is veel goedkoper dan zakken brokken halen. De afname prijs bij vlas zakt ook flink als je een volle vrachtwagen besteld. Maar dat kan ik niet helaas.


Is inderdaad niet duur nee :)
Moet er wel even bij zeggen dat de stal waar ik nu sta zelf hooi weides heeft en dus zelf geen hooi in hoeft te kopen... zij doen dit ook voor de hobby, is dus niet hun inkomen, anders zouden ze ook niet rond komen denk ik :')
Staan ook maar 14 paarden bij ons.

Femme Fatale <3 Kyte <3

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:38

Even een correctie je werkt niet voor 1800,- euro maar voor 2474,- per maand want tenslotte spaar je, met je eigen stal de kosten voor het huren van 3 stallen elders voor je eigen paarden, uit.

Dat wordt nogal eens vergeten ;)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:17

denisewinter schreef:
Ik weet niet wat de prijs daar is maar denk dat je gerust rond de 250 Pm kan vragen. Hier in de hoofdstad betaal je daarvoor ong 300/350.

uhm, hoofdstad? Haarlem?

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:40

Ik blijf me verbazen over de prijzen die hier genoemd worden. Bij mij in de regio mag je in je handen knijpen als je een kale box van 3x3,5 kan huren voor €175, - dan moet je zelf je hooi, stro en krachtvoer nog regelen. Plus zelf uitmesten en binnen en buiten zetten. Gewoon een goede buitenbak met verlichting maar verder ook niet veel bijzonders.
Als je dit alleen al uitrekend naar een gewoon groot paard die je zoveel mogelijk droogvoer wil geven en een lekker zacht bed, loopt de teller al aardig op. En dan nog alle moeite van het minimaal 2x per dag gaan on ze buiten en binnen te zetten en als je heel veel pech hebt moet je ook zelf voeren.... Kortom ik zou voor die all-in stal dus makkelijk tussen de 250/300 neerleggen.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:23

Haarlem is wel de hoofdstad van noord Holland ;)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 06:48

Ik heb t ook al vaker aangegeven: de prijzen die hier voorbij komen is onmogelijk uit de kosten te komen! Met wat ik vraag kom ik er al zowat niet uit laat staan dik 100 euro minder! Paarden onderhouden is niet alleen het voer! Je onderhoud vergt echt een hoop centen! En er gaan dingen stuk. Je mest moet worden opgehaald om de zoveel weken maar ook je onderhoudskosten aan trekker en andere machines die onmisbaar zijn! Hoe al die andere stallen dat doen is mij een raadsel! Ze lijken voor sinterklaas te spelen!

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:05

Er zijn vooral veel boeren hier in de omgeving die het er als hobby bij doen, dus die er niets aan verdienen of vooral hoeven te verdienen. Helaas is dat wel de concurrentie van TS en daarom zal ik het er niet voor betalen in die omgeving.

Waar ik met mijn paarden heen ga betaal ik dadelijk nog veel en veel minder, namelijk 85 euro volpension inclusief alles behalve brok...
Daarnaast kan ik aan huis nog zes stallen huren met 10 hectare weiland, rijbaan, etc. voor 250 inclusief hooi en stro en gebruik tractor, etc. Dat is 40 per stal, maar dan wel zelf voeren buiten/binnen zetten en mesten.

Dus het kan nog veeeeel goedkoper...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:45

Pfff nou ik ken maar weinig boeren met een filantropische instelling..Maar goed..Hier is geen stal te krijgen voor zo weinig geld..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 07:55

Pol1, klopt hoor. Je bent zeker in de winter minimaal 100,- per maand kwijt aan hooi/stro/brok.
Vergeet je water en electriciteit niet.
Plus je machines en eigen werk.
Ik ken echt heel veel boeren hier in de buurt Quir, omgeving Son/Best/Nuenen maar niemand zo weinig geld vraagt voor zijn grond. Weet je hoeveel hooi/mais je van 10 hectare kunt halen?
Dat zijn in mijn ogen fantasie prijzen die je misschien 1x in je leven met veel geluk en een rijke boer tegen gaat komen. Ik ben al Jaren op zoek naar een perceel als dit. En qua huur/koop zit je met de grondprijs hier gewoon niet goedkoop. Op dit moment 65.000€ kale grondprijs voor een kleine hectare waar niks op staat.

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:42

_Zsazsa_ schreef:
Pol1, klopt hoor. Je bent zeker in de winter minimaal 100,- per maand kwijt aan hooi/stro/brok.
Vergeet je water en electriciteit niet.
Plus je machines en eigen werk.
Ik ken echt heel veel boeren hier in de buurt Quir, omgeving Son/Best/Nuenen maar niemand zo weinig geld vraagt voor zijn grond. Weet je hoeveel hooi/mais je van 10 hectare kunt halen?
Dat zijn in mijn ogen fantasie prijzen die je misschien 1x in je leven met veel geluk en een rijke boer tegen gaat komen. Ik ben al Jaren op zoek naar een perceel als dit. En qua huur/koop zit je met de grondprijs hier gewoon niet goedkoop. Op dit moment 65.000€ kale grondprijs voor een kleine hectare waar niks op staat.


Nee hoor, in het gebied waar ik ga wonen zijn dat hele normale prijzen, maar dat is dan dus ook niet in Nederland...

Grond in Nederland is duur, net als hooi en stro dat zijn.

En ik weet hoeveel hooi en maïs je van 10 hectare af kan halen. Maar er is zoveel grond. Voor 65.000 heb je zo 50 hectare of 15/20/25 hectare met huis en gebouwen.

