ervaring met Cavallo Winner en prijs cavallo sokke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

ervaring met Cavallo Winner en prijs cavallo sokke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 18:04

Ik heb van Cavallo hele mooie leren rijlaarzen, model Winner gezien (waren nog wel mooiere, maar ik wil niet hoger gaan dan het bedrag dat de Petrie standaard kost, dus 280 euro).
Wie heeft hier ervaring mee? Het zijn rijlaarzen van rundleer, zonder balijn, zonder rits, en verder schijnen ze kwalitatief beter/gelijk te zijn aan de Petrie standaard. De pasvorm vind ik beter dan van de Petrie standaard. De bovenkant van de schacht is net even iets wijder, en daardoor kun je makkelijker het dikste punt van je kuit in de laars 'wurgen'. Ook de voet vond ik prettiger zitten, en niet zo'n stugge zool. ook was het leer gewoon veel soepeler, bij m'n Petries blijf ik de laarzen wat te stug vinden. Ook de prijs, 260 euro stond mij wel aan, net even goedkoper dan van de Petrie standaard. Het belangrijkste verschil is dat de Winner een gelijmde zool heeft en de standaard een goodyear genaaide, maar dat moet volgens de verkoper niets uitmaken aan kwaliteit, Cavallo garandeert dat het goed blijft.
Blijven deze laarzen ook mooi en zakken ze niet te ver in? (Ik neem ze zo lang dat ze niet in m'n knieholte zitten, wil niet met inlopen zitten)

En wat kosten die mooie Cavallo kniekousen ongeveer? Ze zijn wel erg mooi, deels geruit, en zonder NADEN Haha!. En blijven deze sokken lang mooi? rekken ze niet uit?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:18

Ik heb er laatst ook naar geinformeerd omdat ik ook aan het overwegen was de Cavallo's te nemen. Bij 2 verschillende ruitersportzaken vertelden ze mij dat een gelijmde zool wel degelijk nadelen heeft. Als hij namelijk gaat slijten en hij gaat er op een gegeven moment af is het heel erg moeilijk er weer op nieuw een goede zool onder te krijgen, vrijwel onmogelijk (is mij dus verteld). Daarom heb ik dus nu de Petrie Standards genomen, ook ivm met de gestikte zool (die kunnen ze zo vervangen namelijk)...

Maar tjsa, dit zijn dus adviezen van mensen in de ruitersportzaak, niet van mensen die er dagelijks op lopen.

Succes met je beslissing, ik weet nu hoe moeilijk dat kan zijn... Haha!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 18:23

Van de Petrie perfect kan de zool ook vervangen worden. Ik heb die laarzen ooit gehad en daar zat toen een constructiefout in. De zool is toen vervangen. Aangezien ik op de schacht een paar hele herkenbare krassen had (zijn er bij het eerste ritje ingekomen) weet ik zeker dat ik dezelfde laarzen teruggekregen heb.
Met een goede laarzenknecht kun je het eraf trekken van de zolen ook voorkomen.

Ik wil wel graag ervaringen van mensen die de laarzen zelf hebben.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 40 bezoekers