Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:10

pegassa schreef:
Als je zo tevrede bent waar zeur dan over? Laat iedereen zijn/haar eigen keuze maken zonder gelijk andere opties af te kraken zeker als je ze zelf nooit getest hebt. Of heb je soms aandelen in het merk dat jezelf gebruikt??

Ik zeur nergens over, ik plaats kritische opmerkingen, zoals jij ook doet.
Ik laat iedereen zijn eigen keuze maken, zonder iets af te kraken.
Ik heb geen aandelen in het merk, ben alleen een tevreden gebruiker, zoals jij blijkbaar van de Marquis' bent.

Maar even goede vrienden...

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:11

Pmarena: vertel nu maar eens wat over die boomloze zadels van je??? Als mijn merrie er mee probleemloos gereden kan worden heb je een topproduct in huis....

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:12

PB maar als je meer wilt weten , kijk eerst even op de site....en als je wat wilt uitdiepen qua info : PB danwel mail even Lachen

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:13

ok.........maar ik ga nu eerst die "vreselijke" hoefschoenen bij mn paardjes omdoen........ Haha! en een stukkie rijden.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:19

Ik ook Lachen

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:22

Ik ga lekker zonder...denk ik.
En pas om een uurtje of 3 , dan kan ze gelijk daarna op stal met haar voertje en de andere mutsen.

Goh SM , die Macs van jou zijn wel wonderbaarlijk hoor...is het eind ondertussen nog niet in zicht dan ?

Er weet toch nog niemand wat van die BOA's af *LOL*

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:16

Pmarena, Ik begrijp je bezwaar tegen het riempje in de kootholte niet. Het riempje moet je los vastzetten. Het dient alleen als "borg". Je paard heeft er echt geen last van. Mocht je paard zo'n gekke sprong maken dat hij de hoefschoen aftrapt, dan ben je schoen niet gelijk kwijt. Tot nu toe (en ik gebruik ze ruim een jaar een paar keer per week) heeft miijn paard er 1, 1 keer uitgetrapt. Dat was mijn fout, ik had ze op de grootste stand gezet, terwijl hij net bekapt was. Ze zaten gewoon veel te los. ik had ze bij het aandoen niet op de juiste stand gezet (beetje blond, of de ouderdom...o.i.d.)

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:55

ik ben nog steeds erg tevreden met de easyboots hoor. daar kan je trouwens ook van die veiligheidsriempjes bij kopen voor om de koot. keeperstraps heten die.
ik heb mijn easyboots al jaren en ik rijdt nog steeds met hetzelfde stel boots.
alleen nu heeft mijn pony wel echt makkelijke mooie modelvoetjes.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 21:14

Het bezwaar tegen dat riempje is het hem , dat andere schoentjes het niet hebben en dat ik daar dan meer interesse in heb.

Ik wil liefst zo weinig mogelijk materiaal op , om en aan het harige gedeelte om eventueel schuren tegen te gaan. Nu zal dat vast wel meevallen met dat riempje , maar het is toch weer een stukje materiaal extra dat bij andere schoentjes er niet aan zit.

Die van mij kan nogal rare schrik-bewegingen maken en mocht ze dan ineens op haar eigen schoentjes gaan staan en het hele zaakje kapottrekken of met haar voetje eruit schieten , dan is de schade ook niet te overzien als het losse schoentje nog aan die koot bevestigd blijft terwijl de kans behoorlijk aanwezig is dat dier helemaal over de zeik raakt daardoor. Kan me hele akelige situaties voorstellen dan ...

Maarja ik denk altijd erg ver door qua eventuele nadelen ,
en in dit geval is dat ook een beetje overdreven vergezocht , dat weet ik wel.

Maar als andere schoentjes die vergezochte nadelen niet hebben..tsja.

Je moet toch ergens op uitselecteren.

Overigens , ik zou op dit moment het liefste eerst de schoentjes van Smit proberen hoor , zoals ze er tegenwoordig uitzien spreekt het me wel aan !
En natuurlijk dat ze op maat gemaakt worden...

Maar ik ben gewoon niet in de gelegenheid om daarnaartoe te gaan en dan houdt het op Lachen

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:25

ja mijn buurvrouw heeft de smit rijssen schoenen, maar ze is niet echt onverdeeld enthousiast. ze heeft de riempjes die jij bedoeld er inmiddels afgesloopt. haar paard ging bokken en gek doen en toen vloog er een schoen af en door het riempje is zijn koot beschadigd. en ze heeft ook al een keer een scheur in het rubber gehad. maar ik ken ook een aantal mensen die er wel heel enthousiast over zijn.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 21:33

Kijk , dat bedoel ik....dat is precies waarom ik zo'n riempje probeer te vermijden Lachen

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:07

Citaat:
het is maar wat je wilt...een makkelijk systeem omdat het voor de ruiter handiger is.....of een geavanceerder systeem dat beter voor het paard is?


Ik wil een systeem wat aan allebei de eisen voldoet.

Het snelle aantrekken is voor mij een must dan hoef ik met mijn hernia ruggetje niet zo lang voorover te staan en te staan rotzooien.


Het ventieltje aan de marquis vind ik eigenlijk het enige nadeel:
Waarom omdat daar toch takken tussen kunnen gaan zitten.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:26

Nou nee, takken tussen het ventieltje is heel moeilijk voor elkaar te krijgen. Groot is ie niet en staat ook naar achter gericht. Ik heb al heel wat (endurance) kilometertjes weg op die dingen en er is nog nooit iets achter de ventieltjes blijven hangen!!

En je hebt ze snel aan!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:01

Ik denk idd ook niet dat er takken achter het ventieltje blijven haken. Het staat maar een heel klein stukje van de schoen af en het is naar achter gericht.. De kans is echt wel heel klein dat dat gebeurd

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:06

Cowgirl schreef:
Ik heb de tekst even gelezen, ben toch iets enthousiaster geworden maar niet helemaal. Toch denk ik dat ik zowieso eke schoen af moet doen vlak voor ik het bos inga.(veel prut ,zand en water)
Smit en Rijssen nog niet echt in verdiept, gebruikt een skisluiting die wel weer van bovenaf te sluiten is.



Vraagje: waarom doe je daar je schoenen uit, die kun je gewoon aanlaten hoor, althans de smitjes wel, blijven gewoon zitten hoor bij prut, zand en water.....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:12

fjord_ido schreef:
ja mijn buurvrouw heeft de smit rijssen schoenen, maar ze is niet echt onverdeeld enthousiast. ze heeft de riempjes die jij bedoeld er inmiddels afgesloopt. haar paard ging bokken en gek doen en toen vloog er een schoen af en door het riempje is zijn koot beschadigd. en ze heeft ook al een keer een scheur in het rubber gehad. maar ik ken ook een aantal mensen die er wel heel enthousiast over zijn.


Nou zoals je weet heb ik daar dus geen last van en ben zeer enthousiast over de smitjes, ook beschadigingen door de riempjes heb ik geen last van. Het rubber is wel een keer kapot geweest maar dat kwam door een stuk glas op het ruiterpad en de schoen heeft toen wel mooi de hoef gered anders was mn vakantie heel anders geeindigd..
Maarja iedereen heeft zn eigen ervaringen denk ik dan maar. Voor de hoefschoenzoekers: ga af op verhalen van mensen die de schoenen daadwerkelijk gebruiken of gebruikten en niet op hear say verhalen want dat zijn nooit positieve verhalen is al gebleken...
Succes met uitvissen welke schoen het beste bij je past....