jaarling wat ronder krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

jaarling wat ronder krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 18:26

Mijn enter wordt in mei 2 jaar.
Hij blijft wat stakerig, met name op de achterhand, ik krijg hem niet goed rond en gevuld.
Heeft iemand ideeen qua voeren?
Ook op de keuring stond een bemerking dat ze graag de achterhand wat ronder willen zien en ik kreeg toen van de fokker het advies hem 'vetter' te mesten. (hij was overigens 2e op de keuring...)
Zowiezo hoop ik dat hij nog bijtrekt in zijn algemeen, want hij ziet er nog erg veulenachtig uit....ik sta er af en toe naar te kijken dat ik denk: komt dit nog goed?
Andalusiers schijnen laat rijp te zijn en de fokker verzekerde mij dat alle PRE jaarlingen eruit zien als ezels, maar toch.... Scheve mond En hij was zo knap de eerste 3 maanden.... Verdrietig

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:25

komt vast wel goed, op die leeftijd zien ze er allemaal raar uit omdat er totaal geen verhouding in zit. Hoeveel krijgt hij te eten?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:53

liever iets schraal dan vet
dik zijn is heel slecht voor jonge paarden(groter risico op oc(d) )
zolang je paard genoeg binnenkrijgt om te groeien en niet mager is
en ze levenlustig is zou k me niet te veel zorgen maken

zorg ervoor dat ze voldoende ruwvoer van goede kwaliteit krijgt en dat aanvullen met een brok van goede kwaliteit

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:31

Het is idd een feit dat Anda-jaarlingen verschrikkelijk leleijk kunnen zijn... En dan te bedenken dat ze later zo knap kunnen worden!
Ik ken wel 1 erg knappe Anda-jaarling met een vreselijk dikke kont, maar dat gaat ook zo'n barok type worden, en jouw jaarling gaat eerder naar het rijtypische, was het niet?

Het zal wel goed komen met hem Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 22:55

Idra schreef:
Het is idd een feit dat Anda-jaarlingen verschrikkelijk leleijk kunnen zijn... En dan te bedenken dat ze later zo knap kunnen worden!
Ik ken wel 1 erg knappe Anda-jaarling met een vreselijk dikke kont, maar dat gaat ook zo'n barok type worden, en jouw jaarling gaat eerder naar het rijtypische, was het niet?

Het zal wel goed komen met hem Knipoog


Yep, hij lijkt qua bouw precies op zijn papa! En die is uiteindelijk ook kampioen op de Sicab geworden, dus er is licht in de duisternis... Knipoog
Maar hij is idd rijtypisch en absoluut niet barok. Hoewel Salvador al een hele dikke bos lange manen heeft en een superdikke lange staart.
Ik kreeg gisteren de protocollen van de morfologie binnen, waarop dus idd een bemerking stond over dat de achterhand ronder mocht.
Maar...waar ik erg blij mee was: een 8 voor de stap!!!!!! OK dan! Hij stapt ook superruim over en dat is toch een heikel punt bij PRE.

Laat ik maar hopen dat hij over een paar jaar nog bijtrekt...

Afbeelding

Dit was hij toen hij 8 weken was. Ik heb geen foto's van nu, moet ik toch maar eens gaan maken.

Hij krijgt overigens goed hooi, 2 kilo brokken en wat maismeel...
de brokken vond ik persoonlijk wat veel, maar dit is op aanraden van de fokker...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 22:56

Afbeelding