Maar in omgeving van Eindhoven moet je makkelijk een stal kunnen vinden voor 175/200 met dezelfde faciliteiten en zelfs beter. Mijn paarden staan nu in sint Oedenrode, dus ik ken de omgeving echt ook wel goed. (Ken zelfs een vorig paard van jou waar jouw boktnaam vandaan komt ;) )

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:59

hier boven in Noord Holland is alles veel duurder dan zeker? hier hebben ze voor vol pensioen gewoon een rekening van 275 a 300,- als je bij maneges kijkt ben je bij ons al 395 kwijt..

:¨·.·¨:
`·.Madin

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:02

Shar_Angel schreef:
hier boven in Noord Holland is alles veel duurder dan zeker? hier hebben ze voor vol pensioen gewoon een rekening van 275 a 300,- als je bij maneges kijkt ben je bij ons al 395 kwijt..


Je hebt hier ook duurdere stallen natuurlijk, maar dan heb je ook een binnenbaan (of meerdere), etc.

En inderdaad, je zit hier niet duur qua pensionstalling. Faciliteiten vergeleken met TS, heb je hier ook gewoon heel veel. Voor pensionstal kan je dus beter ook niet hier zitten (als stalhouder dan), want je houdt er niets van over als je met de rest wilt concurreren.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:03

Shar_Angel schreef:
hier boven in Noord Holland is alles veel duurder dan zeker? hier hebben ze voor vol pensioen gewoon een rekening van 275 a 300,- als je bij maneges kijkt ben je bij ons al 395 kwijt..


Volgens mij zijn dat soort prijzen ook veel reëler! Nogmaals ik ken maar weinig boeren met een lange witte baard..En ook al zijn ze er wel ik doe er niet aan mee! Pensionstal zoals ik t doe brengt 7dgn in de wk werk met zich mee, veel verantwoordelijkheidsgevoel en laten we eerlijk zijn het is ook niet helemaal zonder risico! Daar wil ik een fatsoenlijk salaris voor hebben!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:09

En ik denk dat als je je onderscheidt qua service met andere stallen dat je wel degelijk meer kunt vragen dan je concurrenten! Ik ben hier bevoorbeeld de enige die en 7 dgn in de wk de paarden buiten en binnenzet en 7 dgn in de wk open is! Ook voer ik hier als enige stal in de regio dagelijks slobber en is er de mogelijkheid om je paard in een klein groepje te beweiden en als t echt moet zelfs alleen! Ik werk hier ook als enige stal met slowfeeders en ben ook de enige stal met een overdekte trainingsmolen!! Ik vind dat ik me daarin onderscheidt met vele andere stallen!!

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:17

pol1 schreef:
En ik denk dat als je je onderscheidt qua service met andere stallen dat je wel degelijk meer kunt vragen dan je concurrenten! Ik ben hier bevoorbeeld de enige die en 7 dgn in de wk de paarden buiten en binnenzet en 7 dgn in de wk open is! Ook voer ik hier als enige stal in de regio dagelijks slobber en is er de mogelijkheid om je paard in een klein groepje te beweiden en als t echt moet zelfs alleen! Ik werk hier ook als enige stal met slowfeeders en ben ook de enige stal met een overdekte trainingsmolen!! Ik vind dat ik me daarin onderscheidt met vele andere stallen!!


Behalve slowfeeders en overdekte trainingsmolen, zijn dat geen dingen waar je hier in deze omgeving mee kunt onderscheiden... helaas. Iedereen probeert zich zo te onderscheiden.

En ik ben het met je eens dat je niet van 175 kunt leven hoor, maar dat zijn gewoon de prijzen hier en als je wilt concurreren...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:31

Gelukkig hier wel!! Een overdekte trainingsmolen kost een vermogen! En gelukkig zien steeds meer mensen t belang van landurig ruwvoer aanbieden.. Hier in de omgeving wat ik biedt is nergens te krijgen! Misschien zijn er wel andere dingen waarmee ts zich kan onderscheiden!

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:39

_Zsazsa_ schreef:
Ja ruinen en merrie weides waren ook mijn idee, dat werkt vaak erg goed! Vooral als er genoeg ruimte is. Ik heb ook plek voor hengsten eventueel door middel van goed afgezette paddocks. Vond het altijd zo vervelend toen ik nog hengsten had dat ik ze nooit ergens kwijt kon in pension, dus dat zou ik wel willen bieden.
Ook is er mogelijkheid tot een plek voor je trailer of het huren van mijn trailer.

Het klopt dat dit vaak werkt inderdaad, maar mocht je met een heel oneven stel paarden uitkomen (bijv. maar 2 merries met 6 ruinen), dan kun je ook met wat gelijkwaardigere groepjes werken door naar leeftijd en/of formaat te kijken natuurlijk. Bij ons op stal is toevallig een wei ontstaan waar veel paarden van 20+ helemaal tot de 30 op staan, met zowel merries als ruinen. Er is laatst een jonger paard in komen te staan, en die heeft als merrie vriendschap kunnen sluiten met een van de oude ruinen.

Ik zeg dit omdat je aangaf maar 8 stallen te hebben, het is daarom misschien voor alle paarden fijner dat mocht je een heel ongelijk aantal merries en ruinen hebben, toch overwegen of je ze via hun persoonlijkheden in de wei kunt doen. :)

Not all those who wander are lost.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 09:40

Maakt ook niet uit. Ik heb via PB echt super veel reacties van mensen en hele leuke reacties. Denk niet dat ik veel moeite ga hebben om de stallen vol te krijgen. Zijn er ook niet super veel natuurlijk.
Ik heb maar plek voor 6 a 8 paarden als de bouw kan gaan zoals gepland.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 09:42

Klopt maanoogje! Je weet natuurlijk nooit wat er voor paarden in pension komen. Mijn laatst verkochte paard kon gewoon niet bij andere, die pech heb je helaas soms ook. Bleef ze maar aanvallen of juist dekken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers